تابناک: به دلیل تقارن ایام فاطمیه و ایام نوروز باید مراقب باشیم تا حرمت این ایام حفظ و رعایت شود چرا که ما شیعیان، محب اهل بیت(علیه السلام) هستیم.
کد خبر: ۱۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ 12 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: با توجه به همزمانی ایام نوروز با ایام فاطمیه باید حال و هوای شهر فاطمی باشد و برنامه های ایام نوروز به گونه ای نباشد که حرمت این ایام نادیده گرفته شود.


وی ادامه داد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) مظهر اسماء حسنی الهی است و خلقت مدیون این بانوی مکرم اسلام است.


حجت الاسلام صالحیان گفت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ فاطمی است و سخنرانان و واعظان در این ایام باید سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) را برای همگان تبیین کنند.


مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: بهتر است سفره های هفت سین خود را به هفت سین فاطمی مزین کنیم و در دید و بازدیدهای ایام عید سیره فاطمی را الگوی خود قرار دهیم.


وی افزود: دین اسلام دین شادی و نشاط است اما باید مراقب باشیم که شأن و حرمت ایام فاطمیه حفظ شود.


حجت الاسلام صالحیان، عبادت و تقوای الهی، صبر در برابر ناملایمات،تربیت فرزندان، همسرداری، حیا و عفت و پاکدامنی را بخشی از خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و افزود: تاسی از سیره فاطمی جامعه را به سوی سعادت و پیشرفت سوق می دهد.


وی افزود: ما شیعیان محب اهل بیت(علیه السلام) هستیم بنابراین باید حرمت ایام عزاداری و سوگواری حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در ایام نوروز رعایت کنیم.


حجت الاسلام صالحیان، گفت: مجالس و منبرهای ما در ایام نوروز که با ایام فاطمیه همزمان است باید درباره سبک، روش وسیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار