رئیس اتاق بازرگانی ایران در قم:
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه کوچک سازی دولت و توجه به بخش خصوصی می‌تواند در امر اقتصاد امروز چاره ساز باشد، گفت: شرایط مالیاتی با وضع امروز بنگاه‌های تولیدی هماهنگ نیست.
کد خبر: ۱۳۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 19 November 2015
به گزارش تابناک قم، محسن جلال پور در همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر استان که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصاد باید به این بپردازیم که شرایط مناسب و شرایط فعلی برای صادرات چیست، اظهارداشت: صادرات یک ابزار سنجش برای بررسی وضعیت اقتصاد و وضعیت تولید در کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه صادرات ویترین اقتصاد یک کشور است و برای کشور بسیار اهمیت دارد، افزود: پرداختن به صادرات در اقتصاد کشور همواره مهم بوده است و فرصت شغلی را با هزینه خریدار خارجی در کشور ایجاد می‌کند و با توجه به نیازکشور به اشتغال توجه به صادرات و راهکارهای بهبود آن را برای ما واجب‌تر است.

وی با اشاره به اینکه ما وضعیت خوبی را در عرصه بین المللی داریم، خاطرنشان کرد: موقعیت خاصی و ویژه‌ای در منطقه داریم و از امنیت برخوردار هستیم که هزینه زیادی برای آن پرداخت شده است که باید بعد از برجام برای بهتر شدن وضعیت صادرات در کشور برنامه ریزی‌های ویژه‌ای صورت بگیرد.

جلال پور با بیان اینکه تدبیر ویژه‌ای در مجلس و دولت در ابلاغیه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است، تصریح کرد: باید توسعه برنامه‌های صادراتی با توجه به قیمت پایین نفت و عدم وابستگی به بودجه‌های نفتی و توسعه غیر نفتی مورد توجه قرار گیرد، اگر از این وضعیتی که ایجادشده است نهایت استفاد را بکنیم می‌توانیم وضعیت صادرات و اقتصاد کشور را بهبود بخشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: امروز نگاه کشورهای دیگر به ایران تغییر کرده است و همه هیئت‌هایی اقتصادی که از ایران بر می‌گردند بر این اعتقاد هستند که ایران خواهان کسب بازارهایی جدید بوده و به دنبال وابستگی و بازار هدف بودن کشورهای دیگر نیست.

وی افزود: رئیس پارلمان اروپا به این اعتراف کرده است که ایران به دنبال سرمایه گذاری مشترک و جذب فناوری است و نه مصرف و دوم این که ایران تنها به گستره داخلی خود نگاه نمی‌کند و بلکه به 400 میلیون جمعیت اطرافش هم نگاه دارد.

جلال پور تصریح کرد: باید کار مشترک بین اتاق‌های صنعتی و تجاری ایران و کشورهای جدید آغاز شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه شرایط فعلی کشور تکرار شدنی نیست و باید از این شرایط استفاده شود و بهترین نتیجه را از این شرایط به دست آوریم، تاکید کرد: ارتقا شاخص فضای کسب و کار از جمله برنامه‌هایی است که باید بر آن اهتمام شود و این تلاش باید دردولت، مجلس و بخش خصوصی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کوچک‌سازی دولت ابزاری است که به همه نیازهای امروز اقتصادی پاسخ می‌دهد و باعث کاهش فساد اداری می‌شود، عنوان کرد: این کوچک سازی ارتقا شاخص فضای کسب و کار هم به دنبال دارد و کم کردن حضور دولت در اقتصاد و باز گذاشتن مسیر برای بخش خصوصی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

جلال پور خاطرنشان کرد: ثبات قوانین و سیاست‌ها و ایجاد اطمینان در کشورهای سرمایه گذار در این زمینه که ایران آماده جذب سرمایه است و برای آن‌ها این اطمینان ایجاد شود که ایران قصد بازگشت به اقتصاد نفتی را ندارد و در این زمینه مهم‌ترین اصل این است که با شفافیت سازی به ارتباط با هیئت‌های تجاری سایر کشورها بپردازیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بنیادها و تشکل‌های ما باید ملی‌نگر باشند و نمی‌توانند فقط به منافع خود فکر کنند، تصریح کرد: اصلی‌ترین بحث امروز حفظ بنگاه‌های موجود است، بسیاری از این بنگاه‌های در طول زمان ریزش کرده‌اند و شرایط مالیاتی با وضع بنگاه‌ها تولیدی امروز ما هماهنگ نیست.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان و تولیدکنندگان قائل به پرداخت مالیات هستند اما وقتی از این شرایط رکودی خارج شویم، افزود: دولت در بعضی موارد در مقابل هیئت‌های تولیدی می‌ایستد و به دنبال بزرگتر کردن گستره دولت و دست داشتن در بازارهای تولیدی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار