امام جمعه مشهد:
امام جمعه مشهد گفت: اگر بخواهیم به دنیا محصول انقلاب اسلامی را معرفی کنیم، بزرگترین و بهترین نمونه آن آستان قدس رضوی است.
کد خبر: ۱۳۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 18 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید احمد علم‌الهدی در بازدید از دستاوردهای علمی- پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی باید با تمام قدرت در حوزه تألیف ورود پیدا کنند و مسائل روز جامعه را مورد بررسی قرار دهد و نظام انتشاراتی خود را به نظام تحقیقاتی و توسعه‌ای تبدیل کند.

وی ضمن تبریک به مدیرعامل جدید بنیاد به مناسبت این انتصاب، تصریح کرد: در حوزه تحقیقات علوم انسانی کشور کمبود وجود دارد و این مرکز علمی- پژوهشی با سابقه پژوهشی و قدرت نرم افزاری موجود می‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند.

علم‌الهدی با توصیه به استفاده از نیروهای نخبه موجود در کشور، تأکید کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی باید با برنامه ریزی‌های مدون و استفاده از نیروهای اجرایی متخصص، افراد نخبه را نه تنها از مشهد بلکه در کل کشور شناسایی کرده و نه تنها از ظرفیت حوزویان بلکه از نخبگان دانشگاهی نیز در این زمینه استفاده کند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی شریعتی‌تبار‌ نیز در این بازدید ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور امام جمعه مشهد، گفت: این بنیاد برای تمرکز در فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی خود 18 گروه پژوهشی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در باز مهندسی جدید بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برای کارآمد و به‌روز کردن حوزه‌های فعالیت این بنیاد چند گروه حذف و گروه‌های جدیدی جایگزین می‌شود؛ همچنین این مرکز در کنار پژوهش‌های بنیادین به موارد کاربردی و مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی می‌پردازد.

شریعتی تبار یادآور شد: در این بازمهندسی اتاق‌های فکری در نظر گرفته شده است که شخصیت‌های برجسته فرهنگی کشور به صورت فصلی گردهم جمع شده و نسبت به سیاست گذاری‌های استراتژیک در حوزه فرهنگی هم‌اندیشی و تبادل نظر کرده و اولویت‌های فرهنگی کشور را معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار