معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران؛
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران از تصويب مصوبه ممنوعيت فروش برنج فله‌اي در اين استان در سال آينده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد شاليكوبي‌داران مازندران آماده دريافت مجوز بهداشتي هستند.
کد خبر: ۱۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷ 12 March 2015
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران از تصويب مصوبه ممنوعيت فروش برنج فله‌اي در اين استان در سال آينده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد شاليكوبي‌داران مازندران آماده دريافت مجوز بهداشتي هستند.

به گزارش تابناک دكتر محمد آزادبخت معاون غذا و داروي دانشگاه در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي مازندران كه با حضور استاندار مازندران در دانشگاه علوم پزشكي  مازندران برگزار شد، اظهار كرد: يك‌هزار و ۲۰۰ واحد شاليكوبي در مازندران داريم كه تاكنون ۱۴ واحد آنها پروانه توزيع برنج سالم را دريافت كرده‌اند و اكنون نيز حداقل ۱۰ درصد واحدهاي شاليكوبي آماده دريافت اين مجوزهاي بهداشتي هستند.
وي با اشاره به اينكه براساس ابلاغ كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان مكلف بوديم  از اول مهرماه ۹۳ نسبت به جلوگيري از فروش برنج فله‌اي اقدام كنيم  اضافه كرد: تعداد واحدهاي بسته‌بندي بايد به ۱۰۰ مورد مي‌رسيد كه با توجه به شرايط موجود ، كارگروه سلامت و امنيت غذايي در نظر دارد تا از اول مهرماه ۹۴، فروش فله‌اي و بدون شناسه برنج در واحدهاي توليدي و عرضه‌كننده برنج، را ممنوع كند.
دكتر آزادبخت با اشاره به اهميت همراهي فرمانداران شهرستان‌هاي استان در تحقق اين هدف، افزود: در اين زمينه، حمايت‌هاي لازم صورت مي‌گيرد و البته فرهنگ‌سازي از طريق فرمانداري‌هاي استان، صدا و سيما و ساير رسانه‌ها، كمك بزرگي به سلامت جامعه است.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اشاره به مصوبات كارگروه سلامت درباره عطاري‌ها مصوبه ۲۷ فروردين ۹۳، اظهار كرد: حضور مسئول فني در اين مكان‌ها، تهيه گياهان دارويي توسط جهاد كشاورزي، نظارت بر مكان فروش و كيفيت گياهان دارويي، تغيير نام عطاري به گياهان دارويي، عرضه نكردن مواد آرايشي و بهداشتي در عطاري‌ها، جلوگيري از نصب آگهي‌هاي غيرعلمي، جلوگيري از فروش اشكال دارويي و داروهاي دست‌ساز، از جمله بندهاي اين مصوبه بود.
وي در پايان گفت: در سال‌جاري، از بين ۲۰۰ عطاري موجود در مازندران، پرونده ۱۶۰ عطاري از طريق شبكه‌هاي بهداشت و درمان شهرستان‌ها به كارگروه سلامت استان ارسال شد و در اين مدت ، ۱۲۹ عطاري طي دو تا سه مرحله بازرسي شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار