ماموستا اقبال بهمنی، اسکندر مرادی، فرزام بیدارپور، فرزام فاروقی، اسعد اردلان، مسعود احمدی، امید رشیدی، فرانک قدسی، حاج عباس چوبتاشان، لیلا آژیر، کامل گلباغی، عبدالله فرجی، عبید رستمی و عباس داودنیا برای مدت دو سال به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان کردستان معرفی شدند و از اعضای سابق این هیئت قدردانی شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 17 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز در جلسه توجیهی و معارفه اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان کردستان در سنندج با قدردانی از اعضای قبلی هیئت منصفه مطبوعات استان اظهار کرد: اعضا به آنچه که در قانون وجود دارد مقید و به قانون اساسی به عنوان سند ارزشمند کشور پایبند بودند.

وی هیئت منصفه مطبوعات را یک نهاد قدیمی دانست و با بیان اینکه این نهاد در حقوق کشورهای دیگر نیز پیش بینی شده است گفت: این نهاد در ایران سابقه 100 ساله دارد و حتی در قانون اساسی دوران مشروطیت نیز پیش بینی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه این نهاد کار مهمی دارد و اعضای آن از اقشار مختلف جامعه تشکیل شده‌اند تصریح کرد: آزادی بیان مسئله خیلی مهمی است که در کشور ما وجود دارد.

وی گفت: هیئت منصفه مطبوعات همکاری حرفه‌ای با دستگاه قضا دارد و اعضای آن در تهران 21 نفر و در شهرستان ها 14 نفر است.

گروسی با بیان اینکه مطبوعات یکی از ارکان بسیار مهم هر سیستم است خاطر نشان کرد: مطبوعات در رشد و نمو جامعه و ایجاد شادی و نشاط تاثیر بسیار مهمی دارند و از سوی دیگر مطبوعات همچنین می‌توانند در سیاه نمایی و بیان اخبار نادرست نقش منفی ایفا کنند.

وی گفت: مطبوعات توانایی به چالش کشیدن قدرت ها را دارند که نمونه آن در غرب وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه قانون مطبوعات کشورمان یک قانون مترقی است گفت: این قانون وظایف و رسالت ارزشمندی در اختیار رسانه‌ها گذاشته است.

وی افزود: قانون مطبوعات کشورمان آزادی بیان خوبی در جهت رشد و شکوفایی، تحول و انتقاد سازنده در اختیار رسانه ها گذاشته است و باید به صورت مناسبی از این ظرفیت ها استفاده شود.

گروسی همچنین با اشاره به اینکه رسانه‌ها در نظام اسلامی جایگاه ویژه ای هستند گفت: پایبندی به قانون سبب شده که جرایم مطبوعاتی کاهش پیدا کند و امروز کمترین پرونده در حوزه رسانه در دادگاه‌های کشور مطرح است.

در این جلسه ماموستا اقبال بهمنی، اسکندر مرادی، فرزام بیدارپور، فرزام فاروقی، اسعد اردلان، مسعود احمدی، امید رشیدی، فرانک قدسی، حاج عباس چوبتاشان، لیلا آژیر، کامل گلباغی، عبدالله فرجی، عبید رستمی و عباس داودنیا برای مدت دو سال به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان کردستان معرفی شدند و از اعضای سابق این هیئت قدردانی شد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار