کد خبر: ۱۳۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 17 November 2015
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام از آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی در پارک محله رزمندگان شهر ایلام شامگاه دوشنبه همزمان با دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام ، مراد جلیلیان با بیان اینکه این کتابخانه در زمینی به گستره 400 مترمربع و در دو طبقه احداث خواهد شد، افزود: برای احداث این کتابخانه یک میلیارد ریال از محل اعتبارهای شهرستانی از سوی فرمانداری ایلام اختصاص یافته است.
وی همچنین از آغاز عملیات ساخت یک فضای کتابخانه عمومی دیگر تا پایان امسال در شهرستان ایلام خبر داد و گفت: کتاب بعنوان یکی از مهمترین ابزار ها در جهت رشد و ارتقای فرهنگ در جامعه بوده و توسعه کتابخانه ها بعنوان مراکز مهم فرهنگی در دستور کار این نهاد قرار دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اظهار کرد: شهرستان ایلام دارای چهار باب کتابخانه عمومی است که دو باب از این کتابخانه ها در فضای غیر استاندارد و نامناسب مستقر هستند.
جلیلیان اضافه کرد: کتابخانه عمومی غلامرضا خان ارکوازی ایلام در یک ساختمان استیجاری مستهلک و قدیمی، کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) در یکی از طبقات مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایلام و کتابخانه پروین اعتصامی نیز به علت محدودیت فضا جوابگوی اعضای و مراجعان نیست.
وی یادآور شد: شهرستان ایلام از نظر فضای کتابخانه ای در وضعیت نامناسبی قرار دارد و رفع این مشکل نیازمند همکاری و توجه مسئولان است و امیدواریم در سال همدلی و همزبانی شاهد توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی استان از جمله در شهرستان ایلام باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار