مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ویزای اربعین فقط تا 27 صفر مهلت دارد، گفت: در صورتی که پیش از این تاریخ زائران به ایران بازنگردند از سوی عراق در ازای هر روز 100 هزار دینار سعودی جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 17 November 2015
مسعود مجردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق آخرین آمار از خراسان رضوی صدور 92 هزار روادید برای مراسم اربعین داشته‌ایم، اظهار کرد: علاوه بر صدور 92 هزار ویزای اربعین، 140 هزار ثبت‌نامی در سامانه سماح داشته‌ایم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از کل کشور 2 میلیون نفر برای راهپیمایی اربعین و از خراسان رضوی 150 هزار نفر به عراق سفر کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه مسئولیت ارائه خدمات به زائران و رسیدگی به وضعیت مراسم اربعین در کوت عراق به عهده حج و زیارت خراسان رضوی است، یادآور شد: زائران اربعین از مرز مهران و شلمچه با اتوبوس‌های شرکت واحد به داخل خاک عراق منتقل می‌شوند و پس از استقرار در کوت، به نجف منتقل شده و از مسیر نجف تا کربلا پیاده می‌روند.

مجردی با بیان اینکه طبق مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و عراق امسال برای شرکت در راهپیمایی اربعین فقط با اخذ ویزا امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: مطابق با تصمیمات، ویزای تک نفره 40 دلار و ویزای جمعی 30 دلار بوده اما اینکه سفر به عراق بدون ویزا در لحظات آخر ممکن شود، باید ببینیم تا دقیقه 90 عراق چه تصمیمی می‌گیرد اما آنچه مشخص بوده تا این لحظه مطابق با تصمیمات دو طرفه ایران و عراق، شرکت در مراسم اربعین بدون ویزا امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه با وجود نگرانی‌هایی که پس از فاجعه منا در بعد امنیت زائران داریم، اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و امنیت کامل برقرار است، عنوان کرد: به هر حال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و فاجعه منا چیزی از استقبال عاشقان اهل بیت(ع) نسبت به حضور در مراسم اربعین نکاسته است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه ویزای اربعین فقط تا 27 صفر مهلت دارد، یادآور شد: زائران اربعین باید توجه داشته باشند که ویزا صادره فقط تا 27 صفر اعتبار داشته و در صورتی که پیش از این تاریخ به ایران بازنگردند از سوی عراق در ازای هر روز 100 هزار دینار سعودی جریمه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار