معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد:
وحید جلیلی با انتقاد از تغییرات ساختاری در اطراف حرم رضوی گفت: اینکه برخی از انقلابی‌ترین نهادها سیاست ساخت هتل هفت ستاره را در اطراف حرم دنبال می‌کنند، نمونه‌ای از همان واژه نفوذ بیگانگان است که این روزها زیاد در کشور به کار برده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 17 November 2015
به گزارش تابناک رضوی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت هتل پرستاره در حریم حرم رضوی، گفت: اگر قرار است در مشهد زمین‌های بیلیارد، بولینگ و گلف ایجاد شود این ناشکری بزرگی است در مقابل نعمتی که خدا به مشهدی‌ها داده است و باید این چالش را جدی بگیریم.
وحید جلیلی از تخریب آثار تاریخی و حسینیه‌های اطراف حرم مطهررضوی نیز انتقاد کرد و افزود: در 20 سال اخیر و با تخریب آثار تاریخی اطراف حرم، فاجعه بزرگی رخ داده و حسینیه‌های قدیمی زیادی تخریب شده است.
وی تصریح کرد: کوچ دادن اجباری مشهدی‌های اصیل از اطراف حرم واقعه دردناکی است، به گونه‌ای که هم اکنون از فاصله یک کیلومتری حرم، از هر طرف که وارد شویم، از مشهدی‌های اصیل خبری نیست و با شیوه‌هایی  اشتباه این افراد از اطراف حرم رانده شده اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار با اشاره به تاثیر رسانه ها در حفظ بنای مهدیه مرحوم «عابدزاده» در اطراف حرم رضوی آن را یک تجربه خوبی خواند و خواستار ایجاد فایلی  ویژه‌ در رسانه ها در راستای حفظ آثار تاریخی اطراف حرم رضوی(ع) شد.
جلیلی افزود: در منطقه ثامن تنها 4 یا 5 حسینیه دیگر باقی مانده است و باید با فشار رسانه‌ها جلوی تخریب این آثار ماندگار با بولدوزرها گرفته شود و در این راه رسانه‌ها باید به میراث فرهنگی و شهرداری فشار بیاورند تا این آثار ثبت ملی یا حداقل ثبت محلی شود.
وی گفت: هفته‌ای سه نفر از پدران و مادران شهدا از دنیا می‌روند و من آن‌ها را جزو میراث فرهنگی مشهد می‌دانم. مردم از ما انتظار دارند خانه‌ای را که سه شهید در آن پرورش یافته، حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه اطلس گردشگری در مشهد تدوین خواهد شد، گفت: این اطلس در زمین‌های سنتی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و برخی موارد دیگر تدوین خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار