بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «برخی به دنبال تبدیل مشهد به دبی هستند» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 15 November 2015
بازیگری که به خاطر حمایت از فیتیلیه‌ای‌ها مجبور به ترک اینستاگرام شد

پس از اتفاقات و حواشی حوالی یکی از آیتم‌های برنامه‌ی «فیتیله»، مهراب قاسم‌خانی، کمپینی با عنوان «با من شوخی کنید» را در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام راه اندازی کرد. پس از دعوت قاسم‌خانی برای پیوستن به این کمپین تعداد زیادی از مردم با انتشار عکس‌هایشان و متن‌هایی که در آن‌ها از موارد قابل شوخی کردنشان نوشته بودند به این کمپین پیوستند. یکی از افرادی که به این کمپین اضافه شد لادن طباطبایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بود که با انتشار تصویرش از لجباز بودن، اهل ریسک بودن، اضافه وزن داشتن و چند مورد دیگر به عنوان موارد قابل شوخی کردن خودش نام برد و مخاطبانش را دعوت کرد تا با او شوخی کنند. طباطبایی که در ابتدای این متن به ترک‌زبان بودنش اشاره کرده بود، پس از انتشار این مطلب با هجم بسیار زیادی از کامنت‌هایی روبرو شد که به جای شوخی کردن توهین را برای بیان نظرشان نسبت به او انتخاب کرده بودند. پس از بالا گرفتن بحث‌ها، این بازیگر سینما و تلویزیون پس از حذف پست مربوط به این کمپین، با انتشار نوشته‌ای از اینستاگرام خداحافظی کرد.


دلیل جالب برای رفتن جنتی به مجلس

علی مطهری گفت: بررسی سئوال بنده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است. نماینده مردم تهران با بیان اینکه متولی اجرای این قانون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: وزارت ارشاد باید از استفاده از کلمات بیگانه در سر در فروشگاه ها، شرکت ها و بسته بندی ها جلوگیری کند. وی ادامه داد: قانون اختیارات لازم را به وزارت ارشاد داده است که با همکاری سایر دستگاه ها قانون منع استفاده از کلمات بیگانه را اجرا کند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: متاسفانه استفاده از این کلمات روز به روز رواج بیشتری می باید و وزارت فرهنگ و ارشاد در این خصوص مسئول است.


وام 25 میلیونی نصیب خودروسازان چینی شد!

سهیم شدن خودروسازان چینی در وام 25 میلیونی با سود 16 درصد در بسته خروج از زکود اقتصادی، یکی از تصمیمات اقتصادی دولت در 2 سال اخیر به حساب می‌آید که به نظر کارشناسان عواقب خوبی برای صنعت خودروسازی کشور نخواهد داشت. به گزارش مشرق، با وجود انتقاداتی که نسبت به ماهیت این بسته خصوصا اعطای وام 25 میلیونی برای محصولات ایران‌خودرو و سایپا به دلیل بی‌تاثیری آن در ارتقاء کیفیت این محصولات وارد شده، به هر حال از آنجا که این وام‌ها حداقل در کوتاه‌مدت موجب به حرکت درآمدن چرخ این دو کارخانه بزرگ و فعالیت ده‌ها هزار کارگر داخلی خواهد شد، دفاع از آن قابل قبول به نظر می‌رسد.

اما تصمیم عجیبی که هفته گذشته مسئولان وزارت صنعت در گسترش فراگیری این وام به خودروهای چینی اتخاذ کردند، جای هیچ دفاعی نگذاشته است. هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد بانک مرکزی یک کشور از منابع خود که استفاده از آنها به دلیل تبعات ناگوار پولی فقط در شرایط اضطراری و بحرانی توصیه می‌شود، برای اعطای وام خرید خودروهای وارداتی بی‌کیفیت یک کشور دیگر استفاده کند.


واکنش نوش آبادی به دستگیری روزنامه نگاران

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با جماران گفت: در حالی که باید مراقبت و مواظبت کنیم که جریان هایی که می خواهند سیطره فرهنگی به کشور پیدا کنند، راه نفوذ به کشور پیدا نکنند؛ اما موضع نفوذ را باید مسئولان کشور مدیریت کنند، در حالی که باید منافذ نفوذ را بست. باید مواظب باشیم به آسانی افراد را متهم به جاسوسی و خیانت نکنیم.نوش آبادی با گله از موضع برخی رسانه های کشور در رابطه با بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران، بیان کرد: اینکه بخواهیم قبل از اثبات جرم افراد را مجرم بدانیم و از دستگاه های رسانه ای نام آن ها را بارها تکرار کنیم، پسندیده نیست و ممکن است ابهام و سئوال به وجود بیاورد؛ باید منتظر بود و دید که چه مقدار از این اتهامات اثبات می شود. معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم حفظ آبروی انسان ها، گفت: همانطور که باید مراقب نفوذ بیگانگان در کشور باشیم، باید مراقب اعتبار و آبروی انسان ها نیز باشیم. قضاوت درباره این موضوع زود است و مسئولان اطلاعاتی پیگیر موارد اتهامی به این افراد هستند. امیدورایم آنقدر که این اتفاق بزرگنمایی شده است، موضوع بزرگ نباشد. نوش آبادی در پایان در رابطه با شایعه استعفای علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، خاطر نشان کرد: آقای مرادخانی نه استعفا دادند و نه قراری بر جابجایی ایشان است و به کار خود ادامه خواهند داد.


مسئولان دنیا را سه طلاقه کنند

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با جماران، در مورد زمینه های به وجود آمدن وحدت در کشور با تأکید بر اینکه زمانی وحدت در کشور ما به وجود می آید که مسئولان فرهنگ امام خمینی (س) را داشته باشند، با انتقاد از پرداخت برخی وجوه به مسئولانی که به خارج از کشور می روند، تصریح کرد: وقتی این افراد برای مأموریت به خارج از کشور می روند تمام مخارج سفر آنها از جمله هزینه هتل و غذا از جیب دولت است. پس چرا 500 هزار تومان پوب جیبی می گیرند؟ در حالی که ما برای وام یک دانشجو و یا یک فقیر مشکل داریم، هیچ گاه شاهد این نبودیم که افراد از این هزینه سفر خود بگذرند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن بیان اینکه امام خمینی (س) بر خود سخت می گرفت و ساده زیست بود و مقام معظم رهبری نیز ساده زیست است، تأکید کرد: اگر حاکمان جمهوری اسلامی از دنیا بگذرند و دنیا را 3 طلاقه کنند، وحدت به وجود می آید. وی در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر رفتار حاکمان بر طبقه های مختلف جامعه، با بیان اینکه باید فرهنگ اشرافی گری از بین برود تا وحدت ایجاد شود، گفت: وقتی حاکمان قناعت کنند، یقینا این رفتار آنها بر مردم فرهنگ مردم تأثیر می گذارد. یعنی مردم نیز چشم و هم چشمی نمی کنند.


همدردی بناهای معروف دنیا با حوادث تروریستی فرانسه

بناها و مجسمه های معروف در برخی نقاط دنیا برای ابراز همدردی با مردم فرانسه و در واکنش به حوادث تروریستی شب قبل، به رنگ پرچم این کشور مزین شدند:
شنبه


چرا فقط تکرار کلمه «نفوذ»؟

حجه الاسلام محمدرضا زائری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رهبر انقلاب با هوشمندي برنامه ريزي هاي راهبردي و شيوه هاي دشمن را رصد كرده و به همگان هشدار مي دهند كه مراقب نفوذ زيركانه دشمن باشند. انتظار طبيعي ايشان قطعا اين است كه هر كسي در هر جايگاه و مسؤوليتي كه هست به اقتضاي وظيفه خود اين خطر را تبيين كند و براي پيشگيري از آن تدبيري داشته باشند. حالا ببينيد در همين مدت چه اتفاقي افتاده است ؟ يكسره همه مسؤولان در نهادهاي مختلف به تكرار لفظ نفوذ مشغولند و به جاي اقدام عملي و تبيين ميداني موضوع سرگرم كلمات و سخنراني ها شده اند !اين سرگرمي لفظي جدا از خطر اصلي اش كه خالي ماندن ميدان عمل است دو آفت بسيار بزرگ دارد: يكم دلخوشي و احساس كاذب اداي وظيفه كه مانع اقدام و باعث غفلت است ، و دوم ايجاد انزجار در مخاطب عام كه به طور طبيعي نسبت به تكرار بيش از اندازه يك موضوع واكنش منفي نشان مي دهد و به جاي اهتمام به آن موضوع رهايش مي كند و از آن فاصله مي گيرد.


به این گونه اظهارنظرها فقط لبخند می‌زنم

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات صفر نعیمی‌رز سخنگوی فراکسیون درباره نامه شورای مرکزی این فراکسیون مبنی بر درخواست لغو عضویت نقوی از فراکسیون رهروان ولایت، اظهار داشت: من به این گونه اظهارنظرها فقط لبخند می‌زنم و از این حرف‌ها چیزی نمی‌فهمم. صفر نعیمی زر گفت: در جلسه فردای فراکسیون رهروان ولایت، نامه برخی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون درباره لغو عضویت سیدحسین نقوی نماینده ورامین از فراکسیون رهروان ولایت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. بر اساس این نامه اگر آقای نقوی با نظرات فراکسیون همراهی کند که در شورای مرکزی فراکسیون ابقا خواهد شد اما اگر با نظرات فراکسیون همراهی نکند، باید تصمیم به خروج از فراکسیون رهروان ولایت بگیرد.


تعجیل در پرواز یک ایرلاین مسافران را متعجب کرد

اگرچه مسافران هوایی همواره از تاخیر داشتن پروازها گلایه‌مند هستند، این بار قرار است پرواز هواپیمایی کیش‌ایر 15 دقیقه زودتر از ساعت درج‌شده بر روی بلیت مسافران انجام شود.به گزارش آنا، پرواز 7021 هواپیمایی کیش‌ایر که قرار بود بر اساس ساعت درج شده بر روی بلیت مسافران در ساعت 10 و 45 دقیقه صبح امروز انجام شود، ساعت 10.30 دقیقه بر روی مانیتور فرودگاه درج شد و این امر تعجب و البته خوشحالی برخی مسافران را به همراه داشت که بیش‌تر در انتظار وقوع سناریوی تاخیر در پروازها بودند.


خطاب به تجمع کنندگان امشب و سرمقاله نویسان فردا!

تقی دژاکام از فعالین رسانه ای در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: فقط خواستم به آنهایی که امشب ممکنه بروند توی میدان محسنی شمع روشن کنند یا اونایی که دارند سرمقاله‌ها و مقاله‌های روزنامه‌های فرداشان را می‌نویسند، یک یادآوری کوچک بکنم و آن هم اینکه تصادفاً دو روز پیش در بخش شیعه نشین برج البراجنه و ضاحیه بیروت هم جسارتاً سه بمب منفجر شد که تصادفاً آنجا هم سه عامل آن کشته شدند و تصادفاً آنجا هم مسئولیت این عملیات تروریستی را داعش به عهده گرفت!

همین دیگه...


شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان لیست‌ها را مشخص می‌کنند

سید محمد رضا خاتمی در پاسخ به سوالی در خصوص لیست مشترک اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو گفت: لیست مشترک اصلاح طلبان به کمک شورای شهرستان‌ها و اصلاح طلبان شهرستان‌ها انجام خواهد شد. در هر شهرستان فعالین اصلاح طلب دور هم جمع خواهند شد و تصمیم می گیرند که چه کسی را به عنوان نماینده اصلاح طلبان انتخاب کنند.وی درباره محوریت نقش رییس دولت اصلاحات در ارائه لیست اصلاح طلبان گفت: احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های اصلاح طلب با محوریت ایشان جمع شده اند برای اینکه یک نهاد تصمیم گیری مشخص را داشته باشیم. خوشبختانه در همه شهرها این موضوع پا گرفته و شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان هم که تاسیس شده است و با این شورا تصمیمات شخصی نیست و خود اصلاح طلبان با اجماع تصمیم می گیرند که چه کسی کاندیدای آنها باشد.


لاریجانی خط قرمز پایداری نیست

امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره ادعای یک نشریه اصلاح‌طلب مبنی بر تعین خطوط قرمز از سوی پایداری برای دیگر گروه‌های اصولگرا مبنی بر کناره‌گیری از لاریجانی و هاشمی، گفت: این ادعا از اساس دروغ و با هدف اختلاف افکنی میان اصولگرایان مطرح شده است.وی با بیان اینکه، جبهه پایداری هیچ شرطی را در فرآیند وحدت اصولگرایان مطرح نکرده است، ادعای خط قرمز بودن لاریجانی برای جبهه پایداری را بی‌پایه و اساس دانست و گفت که پایداری معتقد به وحدت با تمام نیروهای اصولگرا و انقلاب است.قاضی‌زاده درباره هاشمی رفسنجانی نیز گفت: همانطور که گفتم ما خط قرمزی در مجموعه کسانی که خود را اصولگرا می‌دانند، نداریم اما ایشان(هاشمی) در مجموعه اصولگریان تعریف نمی‌شود.


تشکیل گروه نظامی شیعه ایران در غزه!

یک پایگاه صهیونیستی مدعی شد ایران تلاش می‌کند گروه نظامی تحت حمایت خود را در نوار غزه تشکیل دهد.به گزارش فارس، منابع صهیونیستی مدعی شدند ایران در حال تشکیل یک گروه شبه نظامی همانند حزب الله لبنان در نوار غزه است. این گروه نظامی تحت حمایت مالی و تسلیحاتی ایران قرار دارد هر روز در حال نیروگیری است و با نام "صابرین" 400 عضو دارد.کانال 2 رژیم صهیونیستی در ادعایی بی‌اساس که منبع موثقی برای آن ذکر نشده است، اعلام کرد: ایران به دنبال تشکیل گروه تروریستی همانند حزب الله، در نوار غزه است. به دلیل آنکه یک حکومت شیعه این گروه تروریستی را حمایت می‌کند و اغلب ساکنان غزه سنی هستند، کار نیروگیری گروه صابرین با سختی پیش می‌رود.کانال 2 رژیم صهیونیستی در ادامه ادعایش اعلام کرد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از گروه صابرین حمایت مالی می‌کند. این گروه بوسیله "هشام صالح،" یکی از فرماندهان سابق گروه‌های مبارز اسلامی، رهبری می‌شود. این گروه تاکنون چندین حمله موشکی علیه مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی انجام داده است. در جریان درگیری میان نیروهای گروه صابرین و نیروهای صهیونیست که ماه گذشته بوقوع پیوست، "احمد سراحی،" از فرماندهان بانفوذ این گروه کشته شد.پرچم و سمبل گروه صابرین شباهت زیادی به پرچم حزب الله لبنان دارد که در سال 2006 (1384) مقابل نیروهای رژیم صهیونیستی ایستاد و مانع از تجاوز ارتش این رژیم با لبنان شد. در آن سال مقامات صهیونیست اعلام کردند حزب الله 150 هزار عدد انواع موشک در جنوب لبنان مستقر کرده و به سمت اراضی اشغالی نشانه گرفته است. دسترسی داشتن حزب الله به این حجم از تسلیحات برای مقامات صهیونیست غبرقابل باور بود.


گاف جالب معمای شاه!

در قسمت دوم سریال معمای شاه ساخته محمدرضا ورزی، دکتر وزیری با بازی سعید نیکپور در حال خوشنویسی این بیت شعر است که " یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد" آنهم در سال 1318زمانی که محمد رضا پهلوی ولیعهد ایران است.اما شاعر این شعر معروف دکتر محمود اکرامی شاعر معاصر ایران است که در سالهای اخیر این شعر را سروده و بارها آن را در تلویزیون و محافل هنری و ادبی خوانده است


حرفی درباره احمدی نژاد می دانم که نمی توانم بگویم

محسن رفیق دوست در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در گفت‎و‎گو با خبرگزاری بسیج، در جواب سوالی مبنی بر اینکه نسبت آقای هاشمی رفسنجانی و فتنه را چگونه می دانید گفت: این جواب را باید از فرمایشات مقام معظم رهبری استخراج کرد؛ اگر رهبر انقلاب آقای هاشمی را همراه با فتنه می دانستند، ایشان را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب نمی کردند.وی افزود: به دلیل اینکه مقام معظم رهبری آقای هاشمی را قبول دارند، بنده هم او را قبول دارم.رفیق دوست درباره تفاوت نگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به احمدی نژاد و هاشمی اظهار کرد: در مسائل دقت کنید، نقشی که آقای هاشمی در ریاست مجمع تشخیص مصلحت دارد با نقش نگه دارنده ای که مقام معظم رهبری در مورد آقای احمدی نژاد انجام داده اند کاملا متفاوت است.وی در پاسخ به این سوال که از نظر شما آیا نقش نگه دارندگی در قبال آقای هاشمی هم صدق می کند یا نه خاطر نشان کرد: خیر، بعضی حرف ها را نمی شود بیان کرد؛ بنده مطلبی از حضرت آقا درباره احمدی نژاد می دانم که نمی توانم بیان کنم.


واکنش نقویان به شایعه ممنوع التصویری

حجت الاسلام والمسلمین نقویان در ارتباط با مسئله دین گریزی جوانان اظهار داشت: نفس اینکه نسل جوان ما مقداری از دین فاصله گرفته مسئله واضحی است و شما وقتی به جامعه نگاه می کنید نماد ها و المان ها، گفت و گو ها و شبکه های اجتماعی ، آمار پلیس و قوه قضاییه و گفت و گو های نه چندان پنهان جوانان را می شنوید متوجه این مسئله می شوید.وی ادامه داد: قبلا در جایی این موضوع را بیان کردم که یکی از خبرگزاری هایی که جایش خالی است خبرگزاری تاکسی، آژانس و مترو هست چرا که بسیاری از حرف های مردم آنجا گفته می شود. وقتی این حرفها و رفتارها در مترو و جاهای دیگر شنیده می شود متوجه می شویم که امروز بسیاری از جوانان نسبت به رویکردهای دینی گریزانند و با یک نوع گریز و فرار و رمیدن مواجهیم.این پژوهشگر دینی اضافه کرد: اما باید بینیم که علت این چیست و به نظر من بحث کارشناسی دقیقی می طلبد و کار یک مصاحبه چند دقیقه ای نیست. باید درست تحلیل شود. از خدا هم می خواهیم که این دین گریزی به دین ستیزی نیانجامد.وی در ارتباط با انتشار اخباری مبنی بر ممنوع التصویری اش گفت: عملا این اتفاق افتاده است اما اینکه رسما من ممنوع التصویر هستم یا نه باید از مسئولین رسانه ملی پرسید. من فکر می کنم که حرفها و دیدگاه های من با مذاق مسئولان این رسانه خوش نمی آید و آنها با نظرات من موافق نیستند.


جدایی مشایی و احمدی نژاد تاکتیکی است

کنعانی مقدم هم چنین درخصوص برخی جریاناتی که درظاهر به دنبال تبری جستن ازمشی احمدی نژاد هستند به نواندیش اظهارکرد: مشی این افراد درطول مشی احمدی نژاد شکل گرفته است وعقبه شان همان عقبه احمدی نژاد است و اگرچه درظاهر به دنبال تبری جستن از اوهستند ولی نوع تفکر و ایدئولوژیشان همان است که او در سر دارد .به نوشته نواندیش این فعال سیاسی اصولگرا هم چنین جدایی مشایی و احمدی نژاد را نیز یک اعلام موضع تاکتیکی دانست و اظهارکرد: این دو نفر و دیگرهوادارانشان اگرچه چند جسم هستند ولی همگی یک روح مشترک دارند و اگر قرار بود آقای احمدی نژاد ازآقای مشایی جدا شود باید همان زمانی که مقام معظم رهبری دراین راستا نظر خود را اعلام کردند این اتفاق می افتاد و د رحال حاضر آن چه درباره جدایی این دونفرمطرح شده است فقط یک تاکتیک است و بس.


پیشنهاد عجیب حضور مستشاران ایرانی در پاریس

محمد کوثری نماینده مردم تهران و رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای با ابراز تاسف از حوادث تروریستی پاریس، گفت: حوادث تروریستی پاریس از نظر ما محکوم است و ما با مردم پاریس ابراز همدردی می‌کنیم.به نوشته تسنیم وی با بیان اینکه "با حمایت از داعش، طوفان کاشتند و حالا در پاریس طوفان درو می‌کنند”، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری، اروپایی را نصیحت کرد که دست از حمایت از داعش بردارند، آنها به نصیحت‌های مقام معظم رهبری توجه نکردند و امروز همه می‌بینند که پیش بینی‌های مقام معظم رهبری درباره داعش چگونه محقق می‌شود؛ رفتارهای نمایشی دولت فرانسه علیه تروریست‌ها داعش از ابتدا برای ما روشن بود چون اگر قرار بود،امثال فرانسه با داعش مبارزه کنند، از ابتدا این سازمان تروریستی را با کمک عربستان تاسیس نمی‌کردند.کوثری با بیان اینکه ترکیه و عربستان هدف اصلی داعش در آینده خواهد بود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست‌ها حضور قاطع در صحنه دارد و تحت هیچ شرایطی این میدان را ترک نخواهد کرد؛ لذا به دولت فرانسه هم توصیه می‌کنیم که اگر نمی‌توانند امنیت مردم خود را در مقابل تروریست‌های داعش تامین کنند، می‌تواند این مهم را به مستشاران نظامی ایران که اکنون در سوریه و عراق در حال مبارزه با داعش هستند، بسپارند.


انتقاد از نحوه پخش اذان در تلویزیون

یک استاد حوزه از نحوه پخش اذان در تلویزیون انتقاد کرد.به گزارش «جمهوری اسلامی»، حجت‌الاسلام فرشاد در مراسم ترحیم آیت‌الله محمدحسین سیبویه که در حسینیه سید گلسرخ ابرندآباد یزد برگزار شد، با انتقاد از صدا و سیما گفت: مسئولان ما از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، اوقاف و تمام ارگان‌ها و نهادها باید دغدغه دینی بیشتری داشته باشند.وی افزود: پخش برنامه‌های مختلف و کم‌توجهی به اذان و نماز اول وقت از صدا و سیمای جمهوری اسلامی دور از انتظار است.این استاد حوزه اظهار کرد: امروز تلویزیون را مشاهده می‌کردم که هنگام پخش برنامه ورزشی تا لحظه اذان مغرب بدون هیچگونه قرائت قرآن اقدام به پخش اذان کرد و بلافاصله بعد از اتمام اذان به پخش برنامه ورزشی خود ادامه داد! وی گفت آیا با این روش جوانان به نماز اول وقت فکر می‌کنند؟


پیش بینی رهبر انقلاب از وقوع حادثه پاریس

رجانیوز نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در دیدار شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه با اشاره به خطر گروههای تکفیری در منطقه، تأکید کردند: متأسفانه برخی کشورهای منطقه متوجه خطری که گروههای تکفیری، در آینده، برای خود آنها ایجاد خواهد کرد نیستند و همچنان در حال حمایت از این گروهها هستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروههای تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.


رونمایی از صندوق‌های شفاف انتخابات

وزیر کشور در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر یادبود دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری از صندوق‌های شفاف انتخابات نیز رونمایی کرد. به گزارش دانشجو، وزیر کشور در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر یادبود دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری از صندوق‌های شفاف انتخابات نیز رونمایی کرد.
شنبه


عده ای خود را طلبکار نظام می دانند

«احمد سالک» رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز، در یادداشتی اختصاصی برای «پارس» پیرامون مختصات نفوذ سیاسی دشمن در روزهای پس از اجرایی شدن برجام نوشت: امروز هستند کسانی که خود را طلبکار انقلاب اسلامی می دانند و خود را پشت سر شخصیت های مهم پنهان می کنند و آنها را سپر بلا قرار می دهند تا اهداف خود را به اجرا درآورند. نمونه مهدی هاشمی در سال های نخستین چیات جمهوری اسلامی ایران که توانست به بالاترین سطوح کشور نفوذ کند، از جمله تجربه های تلخ در همین زمینه است که همیشه باید به عنوان سرلوحه کار ما قرار گیرد.همه شخصیت های مهم در کشور باید این حساسیت را به خرج دهند که کسی با پنهان شدن پشت سر آنها برای نظام اسلامی هزینه تراشی نکند و به اسم این شخصیت های بزرگ تمام نشود چرا که چشم بسیاری از مردم عادی به آنهاست و اگر اتفاقی در این زمینه رخ دهد، متقاعد کردن مردم کار راحتی نیست.


کادو 77 میلیون دلاری پدر برای دختر 7 ساله‌

یکی از پولدارترین مرد های جهان برای کودک 7 ساله اش 2 الماس خرید، یکی از این الماس ها تبدیل به گران ترین ینگ خریداری شده شد.2 روز پیش، الماس «ماه آبی» 48.4 میلیون دلار فروخته شد و به گران ترین الماس تاریخ تبدیل شد، به گفته دلال حراج این الماس نسبت به وزنش گران ترین سنگ است.این خرید تاریخی که در ژنو اتفاق افتاد خود به تنهایی عنوانی مهم بود، ولی وقتی خریدار موفق اسمش را "ماه آبی ژوزفین" گذاشت همه تعجب کردند. چون روز قبل از این خرید عجیب هم الماسی 16.8 قیراطی در حراج دیگری در ژنو خریداری شد که 28.5 میلون دلار قیمت داشت، نام این این الماس "ژوزفین شیرین" گذاشته شد. در اول مراکز مزایده، فقط گفتند این الماس ها به مردی هنگ کنگی فروخته شده است و هویت او را اعلام نکردند، ولی اسم الماس ها سرنخی بر هویت واقعیت او بود. سی ان ان تایید کرد میلیاردری به اسم ژوزف لاو صاحب جدید این الماس ها است، منشی او به سی ان ان گفت: آری این الماس ها را آقای لاو برای دخترش خریده است.این مرد الماس های زیادی را به اسم دختر های 13 و 7 ساله اش خریده است، نام دختر 7 ساله او ژوزفین و نام دختر 13 ساله اش زو است.


دولت دهم در حق کشور جفا کرد

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در دو سال پایانی دولت دهم جفای زیادی در حق اقتصاد کشور شده است، گفت: تنها 15 تا 20 درصد مشکلات اقتصادی فعلی را می توان به تحریم ها نسبت داد و 80 درصد آن هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی جمعه شب در مراسم سوگواری هیات فرهنگی مذهبی فدائیان ولایت در حسینیه مجتمع آموزش عالی امام (ره) قم افزود: در حالی که مساله نقدینگی می تواند ظرفیت خوبی برای حل بسیاری از مشکلات کشور باشد، این مساله به بلای اقتصاد کشور تبدیل شده است.


انتقال رکن‌آبادی به سرزمین‌های اشغالی فرضیه است

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس، درباره ابراز نگرانی اخیر وی از وضعیت رکن‌آبادی دیپلمات ایرانی کشورمان که پس از فاجعه منا ناپدید شده است و خبرهای بیشتر در این زمینه اظهار داشت: جان همه حجاج بیت‌الله الحرام برای ما ارجمند و عزیز است و ما معتقدیم که باید تا آخرین نفر این تحقیقات صورت بگیرد تا حق قانونی این عزیزان تأمین شود؛ شخص آقای رکن‌آبادی از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است که نگرانی ما را نسبت به ایشان مضاعف می‌کند. آقاتهرانی با بیان اینکه به زنده بودن آقای رکن‌آبادی امیدواریم، درباره انتقال وی به سرزمین‌های اشغالی گفت: این موضوع در حد یک فرضیه و احتمال است و اگر عربستان پاسخ قاطع در این زمینه ندهد، این احتمالات مطرح می‌شود.


توصیه موسوی‌لاری به سیدحسن خمینی

عبدالواحد موسوی لاری عضو هیئت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در رابطه با کاندیداتوری سید حسن خمینی در خبرگان رهبری گفته است که به نظر من، جناب سید حسن خمینی برای خبرگان کاندیدا نشود چرا که فکر می کنم حضور ایشان که فردی نو اندیش هستند برای حوزه واجب تر از حضور در خبرگان رهبری است و ترجیح من این است در حوزه علمیه به درس و پژوهش برسند اما به هر حال وی فردی خوش فکر است و می تواند موفق باشد.


برخی مشکلات کشور با برگزاری انتخابات حل نمی‌شود

رحمانی فضلی وزیر کشور همچنین با بیان این‌که «انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی، تنازع و بیان ایرادات و مشکلات باشد» گفت: برخی مشکلات ریشه تاریخی داشته و با یک انتخابات حل نمی‌شود.وی افزود: طرح برخی موضوعات در این مقطع واقعاً لازم نیست. ما نباید کاری کنیم که مردم احساس کنند رقابت‌های سیاسی و کسب قدرت بر منافع ملی اولویت دارد. اگر اینطور باشد مردم به راحتی از ما می‌گذرند زیرا مردم با ما عقد اخوت نبسته‌اند. حمایت مردم از ما برای تقویت اسلام، ولایت فقیه، نظام و ادامه راه شهداست.


ادعای قرار فروش 300 هزار خودرو

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اعلام "بخشنامه توقف طرح وام 25میلیون تومانی خودرو را هنوز دریافت نکردیم" گفت: قرار بود تا اردیبهشت سال آینده 300هزار خودرو بفروشیم.مصطفی خان‌کرمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه هنوز وزارت صنعت بخشنامه جدیدی مبنی بر توقف فروش خودرو در قالب وام 25میلیون تومانی را به شرکتهای خودروساز ابلاغ نکرده، اظهار داشت: قرار بود براساس طرح وام 25میلیونی تا اردیبهشت 95، 300هزار دستگاه برای جبران رکود بازار به فروش برسد. بانک مرکزی نیز قرار بود اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهد.وی با اعلام اینکه امروز بانک مرکزی اعلام کرده سقف اعتبار وام 25میلیونی 110هزار دستگاه است، افزود: براساس این اطلاعیه خودروسازان می‌بایست تا اردیبهشت‌ماه این میزان فروش را انجام دهند.


پرچم داعش بر فراز برج ایفل

رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند. همچنين سومین گزارش‌ از بحران پاریس مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد. گروهک تروریستی داعش در صفحات اجتماعی خود با بر عهده گرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی اعلام کرده است «این حملات ۱۱ سپتامبر فرانسه است»پس از آن یکی از سران داعش، عکسی مونتاژ شده از برج ایفل را در توئیتر خود منتشر کرد که پرچم داعش بر فراز آن نقش بسته بود!
شنبه

ماجرای مهران مدیری و فتیله

طی روزهای اخیر و در پی حواشی پیش‌آمده برای برنامه «فیتیله»، دل نوشته‌ای به نقل از مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نگارش این متن توسط این هنرمند تکذیب شد.وفا ملک‌زاده - روابط عمومی پروژه‌های مهران مدیری - در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد: دل نوشته‌ای که به نقل از مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، توسط ایشان نوشته نشده است و آن را تکذیب اعلام می‌کنم.


برخی به دنبال تبدیل مشهد به دبی هستند

وحید جلیلی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در سالن اجتماعات این اداره با انتقاد شدید از اینکه عده‌ای قصد دارند مشهد را از خاستگاه تمدنی آن دور کنند، اظهار کرد: برخی تصمیم دارند رویای مشهدی‌‌ها را به شارجه و دبی تبدیل کنند و این در حالی است که اگر به این موضوع توجه نشود، در آینده با چالش بزرگی روبه رو می‌شویم.


واکنش متفاوت مطهری به تحریم نمایشگاه مطبوعات

علی مطهری در کانال تلگرامی خود نوشت: تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی نشریات و خبرگزاریهای ولایتمدار و کسانی که همواره دم از حفظ نظام می‌زنند و هرگونه اعتراضی را نوعی مخالفت با اصل نظام و حتی براندازی تلقی می‌کنند، گرچه غیرمنتظره و غیر ضروری بود و اعتراضات آنها در حد تحریم نبود، اما از یک نظر پدیده مبارکی بود. بالاخره این منادیان سینه‌چاک ولایتمداری و حفظ نظام پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و هرگونه اعتراضی را نمی‌توان و نباید مبارزه با نظام و براندازی نامید. قطعاً این افراد و گروهها که در چهره معترض ظاهر شده‌اند اکنون بهتر درک می‌کنند که آنهایی که در سال 88 به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند و تهمتهایی که در این چند سال به آنها زده‌اند پایه و اساسی ندارد و صرفا ریشه در این تفکر ناصواب داشته است که اساسا در جمهوری اسلامی مقوله‌ای به نام «اعتراض» معنی ندارد و هرگونه اعتراضی مساوی است با ضدیت با نظام و اصل ولایت‌فقیه!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار