کد خبر: ۱۲۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 15 November 2015

به گزارش تابناک یزد،حسین اسماعیلی فرماندار اردکان با تاکید بر ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه، از خانواده ها خواست با آگاهی از اهداف این طرح در راستای حفظ سلامت فرزندان خود قدم بردارند.

وی با اشاره به برنامه های کلان دولت یازدهم در حوزه سلامت، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی اصولی در جهت حفظ سلامت و پویایی افراد جامعه قدم های موثری برداشته است.
فرماندار اردکان، با بیان اینکه اجرای این طرح از ابتلای کودکان به نابینایی و کم بینایی در سال های آتی پیشگیری می کند ، موضوع غربالگری کودکان در زمینه تنبلی چشم را مهم عنوان کرد.
اسماعیلی خواستار اطلاع رسانی موضوع تنبلی چشم کودکان در بین خانواده ها و استفاده از تمامی امکانات مورد نیاز شهرستانی با هدف دستیابی به بازده هر چه بیشتر در ارائه خدمات شد و از ادارات ، مراکز و موسسه باران کویر که در اجرای این طرح با بهزیستی شهرستان همکاری می کنند، تقدیر کرد.
رییس اداره بهزیستی اردکان نیز در حاشیه این بازدید گفت: 52 پایگاه دائم و غیردائم ( موسسه باران کویر ، اداره بهزیستی شهرستان ، مهدهای کودک ، پیش دبستانی ها و مراکز بهداشت ) اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان اردکانی را بر عهده دارند و همچنین این طرح در روزهای زوج از ساعت 8 تا 12 تا پایان آبان ماه در محل اداره بهزیستی اردکان انجام می شود.
امیرولی عضدزاده ادامه داد: تاکنون 2850 کودک 3 تا 6 سال روستایی و شهری این شهرستان با دستگاه بینایی سنج معاینه شدند.
در این بازدید ، نحوه معاینه، مهارتهای انجام طرح ، رعایت نکات مهم و عملکرد پایگاه های سنجش بینایی ، تعداد کودکان معاینه شده و مراحل انجام طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار