در این استان جاده ای بین استانی که قابلیت تردد و تحمل حجم سنگین ترافیک و حتی پایین ترین شاخصه های یک جاده استاندارد را داشته باشد ،وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹ 15 November 2015
استان کهگیلویه وبویراحمد از ضعف شدید در حوزه ی راه ها رنج می برد. در این استان جاده ای بین استانی که قابلیت تردد و تحمل حجم سنگین ترافیک و حتی پایین ترین شاخصه های یک جاده استاندارد را داشته باشد ،وجود ندارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،جاده باشت به گچساران که قبل اینکه جادهی بین استانی محسوب شود ، جاده ای ملی برای اتصال دو استان بزرگ خوزستان و فارس به حساب می آید.
فرج الله دیلمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی پروژه،احداث جاده چهار خطه  شهرستان باشت به گچساران 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت :در قالب 11 کیلومتر جاده چهارخطه، پل زیرگذر و رو گذر از سال 93 شروع شده است.
وی بیان کرد: دو و نیم کیلومتر جاده چهارخطه باشت به گچساران هم اکنون در حال بهره برداری است.
رئیس اداره راه و شهرسازی باشت تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده پنج کیلومتر از این طرح در مسیر جاده خان احمد تا شلال دون و بخش زیرگذر و روگذر آن در دهه فجر امسال بهره برداری خواهد شد.
دیلمی گفت: طرح چهار خطه گچساران - باشت با 280 میلیارد ریال از محل منابع مالی ملی اجرا می شود.
دیلمی با اشاره به نقش این محور ارتباطی اظهار کرد: جاده گچساران به باشت یکی از محورهای مهم پرترافیک جنوب کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی و دامی از سوی دیگر ابرازامیدواری کرد: با تکمیل این طرح تحول خوبی در توسعه راه های ارتباطی باشت رخ دهد.
شهرستان باشت 238 کیلومتر راه روستایی دارد که 170 کیلومتر آن آسفالت و 68 کیلومتر آن خاکی است.
30 در صد از راه های روستایی آسفالت این شهرستان به دلیل عمر طولانی نیازمند نوسازی و روکش آسفالت است.
14 هزار نفر ازجمعیت باشت در 115 روستای این شهرستان سکونت دارند.
شهرستان 21هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار