رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، از همکاری متقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با دانشگاه آکسفورد انگلیس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 14 November 2015

به گزارش تابناک تبریز  ، "سید جواد انگجی" در نشستی خبری به مناسبت سی و سومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گفت: هم اکنون دانشگاه ها رقابت سنگینی با یکدیگر دارند که در این بین، دانشگاهی موفق است که در عرصه بین المللی خوب ظاهر شود.

وی با اشاره به شکل گرفتن واحد بین المللی دانشگاه آزاد تبریز، عنوان کرد: باید وارد تحولات بین المللی شویم و سعی داریم با همکاری با دانشگاه آکسفورد از پتانسیل این دانشگاه بزرگ برای برند کردن واحد خودمان استفاده کنیم، باتوجه به هم مرزی با پنج کشور، واحد بین الملل تبریز می تواند در جذب دانشجوی خارجی موفق عمل کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: هم اکنون تعدادی دانشجوی خارجی در واحد بین المللی تبریز تحصیل می کنند، در نظر داریم بیشتر در رشته های پزشکی دانشجوی خارجی جذب کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه های معتبر دنیا با ایجاد شرکت های دانش بنیان درآمدزایی می کنند، ضروری است ما هم به این سمت و سو حرکت کنیم.

وی با اشاره به روند تاسیس دانشگاه آزاد واحد تبریز، اظهار کرد: واحد تبریز به عنوان نخستین واحد، بدون هیچ گونه امکانات اولیه شکل گرفته است.

انگجی با بیان اینکه در تاسیس واحد تبریز، خیلی ها سنگ اندازی کردند، گفت: دانشگاه آزاد تبریز هم اکنون بهترین امکانات همچون دو بیمارستان، دانشکده دندانپزشکی و پزشکی و ... را دارد.

وی با اعلام اینکه بیمارستان امام سجاد (ع) دانشگاه آزاد تبریز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: اکنون درمانگاه این بیمارستان خدمات رسانی می کند و تا چند ماه آینده عملیات عمرانی این بیمارستان تکمیل می شود و باید سعی کنیم با این وضعیت اقتصادی کشور، آن را تجهیز کنیم.

انگجی با اعلام اینکه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تبریز از مهر ماه امسال دانشجو جذب کرده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در بهمن ماه هم در این رشته دانشجو پذیرش کنیم.

وی در رابطه با کمبود استاد راهنما در دانشگاه آزاد، گفت: به منظور حل این مشکل، دانشجویان می توانند از هر استاد دلخواه خارج از مجموعه دانشگاه که مدرکش مورد پذیرش ماست، به عنوان استاد راهنما استفاده کنند، همچنین پیشنهاد شده است دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به جای پژوهش محور، آموزش محور باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان با عنوان اینکه ۵۶ درصد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، گفت: همچنین ۳۶ درصد بار آموزشی کشور بر دوش دانشگاه آزاد می باشد که طبق برنامه ریزی، دانشگاه آزاد می خواهد ۶۰ درصد بار آموزشی کشور را بر عهده بگیرد.

وی با اعلام اینکه ۲۷ هزار و ۳۸۸ نفر در دانشگاه آزاد واحد تبریز در حال تحصیل می باشند، اظهار کرد: ۶۸ هزار و ۹۸۷ نفر در طول این سال ها از واحد تبریز فارغ التحصیل شده اند، همچنین این واحد ۵۰۳ عضو هیات علمی دارد.

انگجی با اعلام اینکه ۱۰ تشکل در واحد تبریز فعال است، گفت: این تشکل ها مختار هستند در آستانه انتخابات در چارچوب قوانین جلسات پرسش و پاسخ و مناظره برگزار کنند.

وی تاکید کرد: اجازه نخواهیم هیچ کس از پتانسیل دانشگاه آزاد به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده کند.

انگجی گفت: دستور داده ام تمامی بنرهای تبلیغاتی دانشگاه های آزاد واحدهای شهرستانی جمع شوند؛ چرا که این نوع تبلیغ آبرو بر است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که آیا در دانشگاه آزاد واحد تبریز به منظور محکوم کردن برنامه توهین آمیز "فیتیله" تجمعی در محل دانشگاه انجام گرفت؟، گفت: نه چنین تجمعی نشد و نیازی هم نبود و خود ما ببانیه ای در محکومیت آن صادر کرده بودیم.

رییس دانشگاه آزاد استان با اعلام اینکه این امکان وجود دارد رشته مهندسی شیمی به مرکز دو دانشگاه آزاد واحد تبریز منتقل شود.خاطرنشان کرد: متاسفانه ظرفیت مجموعه فعلی تکنیل شده و اگر تعداد دانشجویان این رشته در آینده زیاد شود، امکان دارد کلاس های این رشته را به واحد دو منتقل کنیم،

وی افزود: امکانات خوبی در واحد دو دانشگاه آزاد تبریز پیش بینی کرده ایم که معتقدم دانشجویان نسبت به این انتقال تمایل نشان خواهند داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار