امام جمعه تایباد:
امام جمعه تایباد با بیان آیاتی از قرآن کریم به لزوم اتحاد و یکپارچگی در میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: گرفتاری امروز مسلمانان به دلیل نبود اتحاد و یکپارچگی در بین امت اسلامی است.
کد خبر: ۱۲۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 13 November 2015
حجت‌الاسلام محمد محدثی در خطبه‌های نماز جمعه تایباد اظهار داشت: کسانی که اهل قبله، نماز، توحید، روزه و حج خانه خدا و شهادتین بر زبانشان جاری می‌شود امت اسلامی هستند و باید در کنار هم و با اتحاد و یکپارچگی در مقابل دشمنان قسم خورده بایستند.

امام جمعه تایباد با انتقاد از گروه‌های تکفیری و کسانی که مسلمانان را سر می‌برند، افزود: امروز دشمنان امت اسلامی مسلمانان را گرفتار جنگ و کشت و کشتار کردند و عده‌ای مسلمان‌نما در میان امت اسلامی پیدا شدند و مسلمانان را با بدترین و فجیع‌ترین وضع سر می‌برند و دم از اسلام و مسلمانی می‌زنند، اینها دست‌پرورده و نوکر مستکبران و آمریکا و اسرائیل هستند.

وی اظهار داشت: اختلاف مذهب، زبان، سلیقه و سرزمین نباید سبب ایجاد دو دستگی و تشتت در میان مسلمانان شود چون اعتقاد بر یگانگی خداوند متعال و رسالت حضرت محمد(ص) و انجام فرایض دینی از عوامل مهم اتحاد و یکپارچگی در بین امت اسلامی است.

وی گفت: اسلام بر دو پایه مهم کلمه توحید و توحید کلمه استوار است و رمز موفقیت و اتحاد مسلمانان رعایت این دو مسئله مهم اسلامی و دینی است.

محدثی با اشاره به نشانه‌‌های امت واحده اسلامی از دیدگاه قرآن کریم افزود: اعتقاد بر یگانگی خداوند متعال و رسالت پیامبر گرامی اسلام، چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه، جهاد در راه خداوند و دفاع از اسلام و نوامیس مسلمانان و سرزمین‌های اسلامی و ایستادگی در مقابل مستکبران، رعایت امر به معروف و نهی از منکر و گسترش معروف و پرهیز از منکر، اصلاح امور بین جوامع اسلامی و مسلمانان، همت و غیرت در مقابل دشمنان از نشانه‌های امت واحده اسلامی از نظر قرآن کریم است که باید توسط مسلمانان رعایت و اجرا شود.

امام جمعه تایباد با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف قیام حسینی که سبب ماندگاری اسلام و مکتب نبوی شد امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح در بین امت پیامبر بود و آشنایی با زندگانی و سیره و روش امام حسین (ع) و بکارگیری آن در بین امت اسلامی و تربیت فرزندان بر این اساس سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار