رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران:
رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران گفت: سن پرتوکاران بالا می‌رود و به سن بازنشستگی می‌رسند و بستر استخدام نیروهای جدید فراهم نیست.
کد خبر: ۱۲۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 13 November 2015

به گزارش  تابناک تبریز، رامین جابری ظهر امروز در همایش روز جهانی رادیولوژی در تبریز خواستار توجه بیشتر به جایگاه پرتونگاران در کشور شد.

رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران با گرامیداشت روز تولد اشعه ایکس گفت: 120 سال پیش اشعه ایکس در خدمت بشریت قرار گرفته و این روز را گرامی می‌داریم.

وی افزود: انجمن پرتونگاری آذربایجان‌شرقی و تبریز قدیمی‌ترین انجمن کشور است و در حال حاضر در 53 دانشگاه علوم پزشکی پرتونگاران فعال هستند.

رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران تاکید کرد: در حال حاضر کلیات مسئله در زمینه پرداخت حق و حقوق هزار نفر ساعت حل شده اما نمی‌دانم چرا وقت‌کشی در این زمینه صورت می‌گیرد.

جابری اضافه کرد: سن پرتوکاران بالا می‌رود و به سن بازنشستگی می‌رسند و بستر استخدام نیروهای جدید فراهم نیست و این در حالی است که در زمینه واگذاری بخش‌های پزشکی و درمانی با مشکلاتی به لحاظ قانونی مواجه هستیم.

رئیس انجمن علوم پرتونگاری ایران بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی سودآور نیست ولی تربیت یک پرتونگار و رادیولوژیست یک سرمایه محسوب می‌شود که باید به آن دقت کافی صورت گیرد.

وی ادامه تحصیل دانشجویان رادیولوژی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دانشجویان قبل از اینکه به ادامه تحصیل فکر کنید باید به نیازهای دانشگاهی و بیمارستانی توجه کنید تا جایگاه شغلی آن تعریف شود.

جابری افزود: باید در زمینه پرتونگاری و رادیولوژی نظارت قوی صورت گیرد و خدمات مطلوب‌تری صورت گیرد تا گزارش‌های عملکردی بهتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید سیستم‌های نظارتی برای میزان پرتودهی و اشعه‌دهی صورت گیرد تا تخلفاتی انجام نشود چرا که پرتودهی غیرلازم و ضرور یک جرم محسوب می‌شود و فرد می‌تواند از پرتوکار متخلف شکایت کیفری کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار