مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تا پایان مهر ماه امسال در سال‌جاری بیش از 475 هزار و 175 نسخه کتاب به متقاضیان امانت داده شده است.
کد خبر: ۱۲۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 12 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رباب عزیزخانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در اردبیل اظهار کرد: در مجموع در استان اردبیل 66 باب کتابخانه وجود دارد که 55 مورد آن نهادی و 11 باب نیز مشارکتی است.

وی تعداد کتب این کتابخانه‌ها را 842 هزار و 515 نسخه اعلام کرد و گفت: بیش از 755 هزار و 321 نسخه در کتابخانه‌های نهادی و مابقی در کتابخانه‌های مشارکتی قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را 42 هزار و 342 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد مراجعان به کتابخانه‌ها در سال‌جاری بیش از 886 هزار و 723 نفر بوده است.

عزیزخانی زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان را بیش از 27 هزار مترمربع اعلام کرد و یادآور شد: بخش عظیمی از این زیربناها مربوط به کتابخانه‌های نهادی است.

این مسئول وجود 55 باب کتابخانه‌ها در شهرها و 11 باب در روستاها را یادآور شد و تصریح کرد: تعداد کتاب‌های به امانت برده شده در سال‌جاری بیش از 475 هزار نسخه بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیشترین کتب امانت داده شده را مربوط به رده ادبیات و کمترین را مربوط به رده زبان اعلام کرد و گفت: ما در حال حاضر بیش از 49 هزار نسخه کتب کودک را در کتابخانه‌های عمومی استان شاهد هستیم.

عزیزخانی سرانه فضای کتابخانه‌ای را در حال حاضر 3 مترمربع برای هر 100 نفر باسواد اعلام کرد و افزود: باید تا افق 1404 این تعداد به 4 جلد کتاب بر هر فرد باسواد برسد.

وی سرانه عضویت در کتابخانه‌های استان را در شرایط کنونی حدود 5 درصد جمعیت باسواد استان اعلام کرد و ادامه داد: باید تا افق 1404 این وضعیت به عضویت 35 درصد جمعیت باسواد برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ضرورت تکمیل کتابخانه‌های در حال احداث و نیمه تمام را نیز یادآور شد و بیان کرد: آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد تلاش جدی است که در باب کتاب و کتابخوانی آغاز شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار