باز هم اعتراض ؛ باز هم تجمع ! بازهم مشهد
اعتراض به وضعيت مبهم ادغام موسسات وابسته به «آرمان ايرانيان» و پرداخت نشدن سپرده و سود سپرده هاي سپرده‌گذاران موسسه بدر توس باز هم باعث برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز جمعی از آنان در مشهد شد.
کد خبر: ۱۲۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 12 November 2015
یکی از سپرده گذاران مدعی شد: موسسه بدرتوس از بهمن ماه سال قبل برای پرداخت ها دچار مشکل شده و تا کنون هیچ جوابی به سپرده گذاران نداده و افراد مختلفی را به عنوا ن سرمایه گذار معرفی کرده است و تا مدتی وقت کشی  کردند که ‌بدون نتیجه گیری قابل قبولی بود.

عکس: وحید بیاتوی افزود: سرمایه گذار جدید هم که گویا به طور نمادین در این جا مستقر شده است باز هم حتی یک ریال به مردم پرداخت نکرده و کاملا مسجل شده است که این ها  وقت کشی می کنند.
سپرده گذار دیگری نیز گفت: مدیران  می گویند ما از مسئولان می خواهیم فشار زیادی به بانک مرکزی بیاورند تا این موسسه شناسنامه دار شود تا مطالبات مردم را پرداخت کنند.
وی افزود: بر روی تابلوی سر در موسسه  و دفترچه های سپرده ها نوشته شده است تحت نظارت بانک مرکزی اما متاسفانه بانک مرکزی از زمان راه اندازی این موسسه توجهی به فعالیت آن نداشته و حالا هم هیچ نهاد و مسئولی پاسخ گوی ما نیست.
وی با بیان این که 10 ماه است که مدیران این موسسه وعده داده اند تا مطالبات ما را پرداخت کنند اما این وعده هنوز محقق نشده است، ادامه داد: با توجه به این که در دفترچه ها قید شده است که استرداد سپرده ها با تضمین و تعهد و عندالمطالبه بوده است باید مدیر این موسسه پاسخ گو باشد که چرا با عنوان «تحت نظارت بانک مرکزی» فعالیت کرده است؟درهمین باره فردی که ادعا می شد به عنوان سرمایه گذار قصد سرمایه گذاری در بدرتوس رادارد و در هنگام خروج از موسسه با واکنش تند سپرده گذاران مواجه شد در پاسخ به این سوال که برای حل مشکل سپرده گذاران چه وعده ای می دهید؟ گفت: ما برنامه ریزی کرده ایم و قرار بود تا امروز (چهارشنبه) نقدینگی وارد مجموعه کنیم اما متاسفانه قول هایی که به ما داده شده عملی نشده و در شرف انجام است.وی افزود: دو سرمایه گذار هستیم که دو تا از کارخانه های خود را به ارزش 340 میلیارد تومان به موسسه آرمان  واگذار کرده ایم و سند زده ایم.
شایان ذکر است برخی از سپرده گذاران تعدادی از شیشه های در موسسه را شکستند و خیابان منتهی به میدان فردوسی را بستند. نیروی انتظامی هم برای متفرق کردن مردم چهار نفر را بازداشت کرد.

تجمع مشتریان  بدر توس در گناباد
تعدادی از شهر وندان گنابادی صاحب حساب در موسسه بدر توس وابسته به صندوق آرمان مقابل این موسسه تجمع کردند.
تجمع کنند گان که تعداد آن ها حدود 40 نفر بود خواستار دریافت سپرده های خوداز این موسسه بودند .  شایان ذکر است تجمع کنند گان به دلیل پاسخ گو نبودن مسئولان این موسسه تجمع را به مقابل فرمانداری کشاندند تا از طریق فر مانداری برای دریافت سپرده های خود اقدام کنند.

بانک مرکزی مسئول است

چندی پیش ، غلامعلي صادقي دادستان عمومي و انقلاب استان در خصوص پرونده موسسه بدر توس گفته بود : ستاد تدبير استان بحث پيگيري اين موسسات مالي و اعتباري را بر عهده دارد.
وي در پاسخ به اين سوال که نظر شما درباره اين انتظار مردم براي مشخص شدن وضعيت موسسه بدر توس از طريق ارائه مجوز ادغام موسسات اعتباري توسط بانک مرکزي چيست؟ اظهار کرده بود: متولي اين موضوع بانک مرکزي است و بانک بايد به اين موضوع بپردازد.
همچنین رسوليان، مدير کل امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي نيز در پاسخ به اين سوال که چه پيگيري هايي براي رفع مشکل سپرده گذاران موسسه بدر توس انجام داده ايد؟ گفته بود: بانک مرکزي مسئوليت نظارت و ساماندهي موسسات را دارد و ما فقط  پيگير حل مشکلات مردم هستيم.

صادقی و صفری از  خراسان رضوی / عکس: وحید بیات
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
آخه تا کی ؟
یکی نیست جواب مردم رو بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
دارن با روان مردم بازی می کنند و یکی نیست جواب بده چطور ممکنه موسسه تابلو بزند تحت نظارت بانک مرکزی ولی دروغ باشد و بانک مرکزی کاری نکند مگر مسئولان بانک مرکزی سرشان کجا گرم است که نمی بینند دارند خودشان دارند مردم را نسبت به همه چیز بدبین می کنند این فشارها بروی مردم و بپاسخگو نبودن هیچ مسئولی مردم را یاد زمان قبل از انقلاب می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار