وکیل شرکت HK گفت: متهم می‌گوید من نمی‌خواهم ساعت و انگشترم را زنگنه به دست کند، بحث ما که آقای زنگنه نیست بلکه بیت‌المال است.
کد خبر: ۱۲۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 11 November 2015
صادقی قهاره در ادامه اظهارات خود با اشاره به همراهی م.ش و ح.ف.هـ با بابک زنجانی گفت: برای این دو نفر نیز به دلیل مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی تقاضای کیفر شده تا در همین راستا از دادگاه می‌خواهیم حکم مقتضی را صادر کند چرا که اگر همراهی و مشارکت این دو نفر نبود ، زنجانی توانایی کلاهبرداری در این حد بزرگ را نداشت، در واقع این دو نفر حکم دو بال را برای متهم داشتند.

وی درخصوص ح.ف.هـ گفت: این فرد کسی است که م.ش را به عنوان عضو اصلی به گروه خودشان معرفی کرد، نامبرده در هیات مدیره بانک‌ها و شرکت‌های SCT عضویت داشته و موجب شده تا 60 درصد سهام بانک‌های زنجانی به قیمت 90 میلیون دلار به بانک ملت فروخته شود.

صادقی تصریح کرد: وی فردی است که در معرفی بابک زنجانی به عنوان یک بانکدار نمونه به سیستم بانکی کشور نقش موثری داشته و نکته جالب این است که ح.ف.هـ از اینکه بانک FIIB تنها ماکتی از یک بانک است و ابلاغ عنوان بانک به آن پوشالی است، آگاهی کامل داشته است.

وکیل شرکت HK درخصوص م.ش گفت: وی با توجه به سابقه و فعالیت خود در امر کشتیرانی و همچنین آشنایی با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان نفت، امکان خرید نفت را برای زنجانی فراهم می‌کند ضمن اینکه در انتقال نفت خریداری شده و فروش آن در خارج کشور نیز نقش موثری داشته است.

وی افزود: این فرد بجای اینکه وجوه نفت را به شرکت HK بدهد آن را صرف خرید هواپیما و کشتی کرده و در همین راستا شرکت نفت نسبت به این دو فرد هم شکایت دارد.

صادقی درخصوص دفاعیات روز گذشته بابک زنجانی اظهارداشت: آقای زنجانی دفاع‌هایی را داشتند که بیشتر مطالب واهی بوده و یا اینکه مطالبی را عنوان کردند که نباید در دادگاه مطرح می‌شد، مثلاً ایشان در جلسه روز گذشته گفته که من نمی‌خواهم ساعت و انگشترم را زنگنه دست کند، بحث ما آقای زنگنه نیست بلکه بیت‌المال است. ما از خدایمان است که هرکسی چه در این دولت و چه در دولت گذشته تخلفی داشته با او برخورد شود.

وکیل شرکت HK همچنین در رابطه با منشأ و پشتوانه پول‌های بمابک زنجانی گفت: آقای زنجانی در دفاعیات می‌گوید، شما چکار به منشأ دارید؟ در حالیکه پول‌هایی که صرف خرید هواپیما کرده پول شرکت نفت بوده است.

وی ادامه داد: بابک زنجانی کسی است که سال 86 برای نیاز به منابع مالی متوسل به جعل شناسنامه شد و در سال 90 که بانک FIIB را خرید سرمایه اندکی داشت.

صادقی با اشاره به اظهارات زنجانی مبنی بر اینکه در این پرونده از آبدارچی و تایپیست تحقیق شده، گفت: تحقیقات صورت گرفته از افرادی بوده که کاملاً به آقای زنجانی نزدیک بودند، برای مثال خانم م.م مدیرعامل SCT بنکرز و خواهر این خانم که مسئول تمام پیام‌های سوئیفتی بوده است.

وی ادامه داد: در واقع بابک زنجانی و شرکایش جرایمی را با شیوه‌های جدید ابداع کردند که در اینجا باید از این حیث از آقای زنجانی تشکر کرد که روش‌های مجرمانه جدید را در ایران ابداع کرد چرا که ما در هیچ موردی این روش‌ها را ندیده‌ایم و ایشان می‌تواند آنها را ثبت کند.

وکیل شرکت HK خاطرنشان کرد: چنانچه دادگاه با این اعمال مقابله نکند تردیدی نیست که این جرایم با ابزارهای جدید از سوی دیگر مجرمین نیز رخ می‌دهد چرا که وسایل ارتباطی جدید امکان تخلفات را بیشتر کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار