بسته حوادث و اتفاقات ناگوار تابناک؛
تابناک: تاكنون 15 نفر از مالباختگان در اين پرونده شناسايي شدند كه با توجه به احتمال كلاهبرداري‌هاي بيشتر توسط متهم دستگير شده، تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد و كساني كه به اين روش مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند مي‌توانند به پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان برخوار استان اصفهان مراجعه كنند.
کد خبر: ۱۲۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 11 November 2015

به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام کرد: در 6 ماهه نخست امسال 594 نفر در استان اصفهان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که مردان 76 درصد از این آمار را به خود اختصاص دادند.

علی سلیمان‌پور اظهار کرد:از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری، 594 نفر در حوادث رانندگی استان اصفهان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 451 نفر مرد و 143 نفر زن بودند.

وی افزود: در این مدت، بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در استان اصفهان با 337 مورد در جاده‌هاي برون‌ شهري، 232 مورد در مسيرهاي درون ‌شهري، 16 مورد در جاده‌هاي ‌روستايي و 9 مورد در جاده‌های خارج از استان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در 6 ماهه نخست امسال 12 هزار و 186 مصدوم ناشی از حوادث رانندگی شامل 8 هزار و 850 مرد و 3 هزار و 336 زن به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند.

برخورد دو کامیون حمل مواد سوختی در محور اصفهان- نایین، موجب مسدود شدن جاده از محدوده گردنه ملا احمد شد.

بنا بر نظر کارشناسان پلیس راه های استان اصفهان، انحراف به چپ یکی از این کامیون ها باعث بروز این حادثه شد که به علت حمل بار قیر توسط یکی از این دو دستگاه کامیون،آتش مهیبی محل حادثه را فرا گرفت.

بنا بر گفته شاهدان عینی، به محض وقوع این حادثه،گردنه ملا احمد مسدود شد و تا زمان حضور نیروهای امدادی و و اطفاء کامل حریق این گردنه بر روی تردد وسایل نقلیه مسدود بود.

109 اصفهانی سوختند

علی سلیمان‌پور اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، جسد 109 متوفی که بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده بودند در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفت که از این تعداد، 68 نفر مرد و 41 نفر زن بودند.

وی افزود: در این مدت، تعداد مرگ ناشی از سوختگی نسبت به مدت مشابه سال 93 با کاهش 6 درصدی مواجه بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در مدت مذکور، تعداد 5 نفر مرد بر اثر مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن جان باختند که این عدد در مدت مشابه سال قبل 15 نفر شامل 11 مرد و 4 زن بوده است.

CO بر اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می‌شود

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: گاز سمی منوکسیدکربن یکی از خطرناکترین گازهایی است که می‌تواند باعث مسمومیت تنفسی و مرگ فرد شود؛ این گاز بی رنگ و بی بو است و بر اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می‌شود.

دکتر غفور راستین افزود: متاسفانه منوکسیدکربن به‌خصوص در فصل‌های سرد سال به علت استفاده از بخاری، آب گرمکن، اجاق گازهای غیر استاندارد یا به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و همچنین عدم نصب صحیح آنها و سهل‌انگاری مصرف‌کننده، جان بسیاری از انسان‌ها را می گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده وسایل گرمایشی و اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن اتومبیل در پارکینگ دربسته به مدت طولانی، اجتناب از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیر کرسی و نصب نکردن آبگرمکن در حمام از جمله مواردی است که باید برای جلوگیری از گازگرفتگی رعایت شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: علائمی چون سردرد، سرگیجه، تهوع و بی‌قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب‌ها که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می‌شود نشانه‌های هشدار دهنده‌ مسمومیت با گاز CO هستند.

راستین درخصوص اقدامات اولیه در برخورد با فرد مسموم شده با گاز منوکسیدکربن گفت: ابتدا جلوی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه مرطوب بپوشانید و سپس وسیله گرمازا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید؛ در نهایت بلافاصله مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کرده و با فوریت‌های پزشکی (۱۱۵) تماس بگیرید.

وكيل قلابي 11 ميليارد تومان از صاحبان سرمایه كلاهبرداري کرد

سردار "عبدالرضا آقاخاني" اظهار کرد: در پي شكايت تعدادي از صاحبان سرمايه مبني بر كلاهبرداري يك وكيل قلابي از آنان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي‌ها و تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه متهم توانسته است با فريب و اغفال صاحبان سرمايه در استان اصفهان، چهارمحال و بختياري و خوزستان خود را به عنوان فردي با نفوذ در دستگاه‌هاي دولتي معرفي کند و در ازاي دريافت مبالغي از آنان وكالت‌نامه تام گرفته و تمام اموال و املاك و اسناد آنها را به نام خود منتقل کند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان با بیان اینکه متهم از این طريق 11 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده و متواري شده بود، خاطرنشان كرد: با مشخص شدن محل سكونت متهم فراري، موضوع دستگيري وي در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان برخوار قرار گرفت و سرانجام با تلاش‌هاي صورت گرفته و اقدامات تخصصي و علمي، اين كلاهبردار حرفه‌اي دستگير شد.

سردار آقاخانی با بيان اينكه متهم 36 ساله و از ميزان تحصيلات پاييني برخوردار است، گفت: وي تنها در يك مورد توانسته بود با فريب يكي از صاحبان سرمايه وكالت تام براي فروش زمين او به ارزش 10 ميليارد تومان دريافت و سپس ملك متعلق به وي را به نام خود منتقل کرده و به فروش برساند.

وی تصريح كرد: تاكنون 15 نفر از مالباختگان در اين پرونده شناسايي شدند كه با توجه به احتمال كلاهبرداري‌هاي بيشتر توسط متهم دستگير شده، تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد و كساني كه به اين روش مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند مي‌توانند به پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان برخوار استان اصفهان مراجعه كنند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان به شهروندان در اين زمينه هشدار داد و گفت: به عموم مردم به خصوص صاحبان سرمايه، كارخانجات و ... توصيه مي‌كنيم بدون تحقيق و بررسي و نداشتن شناخت كافي، به افراد غريبه اعتماد نكنند و به هيچ عنوان به آنها وكالت تام ندهند.

سردار آقاخاني بابيان اينكه كلاهبرداري با استفاده از عناوين و القاب متقلبانه و سوء استفاده از نام و منصب دستگاه‌هاي دولتي جرم است و براي آن مجازات سنگيني نيز تعيين شده افزود: اين افراد مطمئن باشند كه پليس با استفاده از اشرافيت و تخصص بالاي خود در مدت زمان كمي آنها را دستگير می‌کند و به قانون تحويل می‌دهد.

بازسازی صحنه قتل در خیابان فروغی

قاتل پیرمرد روی فروش در خیابان فروغی اصفهان با تلاش ماموران پلیس آگاهی در کمتر از 72 ساعت شناسایی و دستگیر شد.

گفتنی است، صحنه قتل ظهر امروز با حضور قاتل که زنی 63 ساله و همسر دوم مقتول بود در محل جنایت بازسازی شد.

شایان ذکر است به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، قاتل از مشکلات روحی- روانی رنج می برد.













منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :