دبیر همایش ملی دستاوردهای فناوری رادار
دبیر همایش ملی دستاوردهای فناوری رادار خبر داد: همایش ملی دستاوردهای فناوری رادار و کاربردهای هواشناسی، هوانوردی و دریانوردی همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۱۲۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 10 November 2015
به گزارش تابناک تبریز، حسن رسولی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همایش ملی دستاوردهای فناوری رادار و کاربردهای هواشناسی، هوانوردی و دریانوردی 21 الی 24 آبان ماه سال جاری در تالار شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.
وی افزود: این همایش در واقع گردهمایی کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری رادار و کاربران این صنعت در زمینه هایی چون هواشناسی، هوا نوردی و دریانوردی با رویکرد شناسایی توانمندی های منطقه و توسعه فناوری رادار در منطقه شمالغرب است.
وی هدف اصلی از برگزاری این همایش را سنجش توانمندی منطقه در حوزه فناوری رادار دانست و اضافه کرد: همایش ملی دستاوردهای فناوری رادار رنگ و بوی فناوری دارد، در این همایش فناوری های نو به صورت نمایشگاهی به بازدید عموم گذاشته می شود و در حاشیه این همایش نیز 9 کارگاه تخصصی با عناوین جنگ الکترونیک، رادار نفوذی به زمین، رادارهای داپلر هواشناسی، اپراتوری رادارهای فرودگاهی، مالکیت فکری و ثبت اختراع جهانی، تست سخت افزاری در حلقه سیکر راداری و تست ذاتی و در نهایت استفاده از رادارهای داپلر هواشناسی برای پیش بینی شرایط جوی برگزار می شود.
رسولی هم چنین تاکید کرد: این کارگاه ها در زمینه کاربردهای مختلف رادرا و مباحث فنی و سخت افزاری است که روزانه دو کارگاه به صورت تخصصی در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود.
دبیر همایش ملی دستاوردهای فناوری رادار با بیان اینکه این همایش همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه علم و فناوری ربع رشیدی به صورت چهار روزه برگزار می شود، اظهار کرد: روز جمعه نشست تخصصی با محورهای رادار های نوین، رادارهای آرایه فازی، رادارهای هوابرد و هشدار زودهنگام، سیاست های کلان توسعه فناوری رادار و رادارهای دریایی با حضور صاحب نظران و کارشناسان کشوری از دانشگاه های نظامی و  امنیتی و هم چنین مسئولان وزارت دفاع برگزار می شود.
وی ادامه داد: در همایش ملی دستاوردهای فناوری رادار طرح های دفاعی و امنیتی به نمایش گذاشته می شود و در کنار این طرح ها غرفه ای نیز با عنوان "بورس ایده" ترتیب داده شده است که به دریافت ایده ها و هم چنین آموزش چگونگی ارائه ایده و طی مسیر فناورانه آن پرداخته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :