کد خبر: ۱۲۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 09 November 2015

دیدار و گفتگوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد با مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی : جعفر کتانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه انجمن میراث فرهنگی که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی  برگزار گردید ، گفت : اکنون 90 اثر ثبتی و حدود 200 اثر شناسایی نشده در زمینه میراث فرهنگی داریم و باید نقاط قوت و ضعف شهرستان را شناسایی کنیم ، در خصوص اعتبارات هم چون تاحال انجمن وتشکلی به طور رسمی نداشتیم ، اعتباری هم تخصیص داده نشده ولی از این به بعد با تشکیل این انجمن ، زمینه برای تخصیص اعتبارات هم فراهم شده است .

کتانی افزود: برای بخش خصوصی هم آمادگی کامل برای مشارکت و سرمایه گذاری داریم .

وی در ادامه اظهار داشت : غار سهولان ، حمام لج و تالاب کانی برازان و فخریگاه را باید در یک مجموعه پیوسته قرار دهیم.

وی با اشاره تاسیس خانه کرد در این شهرستان نیز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است این مرکز به نمایندگی از شهرستان های جنوب آذربایجان غربی در مهاباد راه اندازی شود.

جعفر کتانی افرود : در حوزه روستایی هم میتوانم کارهای بسیاری در زمینه ثبت آثار فرهنگی و جذب گردشگر داشته باشیم.

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این نشست با اشاره به نقش مهم انجمن های میراث فرهنگی گفت: این انجمن ها می تواند در زمینه جلب مشارکت های مردمی برای حفاظت و احیای بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیار مفید باشد.

جعفر کتانی افزود: این انجمن ها می تواند با برگزاری جلسات مستمر، مسایل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی را بررسی کنند و برای رفع کمبودها و مشکلات این حوزه راه حل های مناسب را ارایه و به اجرا گذارد.

شایان ذکر است در پایان جلسه ، ابلاغیه هر یک از اعضای انجمن که از سوی استاندار محترم صادر گردیده بود به حاضرین تقدیم گردید.

از مجموع یک هزار و 477 اثر تاریخی ثبت شده آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی کشور، 91 اثر در شهرستان مهاباد واقع شده است.


مشکلات اینترنت دانشکده پرستاری بوکان رفع و به بهره برداری می رسد

جمال خسروی فرماندار شهرستان بوکان روز یکشنبه « 17 آبان 94 » از دانشکده پرستاری بوکان بازدید کرد.

جمال خسروی با تأکید بر اهمیت این دانشکده گفت: با توجه به متقاضیان بالای تحصیلات دانشگاهی در این شهرستان ، وجود این دانشکده بسیار با اهمیت و یک نپعمت بسیار با ارزش است.

وی در گفتگوی رودررو با دانشجویان از نزدیک با مشکلات این دانشکده از جمله وضعیت انیترنت، سالن سلف سرویس، مشکلات خوایگاه و ... آشنا شد.

دکتر محمدمقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس دانشکده پرستاری بوکان طی گزارشی گفت: دانشکده پرستاری بوکان دارای 130 نفر دانشجوی رشته پرستاری در مقطع کارشناسی است .

وی ادامه داد: مشکلات اینترنت و سلف سرویس و خوایگاه نیز با توجه به جابجای ساختمان آن در حال رفع است و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشکده پرستاری بوکان یاد آور شد: در سالجاری سالن مطالعه خواهران و برادران و سایت رایانه تجهیز شده که برای این منظور بیش از 500 میلیون ریال هزینه شده است.

یادآوری می نماید که دانشکده پرستاری بوکان در مهر ماه سال 1391 با پذیرش 25 نفر دانشجو رشنه پرستاری راه اندازی شد.


تجمع تاکسیرانان بوکانی مقابل ساختمان شورای شهر

حدود ۶۰ نفر از رانندگان تاکسیرانی شهرستان بوکان در اعتراض به آنچه تهدید امنیت شغلی خود می‌خواندند با حضور در مقابل ساختمان شورای شهر این شهر، تجمع کردند.

منابع خبری تابناک در استان آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: دلیل اعتراض امروز رانند‌های تاکسی شهر بوکان بی‌توجه‌ای مسئولان شورای شهر در جلوگیری از فعالیت خودرو‌های شخصی مسافر کش  است.

به گفته یکی از رانند‌های تاکسی معترض خودرو‌های شخصی هر روز بدون مجوزدر سطح شهر بوکان به راحتی مسافر کشی می‌کنند و این عامل امنیت شغلی و تامین مایحتاج زندگی روزانه ما را تهدید کرده است.

به گفته او امروز ما از اعضای شورای شهر بوکان می‌خواهیم نسبت به مشکلاتی که ما هر روز در نتیجه حضور خودرو‌های شخصی در سطح شهر با آن مواجه هستیم ، تصمیم گیری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار