معاون سياسي و امنيتي استاندارمازندران؛
بايد شيوه عمل و نحوه برنامه ريزي براي اجراي فعاليت هاي فرهنگي اصلاح شود؛ گرچه كارهاي ارزشمندي انجام شده و مي شود اما با توجه به اينكه انسان كمال طلب است بايد ...
کد خبر: ۱۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲ 11 March 2015
عليرضا يونسي، معاون سياسي و امنيتي استاندارمازندران  در دومين جلسه هيئت نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان كه در محل استانداري همزمان با بيست و دومين سالروز تاسيس كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد برگزار شد، اظهار داشت: يكي از اساسي ترين مباحث در حوزه دين كه مي توان از آنجا براي كسب معرفت بهره برد، مساجد هستند.

 وي با بيان اينكه 1000كانون فرهنگي و هنري در مساجد شهري و روستايي و 6كانون در دانشگاه ها و 10كانون در مصلي هاي نمازجمعه اين استان فعاليت مي كنند، گفت: حقيقت اين است كه بايد براي گسترش فضيلت، پاكي و دميدن روح خداپرستي در جامعه، يك برنامه منظمي داشته باشيم.

 يونسي خواستار بازنگري و تصحيح شيوه كارها در فعاليت هاي فرهنگي شد و تصريح كرد: بايد با بهره گيري از فناوري هاي روز و بكارگيري خلاقيت كه در گذشته استفاده مي شده اما مي طلبد امروز بيش از گذشته در ايجاد ذائقه نسل جوان و سازگاري اين قشر با دين مورد توجه باشد تا هر روز شاهد حضور گسترده تري از اقشار مختلف جامعه به ويژه نسل جوان به مساجد باشيم.

 وي با اشاره به اينكه بيشترين مراجعه به مساجد يك طيف سنتي هستند بجز در مواردي خاص كه برنامه مناسبتي برگزار شود جوانان حضور پررنگ تري دارند، اظهار داشت: بايد شيوه عمل و نحوه برنامه ريزي براي اجراي فعاليت هاي فرهنگي اصلاح شود؛ گرچه كارهاي ارزشمندي انجام شده و مي شود اما با توجه به اينكه انسان كمال طلب است بايد بيش از پيش تلاش شود.

وي با اشاره به اهميت برخورداري مسلمانان از نعمت عظيم مساجد به عنوان پايگاه ديني كه كاركردهاي متفاوت دارد، بيان داشت: بايد براي مساجد، تكايا، زينبيه، مهديه و حسينيه هاي اين استان برنامه ريزي شود تا نسل جوان بيشتري جذب اين پايگاه ها ي ديني شود.

 يونسي با بيان اينكه هرچه يك جامعه خدايي و مومن تر شود، گناه در آن بشدت كاهش مي يابد، افزود: جامعه اي كه به فعاليت هاي مسجدي اهميت مي دهد عطر پاكي در دل و جان آن جامعه پراكنده مي شود.

 وي با اشاره به اينكه از خصلت هاي انسان هاي عاليه اين است كه ضعف ها را قبول كنند و درصدد رفع كاستي ها باشند، گفت: در برنامه هاي مسجدي مردم بايد صاحب كار باشند اما در كنار فعاليت هاي مردمي و خودجوش، چتر حمايتي دولت براي كارهاي فرهنگي و اجتماعي در مساجد مهيا باشد.

 يونسي با اشاره به اينكه كمبود روحاني در مساجد اين استان بايد به همت اوقاف و امورخيريه، تبليغات اسلامي، كانون هاي فرهنگي و هنري و حوزه هاي علميه مرتفع شود، اظهار داشت: بسياري از خيرين در امر مسجد سازي فعاليت مي كنند و اگر روحاني در مساجد به تبليغ دين نپردازد انگيزه از خير مسجد ساز جهت ايجاد مسجد هاي ديگر سلب مي شود.

 وي با اشاره به امكانات متعدد دولت در سراسر استان، گفت:  براي اعزام روحاني به مساجد سراسر مازندران ضمن هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي مربوطه مي توان از ظرفيت امكانات دولتي بهره گرفت تا به موقع روحانيون براي اقامه نماز و انجام فعاليت هاي فرهنگي در مساجد حاضر شوند.

 يونسي با بيان اينكه امكانات بسيج و كانون هاي فرهنگي و هنري بايد با تعامل و همكاري يكديگر در مساجد با محوريت امام جماعت مسجد در خدمت افزايش فرهنگ جامعه قرار گيرد، خاطرنشان كرد: براي رفع مشكل كمبود روحاني در مساجد استان مي توان با هماهنگي حوزه هاي علميه از طلبه هاي جوان كه هنوز درس آنها تمام نشده براي اقامه نماز، بيان احكام و احاديث و روايات جهت پويايي مساجد بهره گرفت.

 وي با بيان اينكه امروز درد بزرگ جامعه غرب بي خدايي است، گفت: غرب بعد از گذشت سي و شش سال از انقلاب اسلامي با همه توان و بهره گيري از ابزارهاي نوين و تكنولوژي روز و رصد هاي كمي و كيفي فعاليت هاي ايران اسلامي در داخل و خارج درصدد براندازي اين انقلاب است كه بايد با بهره گيري از توان فعالان مسجدي با توطئه هاي دشمنان اسلام مقابله كنيم.

 يونسي با اشاره به اينكه امروز مرزهاي فيزيكي فرهنگي با گسترش تكنولوژي روز درنورديده شده است، اظهار داشت: نظام سلطه تلاش دارد فرهنگ، آداب و معرفت جهان را به سمت اخلاق غربي سوق دهد.

 وي با بيان اينكه 1400سال پيش رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) فرمودند دين اسلام براي همه انديشه ها، عصرها، نسل ها و سطوح فكري و معرفتي پاسخ دارد، افزود:محور تمامي فعاليت هاي دين اسلام، اخلاق است.

 يونسي با اشاره به اينكه جان مايه حركت انقلاب اسلامي در ايران فرهنگي بوده، افزود: 60درصد شعارهاي مردم در دوران انقلاب فرهنگي بود.

 وي خواستار تشكيل جلسه اي با عضويت تبليغات اسلامي، اوقاف و امورخيريه، بسيج، دانشگاه و آموزش و پرورش با دبيري كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد جهت پركردن خلاء هاي فعاليت هاي فرهنگي براي جذب حداكثري نسل جوان به مساجد شد.

 يونسي خواستار توجه نهاد كتابخانه هاي عمومي استان جهت توجه به كتابخانه هاي مساجد شد و گفت: با همكاري  تبليغات اسلامي، اوقاف و امورخيريه، دانشگاه، آموزش و پرورش و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد نيازسنجي و مخاطب شناسي جهت تهيه كتاب هاي كتابخانه هاي مساجد صورت گيرد.

 وي با بيان اينكه نوجوانان و جوانان باتكنولوژي روز مانوس هستند، اظهار داشت: بهره گيري بيش از پيش از فضاي مجازي در دستور كار كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد لحاظ شود.

 يونسي خواستار عضويت مديران مدارس همجوار با مساجد اين استان در مراحل تشكيل كانون در مساجد شد و افزود: از مديران مدارس همجوار مساجد به عنوان مشاور براي جذب نسل جوان به مساجد استفاده شود.

 وي بيان داشت: هرشبي يك مسجد انتخاب شود تا متولي، هيئت امنا، امام جماعت و فعال فرهنگي مسجد خاطرات و دستاوردهاي مسجد را در بين دو نماز بيان كند.

 يونسي خاطرنشان كرد: همچنين هر هفته يك مسجد در قبل از خطبه هاي نماز جمعه ، دستاوردهاي مسجدي را براي افكار عمومي مطرح كند.

 وي خواستار پيگيري انجام فعاليت هاي ورزشي در كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد با همكاري اداره كل ورزش و جوانان شد و گفت: همچنين آموزش و پرورش برنامه اي جهت حضور دانش آموزان در برنامه هاي مساجد داشته باشند و حتي المقدور دانش آموزان برتر در مساجد معرفي و تشويق شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار