معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد:
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی از راه‌اندازی کارگروه ویژه اقتصاد زیارت در این معاونت در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 08 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد حسن واحدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون به بحث اقتصاد زیارت توجه خاصی صورت نگرفته است که در همین راستا مقرر شده که به زودی معاونت زیارت و هماهنگی امور زائران استانداری کارگروهی تحت عنوان اقتصاد زیارت راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی به علت شرایط مذهبی و زائرپذیری که دارد پتانسیل‌هایی بسیار خوبی در آن جهت ایجاد اشتغال وجود دارد اما متاسفانه از آن‌ها جهت توسعه و اقتصاد شهر به خوبی استفاده نشده است.

‌‎ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری با بیان اینکه هزینه‌کرد زائرین در خراسان رضوی سالانه 2500 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: هزینه سوغات خریداری شده توسط این زائران 1500 میلیون تومان است و از این ظرفیت باید بیشتر از وضعیت فعلی جهت توسعه و اقتصاد شهر استفاده شود.

واحدی افزود: باید توجه داشته باشیم که جذب مشارکت‌های مردمی و همکاری با بخش خصوصی رکن اول است که باید در همین راستا مشارکت بخش خصوصی را در زمینه اقتصاد زیارت افزایش دهیم و نباید از چنین ظرفیت مهمی در جهت رونق بخش اقتصادی غافل شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار