طی هر ماه اتفاق می‌افتد:
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: به طور متوسط ماهانه سه درصد رشد اعضای جدید را در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور داریم.
کد خبر: ۱۲۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 08 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی امین متولیان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اصلاح فردی از اصلاح اجتماعی شروع می‌شود و برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در کشور باید هر فرد از خود شروع کند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش کتابدار در ترغیب و تشویق مطالعه، تصریح کرد: کتابدار نقش کلیدی در این روند دارد چرا که در جریان مستقیم نحوه ارائه خدمات با مخاطب قرار دارد و علاوه بر این با ارائه بهترین خدمت و ابتکار خلاقیت در جذب و حفظ اعضا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، همچنین در محیط اجتماعی نیز به عنوان یک عضو می تواند باعث ترغیب دیگران به این مهم شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی کتابخانه‌های عمومی کشور، خراسان رضوی را از نظر شاخصه‌های کتابداری و مدیریت کتابخانه‌های عمومی جزء پنج استان برتر کشور عنوان کرد و گفت: خراسان رضوی سابقه تمدنی متمایزی در این عرصه فرهنگی دارد و دارای شاخصه‌های قابل توجهی نسبت به سایر استان‌هاست که از جمله آنها کتابخانه آستان قدس رضوی است که منابع بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه ارائه سرانه مطالعه در کشور غیرعلمی است و نمی‌توان عدد مشخصی را اعلام کرد، گفت: به طور متوسط ماهانه سه درصد رشد اعضای جدید را در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار