آزاده و سردار جانباز، حاج صارم طهماسبی همرزم شهید مصطفی چمران امروز در زادگاهش به دیار حق شتافت.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 07 November 2015
به گزارش تابناک تبریز؛ سردار حاج صارم طهماسبی آزاده و جانباز بالای 70 درصد در دوران دفاع مقدس و همرزم شهید مصطفی چمران در لبنان، ظهر امروز بر اثر سکته قلبی در سن 61 سالگی به ندای حق لبیک گفت و به جمع هم‌رزمان شهیدش پیوست.  
این آزاده سرافراز حدود ساعت 11 امروز و بر اثر سکته قلبی در شهرستان آبدانان پس از تحمل سال‌ها رنج و در بستر بیماری به جمع هم‌رزمان شهیدش پیوست.


فرمانده سپاه ناحیه آبدانان گفت: صارم طهماسبی در سال 1333 در روستای سرابباغ شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود و دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا به پایان رساند و برای گذراندن مقطع متوسطه راهی آبدانان، دهلران و شهرستان اسدآباد استان همدان شد و در سال 49 پس از آشنایی با شهیدان "محمد منتظری" و" اندرزگو" وارد مبارزات سیاسی بر علیه رژیم ستمشاهی شده و توسط ساواک ایلام شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ کرم‌رضا نصرالهی افزود: سردار طهماسبی در سال 1350 همراه با چند نفر از همراهان و مبارزان انقلابی به لبنان سفر کرد و به مدت پنج سال، ضمن فراگیری فنون و آموزش های رزمی و پارتیزانی و زندگی در شرایط بسیار سخت، در کنار مجاهدان و مبارزان "جنبش امل" لبنان بر علیه رژیم غاصب اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی جنگید و توسط مأموران ارتش اسرائیل به شدت مجروح شد که آثار بجای مانده از جراحات آن زمان در پای چپ این مجاهد نستوه همچنان باقی است. 

وی افزود: طهماسبی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی وارد ایران شد و در یک مرکز چریکی به صورت مخفیانه به ساخت بمب‌های دستی و آموزش و هدایت تظاهرکنندگان ضد حکومت شاه پرداخت و آنها را تجهیز و تسلیح می کرد. 

نصرالهی اظهار کرد: پس از سرنگونی رژیم پهلوی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستور و همراه شهید "محمد منتظری" با یک فروند هواپیمایی نظامی برای تکمیل مأموریت‌ها و فراگیری آموزش‌های پیشرفته دوباره راهی لبنان و شهرهای (سور، صیدا، نبتیه و جرج البراجنه) شد و پس از گذشت یک سال و نیم به کشور بازگشت و با هماهنگی و دستور شهید "مصطفی چمران" در جبهه میانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (استان ایلام ) مشغول نبرد جانانه با متجاوزان بعثی گردید. 

فرمانده سپاه ناحیه آبدانان خاطرنشان کرد: سردار طهماسبی در مسوولیت‌های مختلف عملیاتی، شناسایی، رزمی و فرماندهی یگان‌های پیاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام خدمات شایانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد و در سیزدهم آبان ماه سال 1363 هنگام مأموریت شناسایی در منطقه "سرخر" مهران از سوی گروه معروف به "گوش برها" به اسارت درآمد و پس از 50 ماه اسارت به آغوش ایران اسلامی بازگشت. 

حاج صارم طهماسبی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی بود و سوابق درخشانی در تدریس و تفسیر قرآن و نهج البلاغه داشت. 

حجت‌الإسلام‌والمسلمین حسین حاجیلری امام‌جمعه آبدانان گفت: امروز نشستی برای هرچه باشکوه برگزار کردن تشییع پیکر این جانباز و سردار سرافراز در شهرستان آبدانان برگزار می‌شود که طی روز‌های آتی با حضور مسئولین کشوری و لشکری، این سردار عزیز تشییع خواهد شد.
 
سردار صارم طهماسبی، آزاده و جانباز سرافراز آبدانانی سرانجام ظهر امروز (جمعه 15 آبان ماه) با 70 درصد جانبازی و 50 ماه اسارت، بر اثر سکته قلبی و در سن 61 سالگی در زادگاهش شهرستان آبدانان دیار حق را لبیک گفت و به جمع یاران شهیدش پیوست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :