فرمانده سپاه بردسکن از اعزام ۱۹۰ نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان به اردوی راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 07 November 2015
سرهنگ علی محبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن روز 15 آبان‌‌ماه در مراسم اعزام۱۹۰ نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان بردسکن به اردوی راهیان نور، گفت: رشادت‌های دانش آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس، دشمن تمام مسلح را به عقب راند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن اظهار کرد: این دانش‌آموزان به همراه ۱۲ مربی در قالب پنج دستگاه اتوبوس اعزام می‌شوند و به مدت پنج روز از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی بازمانده از جنگ تحمیلی بازدید خواهند کرد.

وی، دلیل تشکیل اردوی راهیان نور را ارتقای معرفتی‌ و بصیرتی دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: ذکر ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی و انتقال پیام شهیدان به دانش‌آموزان از اهم اهداف این برنامه فرهنگی به شمار می‌رود.

سرهنگ محبی ایجاد تقویت روحیه شهادت طلبی در دانش‌آموزان و سوق دادن آنان به اهداف و ارزش های والای انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف اردوی راهیان نور بیان کرد و در ادامه، تبیین رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان برای حفظ کشور را برای دانش‌آموزان ضروری دانست.

وی با بیان اینکه ذهن دانش‌آموزان برای پذیرفتن این ارزش‌ها آماده است، بر تبیین این ارزش‌ها تأکید و اظهار کرد: دانش آموزان در این حرکت معنوی با ایثارگری‌ها و از خود‌گذشتگی‌های دلیرمردان دفاع مقدس آشنا می‌شوند چرا که امنیت و آسایش امروز مرهون خون شهیدان است.

در حاشیه این مراسم غلامحسین غفوری، مدیر آموزش و پرورش بردسکن به خبرنگار ایکنا گفت: این دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران هشت سال دفاع‌مقدس حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک با فضای آن روزهای جنگ تحمیلی آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به بازدید دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی خرمشهر، دزفول، اروندرود و شلمچه، اظهار کرد: این اردو با هدف اشاعه و رشد فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی با آثار و رشادت‌های جوانان غیور ایران اسلامی در دفاع از میهن و دین خود برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار