مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تندیس «احمد عزیزی» همزمان با برگزاری کنگره ملی این شاعر انقلابی در کرمانشاه رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 07 November 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تندیس «احمد عزیزی» همزمان با برگزاری کنگره ملی این شاعر انقلابی در کرمانشاه رونمایی خواهد شد.

ابراهیم رحیمی زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری قطعی کنگره ملی احمد عزیزی شاعر انقلابی و کرمانشاهی پس از ماه ها تاخیر خبر داد و افزود: این کنگره یک روزه چهارشنبه ۲۰ آبان ماه امسال در محل مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور دکتر صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، دکتر محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و دکتر مومنی رئیس حوزه هنری کشور در این کنگره خبر داد.

وی هم چنین از حضور چند تن از شاعران برجسته کشور چون علیرضا قزوه، محمدحسین جعفریان، سعید بیابانکی، عادل نظری و پرویز بیگی حبیب آبادی در این کنگره یک روزه خبر داد.

رونمایی از تندیس و کتاب احمد عزیزی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از رونمایی از کتاب و تندیس احمد عزیزی طی این مراسم خبر داد و گفت: هم چنین از خواهر احمد عزیزی نیز در این مراسم تجلیل خواهد شد.

رحیمی زنگنه اعتبار در نظر گفته شده برای برگزاری این کنگره ملی را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تامین می کند.

وی با اشاره به ارسال ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه کنگره از چاپ ۶۰ مقاله در مجموعه مقالات خبر داد و گفت: ۱۲ مقاله نیز در روز کنگره ارائه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: فرهیختگان عرصه شعر و ادب کشور و استان در این کنگره حضور موثر داشته باشند.

وی هدف از برگزاری کنگره مذکور را معرفی جایگاه احمدعزیزی به عنوان یکی از شاعران برجسته آیینی و انقلابی عنوان کرد که آثار وی مورد توجه مقام معظم رهبری نیز بوده است.

رحیمی زنگنه از سخنرانی صالحی معاون وزیر ارشاد، بهشتی رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه طی این مراسم خبر داد.

وی افزود: هم چنین مراسم شعرخوانی تنی چند از شاعران انقلابی از جمله محمد جواد محبت، علیرضا قزوه و سید محمدحسین جعفریان را در این مراسم خواهیم داشت.

برگزاری نشست های تخصصی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نشست های تخصصی در دو بخش ساختاری و محتوایی نیز طی کنگره مذکور خبرداد و تصریح کرد: این کنگره یکروزه طی مراسمی راس ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۸ و ۳۰ به کار خود پایان خواهد داد و از اعضای هیئت علمی و هیئت داوران در انتخاب مقالات برتر برای ارائه و مجموعه چاپ مقالات تجلیل می شود.

وی همچنین از اجرای نمایش آیینی نیز به عنوان بخش جنبی این کنگره یکروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد عزیزی از شعرای انقلابی و آئینی استان کرمانشاه است که در عرصه ملی نیز درخشیده و از سال ۸۶ در بستر بیماری بوده و در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری است.

در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، معظم له از وی عیادت کرد.

لازم به ذکر است، کنگره احمدعزیزی به دلایل مالی و کمبودهای اعتباری بارها لغو شده بود و در آخرین خبر برگزاری این کنگره ۱۱ آبان ماه امسال تعیین شده بود که نهایتا به ۲۰ آبان ماه موکول و در این تاریخ برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار