بسته دانشگاه های تابناک؛
تابناک: مردم عاشورایی شهرضا که ذوق حسین حسین گفتن فرزندانشان در دل آنها سرور و شادی می آفریند چگونه سرنوشت فرزندانشان را به اداره ای بسپارند که رئیسش، دلیل افسردگی و عدم نشاط جامعه را عزاداری های دو سه ماهه می داند!!!
کد خبر: ۱۲۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 07 November 2015

به گزارش تابناک اصفهان، دانشگاه ها یکی از مکان های مهمی هستند که می توانند در رشد و توسعه جامعه موثر باشد و از همین رو مورد توجه قرارگرفتن این مسئله که دانشگاه چه اهمیتی دارد می تواند در رشد و توسعه دانشگاه موثر باشد.

استان اصفهان یکی از استان هایی است که در زمینه دانشگاه فعال بوده و این نهاد های آکادمیک هم از لحاظ کمی و کیفی گستره خوبی در این استان دارند، با توجه به این مسائل شنبه ها قصد داریم به بررسی اخبار و اتفاقات دانشگاهی استان بپردازیم.

دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان از بین متقاضیان استان اصفهان دارای مدرك تحصیلی كارشناسی ارشد مهندسی برق - گرایش كنترل یا الكترونیك فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های معتبر و برتر کشور و با رزومه علمی مناسب، همچنین دانشکده کشاورزی از بین متقاضیان شهرستانهای اصفهان ، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان ، نجف آباد و شاهین شهر كه دارای مدرك تحصیلی کارشناسی ارشد رشته مهندسی كشاورزی - بیماری شناسی گیاهی می باشند و فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های دولتی کشور بوده و پایان نامه كارشناسی ارشد ایشان مبتنی بر تكنیك های ملكولی است دعوت به همكاری نموده است.

حوزه خدمات دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به منظور افزایش کارایی مأموریت های تصدی گری در حوزه خدمات دانشجوئی و ارائه خدمات متناسب در خوابگاه برادران از بین متقاضیان (مرد) دارای مدرك تحصیلی كارشناسی در یكی از رشته های تحصیلی گروه روانشناسی، مشاوره، مددكار اجتماعی،گرایش های علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مدیریت دولتی ترجیحا دارای سابقه کار كه قادر به انجام وظیفه به صورت شیفت و نوبتكاری در روزهای عادی و تعطیل می باشند و همچنین معاونت فرهنگی این دانشگاه از بین متقاضیان (مرد) استان اصفهان دارای مدرك تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های گروه علوم اجتماعی (جامعه شناسی، علوم اجتماعی، خدمات اجتماعی، مردم شناسی، جمعیت شناسی، ارتباطات اجتماعی، روابط عمومی، تحقیق در ارتباطات اجتماعی، پژوهشگری علوم اجتماعی و برنامه ریزی علوم اجتماعی) و رشته تحصیلی امور فرهنگی و یا رشته تحصیلی مدیریت امور فرهنگی و برنامه ریزی امور فرهنگی که فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های معتبر کشور و دارای حداقل پنج سال برای مدارک تحصیلی کارشناسی و هشت سال برای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد، سوابق کاری مفید و موثر کیفی در مؤسسات یا نهادهای مرتبط و دارا بودن توانمندی های ویژه فرهنگی نیرو جذب می کند.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.news.iut.ac.ir مراجعه کنند.

فراخوان اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین

فراخوان اولین کنگره شعر دانشجویی اربعیندر قالب های:کلاسیک، ترانه، سپید و نیمایی وبا موضوعات: مرثیه اربعین، جاذبه و دافعه حسینی، حماسه پیاده روی اربعین، نهضت حسینی و استکبارستیزی، نهضت حسینی و استقامت و سازش ناپذیری برگزار می شود.

لازم به ذکر است آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر اربعین به چاپ خواهد رسیدو طی مراسمی ضمن رونمایی از کتاب مذکور، برگزیدگان مورد تقدیر خواهند گرفت.


علاقمندان می توانند آثار خود راتا 20 آبان 1394در قالب فایل wordبه آدرس www.q-noor.irارسال نمایند.

دانشجویان برای پیاده‌روی اربعین نیاز به وثیقه ندارند

علی کریمی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی این ستاد، برگزاری مراسم اربعین امسال با حضور بیش از چهارصد نفر از دانشجویان اصفهانی برگزار می‌شود و دانشجویان دارای معافیت تحصیلی بدون نیاز به وثیقه می توانند به این سفر زیارتی مشرف شوند و از برنامه های فرهنگی و مذهبی این مجموعه نیز استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: زمان اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، ۴ آذرماه و زمان بازگشت ۱۳ آذرماه است.

مسئول ستاد دانشجویی عزام و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان این‌که دو نوع ثبت نام وجود دارد،تصریح کرد: نوع کم هزینه تر ثبت نام، با پرداخت مبلغ 5 میلیون ریال شامل خدمات اتوبوس برای اعزام به مرز و در کشور عراق برای رسیدن به نجف، ویزا، بیمه ضدتروریستی و اسکان در کربلا می شود.

وی افزود:در نوع دوم ثبت نام، مبلغ 8میلیون ریال توسط دانشجویان پرداخت می شود و اسکان در نجف اشرف، مسجد کوفه و سهله، کوله پشتی و سیم‌کارت از جمله خدمات این نوع ثبت نام است.

کریمی با بیان این‌که ثبت نام ویژه برادران است، تصریح کرد: حضور خواهران به دلیل محدودیت‌ها و مشکلات کشور عراق هنوز امکان‌پذیر نیست.

لازم به ذکر است، دانشجویان علاقه مند به حضور در این سفر معنوی می توانند با مراجعه به نشانی www.esfatabat.ir ثبت نام نمایند.

می‌گویند آران و بیدگل شأن پذیرش دانشکده منابع طبیعی در مقطع کارشناسی ارشد را ندارد

سخنگوی شورای شهر گفت: آن طور که ما شنیده‌ایم آنان بیان می‌کنند که آران و بیدگل شأن پذیرش دانشجو در رشته‌ی منابع طبیعی، آن هم در مقطع کارشناسی ارشد را ندارد.

تاسیس دانشکده منابع کویری آران و بیدگل، مصوبه‌ای از دور دوم سفر احمدی‌نژاد به آران و بیدگل بود.

با این حال مدتی پس از تاسیس این دانشکده در آران و بیدگل، به تدریج زمزمه‌هایی بر خارج شدن آن از آران و بیدگل شنیده شد تا آن که در شهریورماه امسال، خبر تغییر نام این دانشگاه هم به گوش رسید.

سخنگوی شورای شهر آران و بیدگل با اشاره به این که قرار بوده این دانشگاه با نام شهرستان آران و بیدگل تاسیس شود گفت: از ابتدا قرار بود این دانشکده با نام «منابع کویری آران و بیدگل» افتتاح شود.

احمد رضا سعیدی به مصوبه‌ی هیأت دولت اشاره کرد و افزود: در سفری که دولت سابق به آران و بیدگل داشت تاسیس این دانشکده مصوب شد.

وی با بیان این که زمینی برای احداث این دانشکده اختصاص داده شده است خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که مسئولان داشتند، قرار شد در محل سابق فرمانداری شهرستان در میدان امام حسین(ع) این دانشکده احداث شود و امکانات مورد نیاز تامین شد.

عضو شورای شهر آران و بیدگل ادامه داد: جدیدا هیأت امنای دانشکده، بدون مشورت با مدیران وزارت علوم، نام آران و بیدگل را حذف کرده و نام آن را به «دانشکده‌ی علوم زمین» تغییر داده‌اند.

سعیدی به غیبت نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آقای منصوری یکی از اعضای هیأت امنا بودند، ولی این صورت‌جلسه در غیاب ایشان تهیه شده است. وی در مورد موضع منصوری در این موضوع توضیح خاصی نداد.

سخنگوی شورای شهر در ادامه با ابراز تاسف از عدم راه‌اندازی دانشکده در سال تحصیلی جاری عنوان کرد: با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفته و امکاناتی که فراهم شده بود، این دانشکده باید در ابتدای سال تحصیلی ۹۴- ۹۵ دانشجو می‌پذیرفت.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل مسئولان دانشگاه برای ممانعت از فعالیت این دانشکده تصریح کرد: آن طور که ما شنیده‌ایم آنان بیان می‌کنند که آران و بیدگل شأن پذیرش دانشکده منابع طبیعی در مقطع کارشناسی ارشد را ندارد.

سخنگوی شورای شهر ضمن این که گفت آران و بیدگل همه شرایط را برای داشتن این دانشکده دارد اظهار کرد: هر نیازی وجود داشته است اعلام کنند تا آن را در حد توانمان برطرف کنیم.

احمدرضا سعیدی ضمن اشاره به این که کلیه‌ی امکانات دانشگاه با هزینه‌های شهرستان تامین شده است، بیان داشت: علی‌رغم این که امکانات دانشکده باید از طرف دانشگاه کاشان تامین می‌شد، خود شهرستان تمام امکانات را فراهم کرد.

بعضی شیپور را از سر گشادش می‌زنند!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان شهرضا با صدور بیانیه ای به سخنان اخیر یکی از مسئولین واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیرقهای خونین عاشورا را ، به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هرچه بیشتر افراشته کنید. امام خمینی (ره).

این روزها شاهد تفاسیر مختلفی از سوی برخی افراد و جریان های سیاسی و مسئولین درخصوص قیام عاشورا هستیم . از مذاکره امام حسین (ع) با عمر سعد گرفته تا امروز که عزاداری ایام محرم وصفر را موجب سلب آرامش ونشاط جامعه می دانند!

شاید انتشار این بیانیه آن هم پس از گذشت ۸ روز از افاضات یکی از مسئولین شهر درابتدا عجیب به نظر آید و این سئوال را در اذهان ایجاد کند که چرا حالا…!

پاسخ این است که هر چه منتظر شدیم اقدام شایسته ای از طرف مسئولین شهر در جواب صحبت های ریاست محترم آموزش وپرورش شهرضا انجام شود ، متاسفانه انجام نشد و به سادگی از کنار گفته نسنجیده آن جناب گذشتند!

اما مردم فهیم شهرضا که سالهاست شور حسینی را در طول ایام سال با برگزاری مجالس روضه زنده نگه داشته اند نخواهند گذاشت عده ای که ادعای روشنفکری دارند و فقط شعار تدبیر و امید و اعتدال سر می دهند بر محافل روضه و عزا بتازند و به بهانه های واهی بخواهند نقشه راه دشمن شوند.

مردم عاشورایی شهرضا که ذوق حسین حسین گفتن فرزندانشان در دل آنها سرور و شادی می آفریند چگونه سرنوشت فرزندانشان را به اداره ای بسپارند که رئیسش، دلیل افسردگی و عدم نشاط جامعه را عزاداری های دو سه ماهه می داند!!!

گفتن چنین سخنانی آنهم در کارگروه فرهنگی ، اجتماعی شهرستان جای سئوال و بسی تاسف دارد !

جناب آقای ملکیان، شما یکی از صاحبان بلندگوهای شهرستان هستید ، بر چه پایه و اساسی بر خود جرات می دهید در مسائلی که اطلاعات کافی ندارید ورود کرده و دیگران را متهم به بزرگ کردن برخی احادیث می کنید؟! . مطرح کردن بحث برگزاری مراسم عروسی در ایام محرم و صفر که به خون سید الشهدا ء (ع) و یاران با وفایش رنگین شده چه معنایی می تواند داشته باشد !

آیا مردم با دستورالعمل سازمان یا گروهی خاص به عزاداری می پردازند ، یا اینکه خودشان متاثر از معرفت دینی وحب ولایی حرمت نگه می دارند . اگر باور ندارید بروید داخل هیات های مذهبی و دیدگاه های خود را مطرح کنید تا ببینید چه خواهد شد.

وجه خنده دارموضوع این است که با مطالعات گسترده خود !! مطالبی را عنوان کرده اید که تا بحال علمای دهر بدان اشاره نکرده اند .

آیا دلیل دشمنی با اسلام و تشیع را بنا به گفته نظریه پردازان جبهه استکبار، همین مراسمات مذهبی و در راس آن زنده نگهداشتن قیام عاشورا نمی دانید که چنین بی پروا سخن به میان می آورید . مگر نبود آن امام بزرگوار که بارها فرمودند "رمز بقای اسلام ، سوگواری سید الشهداء است.

چرا با ید شعور و فهم خود را بیشتر از مردمی بدانید که به عشق امامشان دست به چنین برنامه هایی نمی زنند . خود شما بهتر از همه می دانید که برگزاری چنین مراسمی با لحاظ کردن حرمت ها به هیچ عنوان منعی ندارد ، ولی آنچه که باعث عدم برگزاری چنین مراسماتی شده بنا به ادعای شما” توصیه صاحبان بلند گو ” نبوده ، بلکه غیرت دینی مردم اجازه چنین برنامه هایی را به خود نمی داد .حال شما به عنوان وکیل و وصی مردم ده ماه سال را رها کرده و دغدغه ازدواج جوانان را دراین دو ماه عزیز می بینید؟!

اشاره شما به توجه نمودن به تمام ابعاد زندگی ائمه علیهما السلام اشارتی بجاست . اما خود تا چه اندازه بدان عمل کرده اید که حال دیگران را بدان توصیه می کنید ! .

جناب آقای ملکیان ، کدام عالم دینی شادی و زدن دف وکف را در عروسی ها ممنوع کرده که اینقدربرای شما مهم شده !

یا در مراسمات عروسی شرکت نکرده اید و یا از نحوه برگزاری این نوع برنامه ها اطلاع کافی ندارید ، بهتر بود قبل از بیان چنین مطالبی سری به چند مراسم عروسی می زدید تا معنای کف و دف زدن را متوجه می شدید!!!

اصلا مطرح کردن چنین صحبت هایی ازطرف شخص شما چه معنایی می تواند داشته باشد.

به نظر می رسد باید در مطالعات ودیدگاه های خود تجدید نظرکرده و را ههای افزایش شادی و نشاط در جامعه را در جایی دیگر جستجو کنید . مدیریت آموزش و پروش شهرستان با شماست ، میتوانید با یک مهندسی فرهنگی برگرفته از تعالیم مترقی اسلام و تشیع درحوزه مسئولیتی خود بخش عمده ای از دغدغه های خود را مرتفع کنید و بجای زیر سئوال بردن ارزشها و نسخه پیچی برای جامعه به مسئولیت خطیر خود عامل باشید.

حال با توجه به فرمایشات شما در جلسه مورخه ۳۰/۷/۹۴ کارگروه فرهنگی ، اجتماعی شهرستان شهرضا که موجی از اعتراض و نگرانی را در سطح جامعه بویژه بین فرهیختگان بوجود آورده نکاتی راهرچند کوتاه به عرض می رسانیم.

* آنچه که به قول شما باعث افسردگی و عدم نشاط جامعه شده عزاداری های دوسه ماهه نیست بلکه باید ریشه ناهنجارهای اجتماعی و افسردگی جامعه را در مسائل کلان تر و تصمیم گیری متولیان فرهنگی و اقتصادی و سیاسی جستجو کرد.

* مشکلاتی همچون بیکاری ، اعتیاد ، رکود اقتصادی وامثالهم در گسترش افسردگی نقش بسزایی دارند .

* گسترش استفاده از ماهواره و برنامه های غیر اخلاقی در بین خانواده ها ازدیگر دلائل موثر در افسردگی است.

* تغییر سبک زندگی مردم.

* و ده ها مورد دیگر که مجال پرداختن به آن نیست.

در پایان با توجه به نظرات مطرح شده شما در جلسه فوق ، توصیه می شود ضمن تقویت بصیرت دینی ، بجای کلی گوئی وآدرس های غلط وایجاد تشکیک در باورها به وظیفه اصلی خود یعنی تربیت وتعالی روحی و روانی دانش آموزان وآینده سازان انقلاب اسلامی بپردازید و بدانید آنچه که اسلام را زنده نگهداشته همین تعظیم شعائر دینی است ونه تنها موجبات زدودن غم و افسردگی را فراهم کرده بلکه چنان شادی و بهجت واقعی والهی را در سطح جامعه ایجاد کرده که میلیون ها عاشق را در اربعین حسینی راهی سرزمین عشق و دلدادگی می کند. باشد تا آن روز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :