معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از معرفی برترین های نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی مرصاد طی مراسمی در شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 04 November 2015
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از معرفی برترین های نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی مرصاد طی مراسمی در شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.

آرشام خرسند پور در گفتگو با خبرنگار مهر از معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی مرصاد خبر داد.

وی افزود: اختتامیه این جشنواره شامگاه گذشته در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شده و طی آن از برترین های حوزه نمایشنامه نویسی کشور با موضوع مرصاد تجلیل شد.

خرسند پور از ارسال بیش از ۱۱۰ اثر و متن نمایشی به جشنواره مذکور خبر داد و گفت: جشنواره مذکور به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب در محل مجتمع غدیر این شهرستان برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه این جشنواره را نخستین جشنواره مرصاد در سطح ملی عنوان کرد و گفت: این جشنواره در واقع هشتمین جشنواره تئاتر مرصاد است که پیش از این به صورت اجرای صحنه ای در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار می شد و برای اولین بار است که در گستره ملی و برای تولید متون جدید و پرهیز از متون تکراری به صورت نمایشنامه نویسی و بدون اجرای صحنه ای برگزار شد.

خرسند پور استقبال از جشنواره مذکور را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: انتظار این چنین استقبال و ارسال این سقف از آثار با به این جشنواره نداشتیم.

وی شهرستان اسلام آباد غرب را نماد حماسه آفرینی و دفاع دانست و گفت: مرصاد نیز نقطه عطف مقاومت مردم این منطقه بوده که باید با تولید آثار هنری به عنوان یک زبان گویا به همگان معرفی شود.

معاون هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با یاداوری ارسال بیش از ۱۱۰ اثر به جشنواره مذکور از معرفی سه نفر به عنوان برترین های این جشنواره خبرداد و گفت: هم چنین در این جشنواره ۷ اثر دیگر نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: داوری آثار مذکور را تیم داوران فرهیخته این عرصه در استان بنام های حمیدرضا نعیمی، محسن سراجی و شهرام کرمی بر عهده داشتند و خانم پرستو گلستانی از چهرهای تئاتر ایران نیز حضور داشتند.

خرسند پور از معرفی کامران شهلایی از کرمانشاه، محسن عظیمی از کرمانشاه و نازیلا غفاری از تهران به عنوان برترین های نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی مرصاد خبر داد که از آنها با لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی تجلیل شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین از اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی نیز به ۷ تقدیر شده دیگر جشنواره خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار