شهردار قم در حالی این روزها با مشکلات متعدد و پروژه های نیمه تمام شهر قم مواجه است که عدم حمایت های دولتی در روزهای سرد پاییزی نیز عاملی برای بیشتر شدن مشکلات شده است.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 03 November 2015
به گزارش تابناک قم، بیش از 5 ماه از فعالیت سقائیان نژاد در قم گذشته است،شهرداری که بر طبق یک راه کار محیر العقول از اصفهان برکنار شد و در قم بر سر کار آمد، در حالی که حسین باقری دقیقا چند روز قبل از سقائیان نژاد در ساختمان خیابان شهید فاطمی به دنبال دریافت مجوز  خود بود به یکباره شورای اسلامی شهر قم در جلسه ای فوق العاده و در یک روز تعطیل سقائیان نژاد را البته با یک رای بسیار بالا به عنوان شهردار قم انتخاب کرد.

شهردار قم در همان بدو ورود با یک کارگاه پروژه های عمرانی  نیمه تمام و نیمه کاره مواجه شد که باید هر چه زودتر در خصوص آنها تصمیم گیری می کرد تا این پروژه ها به بهره برداری نزدیکتر شوند.

حالا در شرایطی که سقائیان نژاد کاملا به مشکلات قم آگاه شده است برخی انتقاد ها بالا گرفته است به طوری که این روزها سقائیان نژاد نیز در جلسات شورا در برابر این انتقادات موضع گرفته است.

همچنین سید مرتضی سقائیان‌نژاد  شامگاه یکشنبه در صد و پنجاه و سومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به برخی انتقادات که از سوی اعضای شورای شهر در خصوص پروژه مترو و تقاطع غیر همسطح عمار یاسر مطرح می شد،اظهار داشت:من بسیاری اوقات در جلسه سکوت می‌کنم چرا که نمی‌خواهیم وارد حاشیه‌ای شویم. در دوره مدیریت قبلی اشتباه بسیاری رخ داده است و قرار نیست اگر در گذشته اشتباهی انجام شده کتکش را مدیریت فعلی بخورد.

شهردار قم در ادامه گفت:اگر پروزه شهدای 15 خرداد صد درصد تهاتری بوده غلط است.

وی همچنین با اشاره به انتقادات نسبت به تعطیل شدن پروژه متروی قم افزود: اگر پیمانکار پروژه قطار شهری از شهرداری طلبکاری می‌کند من باید محکم جلو بیاییم و از حق و حقوق شهرداری دفاع کنم.

سقائیان نژاد همچنین از دریافت وام 50 میلیون تومانی از بانک شهر برای پیشبرد پروژه مترو قم نیز انتقاد کرد و اصل دریافت وام را زیر سوال برد و گفت که این کار خطا بوده است.

در همین جلسه نیز یکی از اعضای شورای شهر به تعطیلی 45 روزه مترو قم اشاره کرده و از شهردار قم خواسته بود در این خصوص توضیح دهد که در مقابل شهردار نیز با اشاره به اینکه این پروژه مهم نیازمند پول نقد است گفت: تعطیلی 45 روزه واقعیت ندارد و تنها 20 روزه بوده است و مطمئنا مطرح کردن موضوعات این چنینی ذهن اعضای شورای شهر و خبرنگاران را به سمت و سوی دیگر می کشاند.

به هر حال شهر قم دارای پروژه های نیمه تمام و نیمه کاره بسیاری است که برای تکمیل آن 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و طبق گفته مسئولان دولتی در قم، دولت به تنهایی نخواهد توانست این ارقام را تهیه کند و نیازمند کمک بخش خصوصی است،در سالی که به همدلی و هم زبانی معروف شده است نیاز است که مسئولان شهری که به ام القرای اسلام معروف است دست در دست هم  شهر قم را به جایگاه واقعی خود نزدیکتر کنند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار