ضرورت تشکیل خانه احزاب در اردبیل
احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در آستانه انتخابات مجلس و به همت کانون همبستگی فرهنگیان ایران در اردبیل گرد هم آمدند تا چالش‌ها و راهکارهای اساسی پیش‌رو را در رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها مورد بحث و بررسی قرار دهند.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 03 November 2015

احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در آستانه انتخابات مجلس و به همت کانون همبستگی فرهنگیان ایران در اردبیل گرد هم آمدند تا چالش‌ها و احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در اردبیل گرد هم آمدندراهکارهای اساسی پیش‌رو را در رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها مورد بحث و بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل در این نشست بر ضرورت همبستگی بیشتر احزاب و گروه‌های سیاسی با هدف همگرایی و همراهی بیشتر در مشارکت دادن مردم و جلب نظر آنها برای حضور باشکوه در انتخابات پیش‌رو تأکید کرد و اظهار داشت: در استان اردبیل احزاب از ضعف‌های جدی رنج می‌برند و تاکنون نتوانسته‌اند در شأن اختیارات و مسئولیت‌های خود انجام وظیفه کنند.

حبیب کوهی با بیان اینکه ما در شأن این استان نه نماینده و نه مسئولان توانمندی داریم که بخواهند به مطالبات مردمی پاسخگو باشند، ادامه داد: ضرورت پیگیری این امر همراهی و همسویی احزاب و گروه‌ها در یک مسیر مشخص است که می‌توانیم در کنار مطبوعات، ضعف‌ها و کاستی‌های خودمان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و زمینه برون‌رفت از مشکلات را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برخی از احزاب جدید که دارای نیروهای جوان و تازه به دوران رسیده هستند، ابزار کار را به دست عده‌ای دادند که بی‌ادبانه در گفت‌وگوها و بیان اظهاراتشان به دیگران و رقبای خود اتهاماتی را وارد کرده و به برخی بداخلاقی‌های سیاسی دامن می‌زنند، در حالی که باید فضای فعالیت احزاب نمودی از اخلاق اسلامی و ارزش‌های دینی و اعتقادی باشد.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل بر ضرورت نشست رؤسای دبیران احزاب در کنار هم و پیگیری مطالبات حقیقی این استان تأکید و بیان کرد: تا زمانی که احزاب در کنار همه ننشسته و موضوعات و مباحث مهم و حیاتی را مورد بحث، بررسی و رصد قرار ندادند همچنان ما با مشکلات و برخی معضلات روبه‌رو خواهیم بود.

کوهی بر ضرورت رعایت اخلاق شایسته اسلامی در کنار فضای رقابتی سالم به دور از هرگونه گرایش‌های طیفی و سیاسی تأکید و تبیین کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا خانه احزاب شکل گرفته و فعالیت خود را انجام دهد تا شاهد رفتارهای عقلانی و منطقی از سوی احزاب باشیم.

یخ فضای سرد انتخاباتی باید شکسته شود

دبیر حزب اعتماد ملی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در چهار ماه مانده به انتخابات فضای انتخاباتی بسیار سرد و بی‌رونق است، متذکر شد: مطبوعات و احزاب باید یخ موجود را بشکنند و تنور انتخابات را گرم و داغ کنند.

سیدمهدی جوادی عنوان کرد: وظیفه ذاتی استانداران، فرمانداران و دیگر متولیان انتخابات حمایت از احزاب و مطبوعات به عنوان رکن حقیقی دموکراسی و ایجاد فضای آزاد رقابت‌های انتخاباتی است که جزو ضرورت‌ها است تا این دو طیف مورد حمایت قرار گرفته و باب انتقاد حتی از سوی دولت یازدهم که تاکنون فضایی برای افراد باز نشده، فراهم آید.

وی افزود: بنده معتقدم دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور هم تمایل به اصولگرایی و هم اصلاح‌طلبی دارد و باید از سوی هر دو جریان انتقاد و بیان واقعیت‌‌ها، مسائل و چالش‌های پیش‌رو مطرح شود.

دبیر حزب اعتماد ملی استان اردبیل با انتقاد از تنگ‌نظری‌های مزمن در سطح مدیریتی این استان و اجازه ندادن به نقدها و انتقادات سازنده چنین توضیح داد: این جزو ضرورت‌ها است که احزاب و مطبوعات به عنوان نخبگان جامعه در کنار هم بنشینند و برای روند توسعه و پیشرفت کشور و برآورده شدن مطالبات مردم تصمیم‌گیری کنند.

جوادی، وجود برخی خلأها را در عرصه مدیریتی استان اردبیل و رکود حاکم در اجرای برخی از طرح‌ها، پروژه‌ها و مطالبات مردم عنوان کرد و ادامه داد: این وظیفه دولتمردان است که هم برای احزاب و هم مطبوعات فضای فعالیت مثبت و رو به جلو را فراهم آورند.

دبیر حزب اعتماد ملی استان اردبیل اضافه کرد: وظیفه خود ما نیز دور هم نشستن و در کنار هم فکر کردن برای رفع چالش‌ها و دغدغه‌هایی است که امروز در جامعه وجود دارد و همه ما با آن روبه‌رو هستیم، اما مهم این است که واقع‌بینانه واقعیت‌ها را بیان کرده و بدون اینکه عملکردی را زیرسئوال ببریم در آستانه انتخابات هم از طیف اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان کارهای منطقی و درست بیان شده و مطالبات عمومی نیز مطرح شود.

جوادی پیشنهاد داد: در چهار ماه مانده به انتخابات و حتی بعد از آن احزاب با همراهی مطبوعات چه از طیف اصولگرایان و چه اصلاح‌طلبان در کنار هم بنشینند تا به صورت دوره‌ای نشست‌های کارساز به انجام برسد.

وی بر ضرورت دعوت از چهره‌های برجسته کشوری از هر دو طیف در قالب سئوال و جواب و یا مناظره تأکید کرد و افزود: ما حتی می‌توانیم برای نمایندگان فعلی استان اردبیل جلسات پرسش و پاسخ و مطالبه عمومی در بررسی عملکردشان را برگزار کنیم که قطعاً نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

دبیر حزب اعتماد ملی استان اردبیل تأکید کرد: برگزاری این جلسات هم‌اندیشی می‌تواند نقاط مشترک و انسجام‌بخش ما را نمایان کند تا یک جریان مبارک از سوی احزاب و مطبوعات شکل بگیرد تا پیگیری امور بیشتر و بهتر از همیشه نمود پیدا کند.

فراتر از منافع حزبی باید منافع مردم مدنظر باشد

دبیر جمعیت رهپویان استان اردبیل نیز در این نشست بیان کرد: ما در استان اردبیل از ضعف‌ها و نابسامانی‌های مدیریتی رنج می‌بریم و در بسیاری از حوزه‌ها نتوانستیم به صورت انقلابی ورود پیدا کرده و مشکلات و چالش‌ها را برطرف کنیم.

امیدعلی رعنایی، اعتقاد به فعالیت احزاب در پیگیری مطالبات مردم و جلوگیری از هرگونه نگاه خطی و حزبی را بیان کرد و عنوان داشت: باید از ظرفیت نیروهای انسانی که در همه حوزه‌ها از توانمندترین مدیران و نیروی انسانی برخوردار هستند برای حل مشکلات بهره گرفته و ضعف‌هایمان را برطرف کنیم.

وی بیان داشت: ما در شأن دارالارشاد اردبیل و حتی بالاتر از آن در جامعه اسلامی خود نتوانستیم در عرصه‌های مدیریتی و انجام بهتر امور، کارهای زیربنایی انجام دهیم و در این زمینه جایگاه احزاب، رسانه‌ها و نقش‌آفرینی این دو مجموعه در آگاه‌سازی مردم در پیگیری مطالبات به‌حق انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و تبدیل آنها به یک گفتمان بسیار برجسته است.

دبیر جمعیت رهپویان استان اردبیل ادامه داد: نباید فعالیت احزاب موسمی و محدود به ایام انتخابات باشد، در حالی که ما می‌توانیم با فعال کردن احزاب و توجه به کارکرد مطبوعات، ظرفیت‌های بزرگی را در کشور برای جلوگیری از ورود صاحبان زر، زور و ثروت به جایگاه قانون‌گذاری فراهم کرده و به جای آن افراد توانمند، مقتدر، متعهد و مخلص را وارد قوه مقننه کنیم.

رعنایی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند مجلس آینده را مجلس دولتی کرده و از شکل مردمی دور کنند، متذکر شد: بنده خود بارها در مورد ورود پول‌های کثیف به انتخابات و استفاده ابزاری از قدرت‌ها، تبعیض‌ها و برخی حرکت‌های جهت‌دار در آستانه انتخابات انتقاد کرده و به آن هشدار دادم، در حالی که باید بساط بی‌عدالتی‌‌ها، تبعیض‌ها و نگاه‌های غرض‌آلود برداشته شود.

وی با انتقاد از رسانه‌ها که تاکنون نتوانستند کارکرد واقعی خود را در پیگیری مطالبات مردم انجام دهند، گفت: مطبوعات نباید خود را وابسته به یک جریان و یا گروه خاص بکنند، بلکه با نگاه نقادانه تمام عملکرد مسئولان را مورد بررسی قرار دهند.

دبیر جمعیت رهپویان استان اردبیل تشریح کرد: جریان اصولگرا به هیچ وجه وابسته به یک فرد خاص نیست، بلکه اصولگرایی یک جریان ناب مدافع ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که همواره سعی کرده، بهترین نیروها را در دامن خود پرورش دهد.

در این جلسه مقرر شد تا احزاب و گروه‌ها به صورت هفتگی با همراهی رسانه‌ها و مطبوعات کنار هم جمع شده و با محوریت موضوعات و مسائل مهم استانی و ملی مباحث‌شان را مطرح کنند.

در این جلسه دو ساعته که با هدف هم‌اندیشی احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب برگزار شد، با وجود دعوت از حزب اسلامی کار، مجمع اسلامی فرهیختگان، حزب جوانان ایران اسلامی و مجمع نیروهای خط امام، دبیران این احزاب در جلسه حاضر نشدند و مقرر شد در کنار دعوت از این احزاب، از مؤتلفه، جامعه زینب، جامعه مهندسان، شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان برای جلسات آینده دعوت شده و اصحاب رسانه نیز سئوالاتشان را مطرح کنند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار