کد خبر: ۱۲۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 03 November 2015
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: پارک سه هکتاری شهرک امام علی(ع) دیلمان رشت به پارک بانوان اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین واثق‌کارگرنیا در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر، اظهار کرد: اختصاص یک پارک به بانوان در منظریه رشت پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

وی افزود: با احداث پارک سه هکتاری شهرک امام علی (ع) دیلمان رشت به بانوان و فراهم کردن وسایل ورزشی شرایط مناسب‌تری برای ورزش بانوان شهر فراهم می‌شود.

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در نشست مذکور اظهار کرد: پارک بانوان شهر رشت در‌ محله منظریه به دلیل اشرافیت ساختمان‌های مسکونی چندان مورد استقبال بانوان قرار نمی‌گیرد.

رضا رسولی افزود: با اختصاص این پارک جدید به بانوان فضای بهتری برای ورزش در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در نشست مذکور از نامگذاری یک پارک به نام عصای سفید و انجمن نابینایان این شهر خبر داد و گفت: به‌زودی این اقدام انجام می‌شود.

مظفر نیکومنش‌نودهی افزود: قرار بود در جلسه امشب مسئول روابط عمومی شهرداری رشت حضور داشته باشد تا در زمان نامگذاری برای برخی از میادین اطلاعات لازم را در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهد.

وی با اشاره به موضوع تغییرنام «سه‌راه‌ گلایل» به میدان شهید علی حسین‌نیا، تصریح کرد: این موضوع توسط نماینده بنیاد شهید پیشنهاد داده شده است.

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در نشست مذکور اظهار کرد: میادینی از جمله رازی و سام در رشت وجود دارد که اسامی آنها در اذهان عمومی ثبت شده است.

محمود باقری‌خطیبانی ادامه داد: سه‌راه گلایل یکی از همین اسامی ثبت شده است و در صورت تغییر نام آن باز هم به نام سه‌راه گلایل نامیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری میادین به نام شهدا باید با دقت خاصی انجام شود گفت: موافق تغییر نام «سه راه‌ گلایل» نیستم و میادین یا خیابان‌هایی باید به نام شهدا مزین شوند که مردم با نام همان شهدا از آنها یاد کنند.

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز در نشست مذکور گفت: پس از سال‌ها هنوز با عناوین بعضی از خیابان‌ها و میادین آشنایی نداریم.

امیرحسین علوی با ابراز نارضایتی از نحوه نامگذاری میادین و خیابان‌ها، تصریح کرد: قرار بود یک سامانه جامع نامگذاری توسط روابط عمومی شهرداری رشت راه‌اندازی شود تا در زمان نامگذاری میادین و خیابان‌ها‌ اطلاعات جامع و کامل در دسترس باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه مذکور روابط عمومی شهرداری رشت حضور ندارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم نامگذاری‌هایی که انجام می‌شود با منطقه و نمادهای موضوع موجود در آن سنخیت داشته باشد.

به گزارش فارس، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با تغییرنام سه‌راه گلایل موافقت نکردند و میدان شقایق در گلسار رشت به نام شهید علی حسین‌نیا مزین شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار