اختصاصی تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"همسرعارف:تمایلی برای نامزدی در انتخابات مجلس ندارم،ترمیم موفقیت‌آمیز پوسیدگی تنه سرو4000ساله ابرکوه،تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در یزدو کمبود تخت بیمارستان در یزد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹ 02 November 2015
همسرعارف:تمایلی برای نامزدی در انتخابات مجلس ندارم

همسر محمدرضا عارف گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها درباره کاندیداتوری‌اش از حوزه انتخابیه یزد را تکذیب و تاکید کرد: هیچ قصدی برای نامزدی در انتخابات مجلس ندارم.
حمیده مروج در واکنش به انتشار برخی اخبار درخصوص کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس، گفت: همانگونه که آقای دکتر عارف پیش‌تر تاکید کرده بود٬ هیچ یک از اعضای خانواده ایشان در انتخابات مجلس به عنوان کاندیدا فعالیت نخواهند داشت و شخصا هم تمایلی برای نامزدی در انتخابات مجلس ندارم.

وی با قدردانی از ابراز محبت هواداران به‌ویژه زنان و مردم شهر یزد،به ایلنا خاطرنشان کرد: شخصا از زنان فرهیخته و نخبه که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس دارند حمایت می‌کنم و امیدوارم ترکیب مجلس آینده به گونه‌ای باشد که زنان سهم قابل توجه‌ای در آن داشته باشند.

ترمیم موفقیت‌آمیز پوسیدگی تنه سرو4000ساله ابرکوه

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به مشکل پوسیدگی تنه درخت کهنسال ابرکوه، گفت: تنه این درخت در اثر آتش‌سوزی 30 سال پیش، خسارت دید و دچار پوسیدگی شد.
«حسن اکبری» افزود: از این رو با برگزاری جلسات کمیته راهبردی اثر طبیعی و ملی سرو ابرکوه، با حضور متخصصان و کارشناسان و همفکری متخصصانی از داخل و خارج کشور، ترمیم و جلوگیری از پوسیدگی این موجود زنده دنیا با موفقیت انجام شد.
وی ادامه داد: ترمیم و جراحی یک درخت کهنسال با تنه‌ای با این حجم واقعا دشوار بود اما با کمک متخصصان داخلی، یک طرح فراملی برای ترمیم این موجود زنده دنیا تدوین شد که حتی کارشناسان خارجی را هم شگفت زده کرد.
اکبری با بیان این‌که خالی شدن تنه درخت موجب افزایش رطوبت داخل تنه و تسریع پوسیدگی بافت درون تنه در سن دیرزیستی می‌شود، گفت: جلسات متعددی با کارشناسان دانشگاه یزد و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و در نهایت تصمیم گرفتیم با استفاده از پارچه‌های ضد آب، از چسب پیوند و شن‌ برای پوشاندن تنه درخت استفاده کنیم.
به گزارش همشهری،وی ادامه داد: این روش ضمن پایداری و استحکام تنه، موجب انعطاف‌پذیری درخت در برابر فشارهای ناشی از وزش بادهای شدید می‌شود و از پوسیدگی بافت درونی تنه درخت نیز جلوگیری می‌کند.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در یزد

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان از تدوین 80‌فرصت سرمایه‌گذاری جدید خارجی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، عمران شهری و میراث فرهنگی و صنایع‌دستی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان خبر داد.
«علی نمازی» با بیان این‌که در حال حاضر 19‌مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان صادر شده است، ادامه داد: تاکنون بیش از 30 میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان شده است. وی با بیان این‌که حوزه فعالیت بیشتر این شرکت‌ها بخش صنعت و معدن به ویژه صنایع فولادی است، افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها از کشورهایی نظیر هندوستان، ایتالیا، استرالیا و آلمان جذب شده است. به گفته این مسئول شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، خاتم و مهریز موفق به جذب سرمایه‌گذاری خارجی شده‌اند و این ظرفیت هنوز هم در استان وجود دارد. وی از اقدامات انجام شده برای پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی در استان در 2 سال گذشته، مرمت ساختمان مالیه برای استقرار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان و افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک، خبر داد.
نمازی گفت: بازدید از مراکز خدمات سرمایه‌گذاری استان‌های موفق نظیر تهران، زنجان و آذربایجان شرقی و بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی فعال در استان و رفع مشکلات آنها از دیگر اقدامات استان برای جذب سرمایه‌گذاران جدید است.
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان با اشاهر به پیگیری و هماهنگی برای اخذ مجوز 3 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه‌گذاری مصوب 12‌میلیون دلار در سال گذشته، افزود: همچنین نمایندگان 17‌دستگاه اجرایی استان برای استقرار در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، معرفی شده است. وی به روزرسانی کتاب یزد فرصتی برای سرمایه‌گذاری، طراحی سایت جدید مرکز خدمات سرمایه‌گذاری متناسب با ویژگی‌های جدید به آدرس www.investinyazd.ir ، تدوین محتوا و طراحی لوح فشرده اولویت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و تدوین نقشه جامع سرمایه‌گذاری استان و... را نیز یادآور شد. این مسئول بر ضرورت استفاده از توان سرمایه‌‌گذاران خارجی برای انتقال آب به استان و بازاریابی ملی و بین‌المللی برای جذب سرمایه‌ گذاری در استان تاکید کرد.
کمبود تخت بیمارستان در یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در توضیح این‌که چرا اجرای طرح تحول سلامت باعث افزایش مراجعه به بیمارستان‌های دولتی و در نتیجه کمیاب شدن تخت خالی در این بیمارستان‌ها شده، می‌گوید: با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش کیفیت خدمات بیمارستان‌های دولتی و کاهش تعرفه‌های خدمات این بخش، بالطبع تمایل مردم برای بستری شدن در بیمارستان‌های دولتی بیشتر و کمبود تخت در این بخش ملموس‌تر شده است.

«علی دهقان» معمول بودن فرستادن بیماران به شهرهای اطراف مانند میبد و اردکان، به دلیل کمبود تخت در شهر یزد را رد می‌کند. او می‌افزاید: در موارد خاصی که به طور مثال شخصی نیاز به تخت آی.سی.یو داشته باشد یا مشکل بیمار اورژانسی باشد و جای خالی در بیمارستان‌های شهر یزد وجود نداشته باشد، ممکن است بیمار به بیمارستان یکی از شهرهای نزدیک از جمله شهر تفت ارجاع شود، اما خیلی کم پیش می‌آید که بیماری را به شهرهایی با فاصله بیشتر، مانند میبد یا اردکان بفرستیم. به سراغ مدیران بیمارستان‌های استان نیز رفتیم تا گفته‌های معاون درمان را درباره پذیرش بیمار و وضعیت تخت‌های بیمارستان بررسی کنیم. رئیس بیمارستان شهدای کارگر که بیمارستانی تحت نظر سازمان تامین اجتماعی است، کمبود تخت‌های سی.سی.یو، آی.سی.یو و ان.آی.سی.یو را در بیمارستان‌های شهر یزد و فرستادن برخی بیماران نیازمند را برای بستری در بیمارستان‌های سایر شهرهای استان تایید می‌کند.

«حسین حاجی‌صادقی‌زاده» با بیان این‌که تقریبا تمام تخت‌های معمولی بیمارستان تامین اجتماعی استان اشغال است، می‌گوید: بیشترین مشکل ما کمبود تخت در بخش زنان و زایمان است.  وی ادامه می‌دهد: البته به ما قول داده‌اند در 15 آذر آزمونی برگزار و نیروی لجستیکی لازم برای اضافه کردن 38‌تخت دیگر تامین شود تا ظرفیت بیمارستان شهدای کارگر مجموعا به 300‌تخت برسد.  با این اظهارات صادقی‌زاده به نظر می‌رسد علت کمبود تخت در بیمارستان شهدای کارگر با علت کمبود تخت در سایر بیمارستان‌ها تفاوت دارد؛ در حالی‌که بیمارستان‌های مادر و شهید صدوقی به علت نبود منابع مالی کافی با کمبود تخت مواجهند، بیمارستان شهدای کارگر به دلیل نبود نیروی لجستیکی لازم نمی‌تواند تعداد تخت‌های خود را افزایش دهد. 

به گزارش همشهری،«محمدحسن اسلامی» رئیس بیمارستان 424 تخت خوابی شهید صدوقی یزد نیز اگرچه می‌گوید در بعضی از رشته‌ها در این بیمارستان کمبود تخت وجود دارد اما خبر می‌دهد که با 2 راهکار «کم کردن زمان بستری» و «استفاده از تخت بخش‌های دیگر» تا حدودی این کمبود جبران شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار