جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای ایران و 12 هزار شهید آذربایجان غربی سبک دفاع جانانه و توام با عزتمندی را به دنیا نشان دادند
کد خبر: ۱۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ 09 March 2015

به گزارش ایرنا،سردار اسماعیل قاآنی روز دوشنبه در آیین یادواره شهدای بدر و خیبر و 12 هزار شهید دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی در ارومیه افزود: هر چند جنگ تحمیلی به پایان رسید ولی همچنان روحیه شجاعت و عزت در ملت ایران باقی مانده است.

وی گفت: بدون تردید شهدا، علمدار عزت و سربلندی ملت ما بودند و این سندی رسمی بر اثبات فرموده های سالار و سرور شهیدان است که در روز عاشورا ندای هل من ناصر ینصرنی را سر دادند.

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی که بر علیه ایران از سوی ابرقدرتها تحمیل شد به خاطر این بود که آنان تحمل پیروزی و عزت مندی اسلام را نداشتند.

سردار قاآنی اضافه کرد: اگر رشادتهای دلیرمردان ایران اسلامی نبود که از ارزشهای اسلامی و خاک ایران اسلامی دفاع کنند هم اکنون وضعیت کشور نامعلوم بود.

وی گفت: در طول عمر انقلاب اسلامی شاهد بودیم که دشمنان ایران اسلامی هر جا که توطئه ای را آغاز کردند نه تنها این توطئه ها به ثمر ننشست بلکه این توطئه ها به عنوان تجربه و سرمایه ای برای ملت ایران ذخیره شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید باکری و شهدای ایران اسلامی دارای جایگاه رفیعی بودند ادامه داد: این شهدا بزرگواریشان نشات گرفته از مقامشان و عنوان فرماندهی نبوده بلکه نشات گرفته از ویژگی ها و سجایای اخلاقی، فروتنی و پیشقدم بودن آنها در میدانهای نبرد بوده است.

سردار قاآنی اضافه کرد: شهید باکری به خاطر بزرگواری هایش هم اکنون در قلب تک تک ایرانیان و حتی برخی مسلمانان جهان نیز جا باز کرده و این افتخاری برای مردم این دیار است.

وی افزود: هنر فرماندهان و رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس این بود که اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به وسیله متجاوزان غصب شود.

جانشین سپاه قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس علاوه بر فرماندهی، مفسران آیات الهی نیز بودند اضافه کرد: شهید باکری به عنوان معلمی نمونه در جبهه های نبرد با هنرمندی آیات الهی را برای رزمندگان تفسیر عملی می کردند.

وی افزود: نیروها و رزمندگان اسلام با تقویت ایمان و اعتقادات توانستند در مقابل دشمنان و متجاوزان بایستند چرا که این جنگ تحمیلی، جنگ نابرابری بوده است.

سردار قاآنی با بیان اینکه جنگ ایران و عراق جنگی نابرابر بوده گفت: در طول جنگ ما کمبودهای بسیاری داشتیم و تمام دنیا بر علیه ایران بسیج شده بودند تا برای کشور محدودیت ایجاد کنند ولی علیرغم این تحریمها و محدودیتها رزمندگان اسلام در عملیات بدر و خیبر دنیا را متحیر خود کردند.

وی گفت: اراده و روحیه الهی که فرماندهان و رزمندگان ما داشتند در هیچ جای جهان پیدا نمی شود و خاص رزمندگان ایران اسلامی است.

سردار محمد تقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء (س) نیز در این یادواره اظهار کرد: رزمندگان اسلام انسانهای بابصیرتی بودند که شجاعت و ایستادگی آنان هم اکنون جزو یکی از مهمترین علل پیروزی ایران اسلامی در جهان مطرح است.

وی گفت: رزمندگان اسلام پیروزیهای مختلف را زمینه ای برای دستیابی به پیروزی ها و پیشرفتهای بعدی می دانستند و این امر موجب می شد تا گره های بسیاری از کارها به دست آنان گشوده شود.

سردار اوصانلو ادامه داد: توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و نیز دلاوریهای رزمندگان شاخصه هایی مهم بودند که در نبرد هشت ساله ایران با عراق می توان در رزمندگان ایرانی مشاهده کرد.

یادواره شهدای بدر و خیبر در ارومیه با حضور استاندار آذربایجان غربی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان سپاه شهدای آذربایجان غربی و اقشار مختلف بسیج و خانواده های شهیدان باکری و قهاری در ارومیه برگزار شد.

در این یادواره کتاب شهادتنامه عاشقان نوشته علی کلامی زنجانی از مداحان اهل بین عصمت و طهارت (ع) رونمایی و از وی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

عملیات خیبر از عملیات های تهاجمی نیروهای مسلح ایران در جریان جنگ ایران و عراق بود.

این نبرد در سوم اسفندماه 1362 آغاز شد و تا 22 اسفند همان سال ادامه یافت، عملیات خیبر بخشی از تهاجم نیروهای ایران در جریان نبرد نیزارها محسوب می شود.

بعد از عملیات خیبر، عملیات بدر منطقه عملیات در غرب هورالهویزه و در اسفندماه با رمز مبارک یاالله و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه، یا فاطمه الزهرا سلام الله علیه آغاز شد و در همان ساعات اولیه، تمامی خطوط و استحکامات دشمن به سرعت در هم کوبیده شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار