معاون شهردار مشهد خبر داد:
معاون فرهنگی و ‌اجتماعی شهرداری مشهد: نخستین همایش علمی قیام گوهرشاد تیرماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 31 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید جلیلی در نشست کمیته علمی همایش طرح ملی گوهرشاد به ارائه چرایی برگزاری این همایش از سوی شهرداری پرداخت و اظهار کرد: تاکنون در عرصه‌های مختلف تاریخ معاصر فعالیت‌های خیلی خوبی انجام شده که از آن جمله می‌توان به تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی و تاریخ دفاع مقدس اشاره کرد، اما درباره فعالیت‌ها و مسایل فرهنگی کار خاصی انجام نشده است. به همین دلیل یک گسست و شکاف بین فعالیت‌های فرهنگی دهه 50 و 60 و دهه‌های اخیر محسوس است حال آنکه فعالیت‌های فرهنگی آن زمان می‌تواند بهترین الگو برای زمان ما باشد.

معاون فرهنگی‌ و اجتماعی شهرداری مشهد همچنین به شرح برخی از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که وی مسئولیت آن را برعهده دارد پرداخت و افزود: تاکنون بیش از 14 هزار دقیقه مصاحبه تصویری با موضوع قیام گوهرشاد و مسئله کشف حجاب انجام داده‌ایم که این مصاحبه‌ها از سراسر کشور جمع شده است.

وی با اشاره به اینکه قیام گوهرشاد یکی از اتفاقات هویت‌ساز در تاریخ مشهد است که خیلی دیر به آن پرداخته شده‌ است، گفت: یکی از رسالت‌های ما در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد پرداختن به هویت مشهد است و لذا در این زمینه آمادگی داریم همه امکانات لازم و در دسترس این معاونت را در اختیار افراد یا گروه‌هایی که توانایی کار در این زمینه دارند قرار دهیم.

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: ماجرای گوهرشاد از آنجا برای ما بسیار مهم شد که متوجه شدیم پروژه‌ای برای تطهیر پهلوی در فضای داخلی کشور شروع شده است و احساس می‌شود این پروژه به شکل برنامه‌ریزی شده و جدی در حال انجام است.

وی افزود: دلیل دیگری که ما تصمیم گرفتیم در این زمینه کار کنیم مسئله حجاب بود و ما می‌خواهیم نشان دهیم که اگر بنا باشد نگاه امنیتی به این موضوع حذف شود و نگاه فرهنگی حاکم شود یکی از راه‌های آن پرداختن به مسئله گوهرشاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار