برگزاری جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و نشست تخصصی بررسی ظرفیت های دریاچه نمک، سخنان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم درخصوص پروژه های نیمه تمام ، تشکیل کارگروه پژوهش و فناوری ، آغاز طرح آزمایش سرشماری نفوس و مسکن به صورت میدانی از جمله اخبار هفته جاری قم بود.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 30 October 2015
به گزارش تابناک قم، استاندار قم روز یکشنبه گذشته در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی گفت: باید سیاست های ابلاغی اقتصادی مقاومتی را بومی سازی کنیم و برنامه های کاری دستگاه ها در این حوزه باید مرتبط با استان و همراه با اولویت بندی نیازها باشند.سید مهدی صادقی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی ملزم به ایجاد تشکیلات جدید نیست و این تفکر باید تغییر یابد اما تشکیل ستاد راهبری بر اساس سیاست های کلی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند کاری شایسته است. 

** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز دراین جلسه گفت: نهادینه شدن فرهنگ خرید کالای ایرانی به خوبی می تواند به اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی کمک کند. احمد ذاکری افزود: 
یکی از مهم ترین مولفه های تحقق اقتصادی مقاومتی استفاده از کالای ایرانی است و اگر خرید کالای ایرانی در کشور نهادینه شود می تواند در اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کند و آموزش و پرورش در این زمینه می تواند فرهنگ سازی لازم را در میان دانش آموزان داشته باشد. مشاور و 
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه گفت: برنامه های ملی اجرایی اقتصاد مقاومتی توسط شورای اقتصاد در سال 93 تدوین و بسته هایی در قالب 18 بسته تهیه شد.

** استاندار قم در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش قم، با اشاره به اهمیت مرکزهای پیش دبستانی در شکل گیری شخصیت کودکان بر ضرورت نظارت مستمر و جدی بر فعالیت این مرکزها تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش، بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی باید همگرایی لازم بین این مراکز را بوجود بیاورند.

** رضا سیار فرماندار قم نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش ،با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: نواحی مختلف آموزش و پرورش استان برنامه ریزی های لازم را برای ساماندهی شعبه های اخذ رای داشته باشند. 

** حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی گذشته چهار هزار و 80 نفر در کلاس های سوادآموزی این استان شرکت کردند؛ وی افزود: آموزش های نهضت سوادآموزی شامل دوره سوادآموزی، تحکیم سواد و انتقال است که بصورت رایگان به سوادآموزان ارائه می شود. 

** فرمانده انتظامی قم در سومین جلسه مشترک پلیس و دستگاه قضایی ، به آسیب های فضای مجازی و ضرورت تشکیل تیمی عملیاتی در استان، برای استخراج دائمی اطلاعات در این فضا اشاره و بر لزوم هوشیاری و مراقبت پلیس و دستگاه قضایی در کنترل آن، تاکید کرد.مصطفی برزگر گنجی دادستان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه اولویت اول جرایم استان در حوزه فضای مجازی، مربوط به مسائل اقتصادی است، گفت: به هیچ عنوان در مسائل مربوط به فضای مجازی و تهدیداتی که متوجه خانواده هاست، بی تفاوت نیستیم و به طور دائم آن را رصد می کنیم. 

** نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم روز چهارشنبه گذشته در جلسه ستاد هماهنگی آیین بزرگداشت 13 آبان گفت: شرکت در راهپیمایی 13 آبان اختصاص به جناح و یا گروه خاصی ندارد بلکه آحاد ملت ایران باید در این اجتماع باشکوه شرکت کنند.

** سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در جمع خبرنگاران گفت: اتمام طرح های نیمه تمام سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری به قم و همچنین طرح های ملی و استانی نیازمند تخصیص 30 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

** جواد شاکر آرانی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم در جمع خبرنگاران گفت: طرح آزمایش سرشماری نفوس و مسکن که بصورت اینترنتی از 21 مهر ماه امسال در این استان اجرا شده بود، از روز 4 آبان ماه جاری به صورت میدانی آغاز شده است و تا 4 آذر ماه ادامه دارد.

** سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت شهرداری ها برای بهبود کمیت و کیفیت خدمات رسانی به شهروندان ،نیازمند توجه بیش از پیش دولت به این نهاد مردمی هستیم و در این راستا دولت باید سالانه چهار هزار میلیارد ریال در بخش حمل و نقل عمومی کمک کند که هنوز این امر محقق نشده است. 

** سید داوود حاج حسینی بخشدار خلجستان در گفت وگو با ایرنا گفت: به همت دولت تدبیر و امید در شش ماه نخست امسال 10 طرح عمرانی با اعتبار بیش از 60 میلیارد ریال در این بخش اجرا شده است؛ وی افزود: مشکل برق، آب و گاز بخش خلجستان از جمله مشکلات این بخش بودند که تاکنون حدود 30 درصد این طرح ها اجرایی شده اند و بقیه نیز در حال طراحی و برنامه ریزی برای اجراست.

** نشست تخصصی «بررسی و شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در دریاچه نمک از نقطه نظرهای استحصال املاح تبخیری آن» با حضور کارشناسان و سرمایه گزاران قمی برگزار شد؛ در این جلسه دکتر راضیه لک معاون سازمان زمین شناسی و املاح معدنی کشور گفت: دولت باید زمینه را برای سرمایه گذاری سرمایه گزاران روی شوراب ها فراهم کند تا صنایع متعددی در کنار دریاچه های شور کشور فعال و علاوه بر رونق صنعت، مشکل اشتغال نیز برطرف شود.

** غلامرضا فرجی مدیر عامل شرکت گاز استان قم در گفت وگویی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و 700 واحد صنعتی در استان از نعمت گاز بهره مند و به شبکه سراسری گاز متصل شده اند و گازرسانی در 15 شهرک صنعتی استان تکمیل ودر پنج شهرک صنعتی دیگر نیز در دست اقدام است.

** استاندار قم در جلسه انجمن کتابخانه های قم با بیان اینکه در امر احداث کتابخانه در حاشیه مسجدها باید تمام ابعاد آن در نظر گرفته شود، اظهار داشت: برنامه ریزی برای انجام کارهای فرهنگی در مسجدها بدون پیش بینی بودجه لازم امکان پذیر نیست. وی با بیان اینکه تامین بودجه مورد نیاز برای اقدامات فرهنگی در پایدار بودن آن نقش مهمی دارد، تصریح کرد: هر اقدام فرهنگی در صورت عدم حمایت مالی لازم در میانه راه منجربه تعطیلی می شود. 

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: نهاد کتابخانه های عمومی قم بخش مهمی از کار توسعه فرهنگی استان را برعهده دارد و این نهاد در قم بعنوان مرکزیت معنوی، علمی و حوزوی نسبت به سایر استان های کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است. حجت الاسلام والمسلمین دانشی با بیان اینکه قم درحال حاضر 52 کتابخانه عمومی و مشارکتی با 4 هزار و 500 صندلی دارد، تصریح کرد: حدود 936 هزار نسخه کتاب در این مجموعه در اختیار علاقه مندان قرار دارد، و 44 هزار نفر از شهروندان قمی عضو کتابخانه های استان هستند. 

** نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه با اشاره به ضرورت اختصاص نیم درصد از درآمدهای شهرداری به نهاد کتابخانه های عمومی استان، اظهار داشت: مطابق قانون شهرداری وظیفه دارد این میزان از درآمدها که به عنوان عوارض اخذ می کند را برای توسعه کتابخانه ها در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار دهد. وی با بیان اینکه شهرداری برای این کارهیچ نیازی به مصوبه شورای اسلامی شهر ندارد، تصریح کرد: شهرداری علاوه بر کمک های نقدی می تواند زمین هایی را که در اختیار دارد، به صورت تهاتر برای ساخت کتابخانه به نهاد کتابخانه ها واگذار کند. 

** سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم در جلسه شورای سیاستگذاری بودجه سال 95 شهرداری با تاکید بر اهمیت نگاه کلان و بلندمدت در مدیریت شهری گفت: متاسفانه در شهرداری قم با فقدان برنامه کلان و بلندمدت مواجه ایم و در حال حاضر نیازمند یک برنامه کلان راهبردی هستیم تا بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت انجام دهیم. 

** انتخابات شوراهای دانش آموزی استان قم در بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی این استان برگزار شد؛ شوراهای دانش آموزی بعنوان یکی از ارکان مدرسه در راستای تحقق اصل دانش آموزمحوری و مشارکت موثر دانش آموزان درتصمیم گیری، تصمیم سازی و بهره مندی از توانمندی و تقویت مسئولیت پذیری آنان، نقش موثری دارند.

** ابوالفضل حجازی دبیر شورای فعالان اقتصادی قم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رفع تحریم ها پس از اجرای برجام زمینه بسیار خوبی را برای تکمیل کارخانه فولاد گستر قم ایجاد کرده است؛ وی افزود: ساخت این کارخانه 10 سال پیش آغاز شد و برای تولید سالانه 75 هزار تن محصول در فاز اول به 250 میلیارد ریال سرمایه ریالی نیاز است و سرمایه ارزی آن نیز 16 میلیون یورو تخمین زده شده است.

** مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم گفت: با گاز سوز شدن سوخت مصرفی نانوایی های قم باید 10 درصد نانوایی ها برای خدمت رسانی در مواقع ضروری و بحران دوگانه سوز شوند. مهدی متقیان روز سه شنبه گذدشته همزمان با دومین روز از هفته پدافند غیرعامل در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: 600 نانوایی در شهر قم مجوز فعالیت دارند و همه آن ها تنها از گاز شهری برای سوخت خود استفاده می کنند و دوگانه سوز کردن حداقل 10 درصد از نانوایی های قم باید در دستور کار باشد. 

** استاندار قم روز پنجشنبه گذشته در نشست علمی امکان سنجی استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در برنامه ششم توسعه با اشاره به ضرورت آسیب شناسی برنامه های قبلی و توجه جدی به محتوای برنامه ششم توسعه گفت: به نظر می رسد ما در برنامه پنجم توسعه آنگونه که به ظاهر توجه داشتیم به محتوا دقت نکردیم به همین دلیل شاید 60 درصد آن تحقق پیدا نکرد. صادقی افزود: آنچه بر روح برنامه های توسعه می گذرد باید دینی و فرهنگی باشد، اگر به جای توجه به شکل و ظاهر برنامه ها، به عمق و محتوای آن توجه شود باید مطابق پیش بینی ها، برنامه محقق شود و نتیجه بگیریم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار