معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون 860 هزار هکتار از مناطق مستعد در کشور برای اجرای طرح توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار مشخص شده و کشت در استان مازندران و کردستان مصوب شده که امسال اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 30 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، محمد‌علی طهماسبی اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای راهی در مسیر مدیریت منابع آب کشور، تولید محصول سالم و یکدست، تولید خارج از فصل برمبنای تقاضای بازار و امکان تولید اصولی برای توسعه صادرات است.

وی گفت: اینک 9 هزار هکتار گلخانه در کشور در زمینه تولید محصولات سبزی، صیفی، گل و گیاهان زینتی ، توت فرنگی و گیاهان دارویی فعال هستند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سال گذشته 407 طرح گلخانه‌ای با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پذیرفته شده و وارد جرگه کار شدند.

وی گفت: امسال یک هزار و 700 طرح دیگر گلخانه‌ای با 22 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بانک‌های عامل بویژه بانک کشاورزی معرفی شده‌اند.

طهماسبی افزود: منابع مالی این طرح‌ها عمدتا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده که برای مناطق غیر برخوردار با نرخ 10 درصد و برای مناطق برخوردار با نرخ 14 درصد تعیین شده است.

وی اظهار کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور شش سال در نظر گرفته شده که این زمان دوباره بازبینی خواهد شد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار نیز در دست پیگیری و اجراست.

وی افزود: در مناطقی که بارندگی سالانه بیش از 400 میلیمتر است می‌توان نسبت به کاشت گونه‌های درختی مثمر و گیاهان دارویی با هماهنگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان اراضی جهاد کشاورزی اقدام کرد.

طهماسبی خاطر نشان کرد: تاکنون 860 هزار هکتار از مناطق مستعد در کشور برای اجرای طرح توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار مشخص شده و کشت در استان مازندران و کردستان مصوب شده که امسال اجرایی می‌شود.

وی گفت: زمین برای اجرای طرح اراضی شیبدار متعلق به بخش خصوصی و اراضی ملی بر اساس ضوابط و مقررات در قالب اجاره‌های دراز مدت واگذار می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: دریافت تسهیلات و خدمات مورد نیاز برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار