رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور، ضمن اعلام آمادگی امدارسانی و کمک به زلزله زدگان پاکستان و افغانستان از اعزام گروه ارزیاب به افغانستان و عدم هماهنگی لازمه برای اعزام امدادگران به پاکستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 29 October 2015
دکتر ناصر چرخساز در مشهد به خبرنگار تابناک رضوی افزود: امروز سحر اولین تیم ارزیاب زلزله را به افغانستان اعزام کردیم و برخی اقلام اضطراری و امدادی اسال می‌شود.
وی همچنین از بروز سیل مرگبار در 6 استان کشور طی 72 ساعت گذشته اظهار تاسف کرد.
همچنین معاون امدادونجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: نخستین محموله از کمک های اهدایی ایران به زلزله زدگان افغانستان ظهر امروز در قالب 2 دستگاه کامیون و یک دستگاه تریلی بارگیری و ارسال شد.
اسماعیل بهمن آبادی به خبرنگار تابناک استان، افزود : این کمک ها شامل 400 تخته چادر، 400 تخته موکت یا زیرانداز و 1500 تخته پتو می باشد که از ظهر امروز بارگیری شده و از طریق مرز دوغارون تایباد به افغانستان ارسال می شود.
معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه وقوع زلزله سهمگین در کشور همسایه افغانستان، دل هر انسانی را به درد آورد اظهار کرد : عمق این حادثه که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از مسلمانان کشور افغانستان شد به گونه ای بود که همه ر ا متاثر کرد.
به گفته وی، جمهوری اسلامی با توجه به اهداف بشردوستانه و کمک به همنوعان و بر اساس وظایف و اصول جمعیت هلال احمر، اقدام به ارسال کمک های امدادی به این کشور کرده است.

Image result for ‫امداد و کمک نجات‬‎
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار