استاندار قزوین گفت: باید با دیدی جامع نسبت به گردشگری استان قزوین، تمامی این ظرفیت‌ها شناسایی شده و از آنها به نحو مطلوب استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 29 October 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مرتضی روزبه بعد از ظهر امروز در انجمن میراث فرهنگی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: استان قزوین دارای ظرفیت زیادی در زمینه گردشگری است که باید از آنها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: در این راستا باید با دیدی جامع و دقیق، ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین را شناسایی کرده و زمینه جذب گردشگر به این مکان‌ها را فراهم کنیم، به عنوان مثال ظرفیت منطقه گردشگری طارم که طبیعت بسیار زیبایی دارد مغفول مانده است.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین از نظر موقعیت جغرافیای مناسب قرار داشته و گردشگر پذیر است عنوان کرد: طبیعت کوهستان‌های اطراف قزوین از جمله الموت و دریاچه اوان و همچنین باغات سنتی که این شهر را احاطه کرده است، ظرفیت بسیار مناسبی است که باید روی آن مانور دهیم.

روزبه ضمن بیان اینکه جذب گردشگر در توسعه پایدار استان نقش بسیار مهمی دارد بیان کرد: در برنامه ششم توسعه استان قزوین باید 5 میلیون گردشگر را به خود جذب کند، این در حالی است که جذب گردشگر نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات و مراکز اقامتی مناسب است.

استاندار قزوین تصریح کرد: استان قزوین استانی اصیل و دارای تمدن و فرهنگی با قدمت طولانی است و باید به گونه‌ای این فرهنگ و تمدن را به سایر استان‌ها و کشورهای دیگر صادر کرد.

روزبه با اشاره به بناهای تاریخی استان قزوین گفت: استان قزوین از نظر تعداد، بیشترین آثار تاریخی را در خود دارد که باید از آنها به نحو مطلوب نگهداری و صیانت کرد که این کار باید توسط نهادهای مردمی انجام شود و بخش دولتی به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید.

استاندار قزوین عنوان کرد: جذب گردشگر و حرکت در مسیر توسعه تنها با تلاش اداره کل میراث فرهنگی ممکن نمی‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی متولی در این زمینه باید کمک کرده و از یک جانبه نگری پرهیز کنند.

وی با اشاره به ضرورت ثبت جهانی شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان قزوین گفت: باید مقدمات ثبت جهانی شاخص‌های گردشگری قزوین فراهم شده تا از طریق بتوانیم گردشگران خارجی را نیز جذب کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار