توضیح اینکه وجود بسیاری از افراد در سطح استان که با ارائه کارت خبرنگاری شان و جایگاه خبری اهالی قلم را تا حد یک ویزتور نازل کرده بودند شاید شایسته این قشر فرهیخته نباشد اما اهمیت اجرای این طرح را به خوبی مشخص می کند.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 28 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، در انتخابات اخیر هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران اگرچه جدال انتخاباتی و پساانتخاباتی بر سر انتخاب بود و با وجود تفاوت نظرات در زمینه انتخاب افراد مناسب اما شاید تنها نکته مشترک بین اغلب اعضای حاضر در انتخابات و کاندیداها موضوع ضرورت پالایش اعضا و کاهش تعداد نفرات به میزان واقعی بود.
این خواست عمومی اعضای رسانه ای بود تا با استفاده از روشهای معمول و معقول با بیش از نیمی از اعضای این تشکل صنفی که اغلب با ارتباطات و روابط خویشاوندی، دوستی و رودوایستی به عضویت در آمده بودند خداحافظی شود تا اینکه امروز اعلام شد طرح پالایش و ساماندهی اعضای خانه مطبوعات مازندران از چهارشنبه ششم آبان‌ماه در سطح استان آغاز شد و تا چهاردهم این ماه ادامه دارد.
این طرح بر اساس خانه مطبوعات کشور باید در استان اجرا شود که اعضای خانه مطبوعات به اعضای اصلی و افتخاری تبدیل و تقسیم می‎شوند.
حسین قربانی مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران گفته برای ثبت‌نام خبرنگاران استان در این طرح فرم ساماندهی اعضای خانه مطبوعات تهیه شده که در سایت خانه مطبوعات استان قرار دارد، خبرنگاران برای ساماندهی نیاز است که این فرم را تهیه و پس از تکمیل در اختیار نمایندگان و رابطان خانه مطبوعات در شهرستان‌های تهیه‌شده، قرار دهند.
در این طرح بعد از بررسی نهایی، اسامی خبرنگاران نهایی در سایت خانه مطبوعات استان درج می‌شود و این اسامی برای ارائه خدمات مناسب‌تر به خبرنگاران در اختیار وزارت ارشاد نیز قرار می‌گیرد.
مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران این را هم مورد تاکید قرار داد که خبرنگاران اصلی حق شرکت در مجامع عمومی خانه مطبوعات استان را دارند ولی اعضای افتخاری حق رأی و بهره‌گیری از خدمات خانه مطبوعات را ندارند، در این طرح نشریاتی که دفتر مرکزی آنها در استان مازندران نیست، به‌عنوان عضو افتخاری محسوب می‌شوند و فقط سرپرستان روزنامه سراسری به‌عنوان عضو اصلی محسوب می‌شوند، طبق اساس‌نامه جدید خانه مطبوعات، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان به‌عنوان عضو خانه محسوب نمی‌شوند و عضویت آنها خلاف اساس‌نامه است و طبق برنامه عضویت خبرنگاران صدا و سیما از خانه مطبوعات لغو می‌شود.
توضیح اینکه وجود بسیاری از افراد در سطح استان که با ارائه کارت خبرنگاری شان و جایگاه خبری اهالی قلم را تا حد یک ویزتور نازل کرده بودند شاید شایسته این قشر فرهیخته نباشد اما اهمیت اجرای این طرح را به خوبی مشخص می کند تا در سایه آن  تعداد اعضای خانه مطبوعات استان مازندران از 687 نفر به نصف کاهش یابد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
مگه خبرنگارها هم نما دارند؟ منه ساده تا حالا فکر میکردم فقط ساختمون نما داره.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار