شهردار منطقه 17 با اشاره به سرعت پيشرفت تكنولوژي، توسعه شهرنشيني ، نوسازي بافت فرسوده و ايجاد بازارها و مراكز تجاري بزرگ در شهر تهران گفت: تحت این شرایط، نياز به ايجاد ، حفظ و افزايش ايمني بيش از هر زمان ديگري ملموس و قابل پيگيري است و شهرداری منطقه 17 نیز در این راستا، اقداماتي را به ویژه در بازار مبل انجام داده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 28 October 2015
 بهروز محمد زاده با بیان اینکه اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از آتش سوزی در بازار مبل انجام شده است، گفت: بازديد مستمر كارشناسان ناحيه از بازار ، ارائه تجربيات و دانش فني به مديران مجتمع ها ، ابلاغ دستورالعمل ايمني و الزام ايشان جهت اجرا و اخذ تائيديه از سازمان آتش نشاني از جمله اقداماتی است که در آستانه فصل سرما انجام شد.

وی در خصوص نياز شهروندان به تامين ايمني مخصوصاً در مراكز پر تردد كه پذيراي جمعيت شناور (متصديان صنوف و مراجعين اعم از خريداران و بازديدكنندگان و ...) است، اذعان داشت:  يكي از اصول درخواستی از مالكين، ارائه تائيديه ايمني سازمان آتش نشاني مي باشد. در خصوص اخذ مجوز تعميرات غير اساسي نيز الزام مالكين به اخذ تائيديه ايمني از سازمان آتش نشاني مدنظر واقع شده است.

شهردار منطقه 17 با اشاره به مبحث آموزش برای جلوگیری اتفاقات پرخطر بیان داشت: با همكاري كارشناسان سازمان آتش نشاني و مسئولين خانه هاي دوام محلات چهارگانه، اقدامات مناسبي صورت پذيرفته كه هم اكنون شاهد آگاهي ضمني اكثر كسبه ، متصديان صنوف و شهروندان محترم محلات از درك معناي ايمني هستيم.

وی افزود: همچنين صدور ابلاغيه به منظور مراجعه به سازمان آتش نشاني جهت دريافت دستورالعمل ايمني متناسب با محل و سپس صدور ابلاغيه به منظور اجراي دستورالعمل موصوف جزو امور روزمره واحد ساماندهي صنايع و مشاغل مي باشد و پيگيري لازم با جديت در اين خصوص صورت مي پذيرد. لذا، در صورت عدم اجرای الزامات ايمني از سوي مالكين و يا متصديان صنوف، به واسطه حفظ ايمني عموم شهروندان و حتي خود آن متصدي ، از فعاليت مخاطره آميز جلوگيري به عمل خواهد آمد.

شهردار منطقه 17 در ادامه به موضوع دسترسی به مراکز تجاری پرداخت و گفت: ایمن سازی ملزم به تامین دسترسي هاي موردنياز در راستاي عبور خودروهاي امدادرسان به محل مجتمع هاي بزرگ مي باشد كه در اين خصوص نيز با هماهنگي و همكاري معاونت محترم حمل و نقل و ترافيك و معاونت محترم فني و عمراني اقدامات شايسته اي صورت پذيرفته است.

محمدزاده همچنین به همکاری سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از آتش سوزی در بازار اشاره و اظهارداشت: بازديد مستمر از واحدهاي صنفي ، توليدي ، تجاري و اداري و الزام آنان به رعايت دستورالعمل هاي ايمني ، همكاري در اجراي مانورها ، همكاري در اجراي دوره هاي آموزشي و ... از اقدامات این سازمان است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار