تلاش‌های شهرداری تهران برای بقای خانه شهریاران جوان تا اینجا جواب داده و فرماندار تهران اعلام کرده مصوبه شورای شهر درباره انحلال این خانه رد شده است. اما گویا شورای شهر هم به این سادگی موضوع را فراموش نخواهد کرد و احتمالا با اصرار بر رای خود پرونده انحلال این خانه به هیات حل اختلاف خواهد رفت.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 27 October 2015
بلدیه: شورای شهر تهران پیش از این خانه شهریاران جوان را منحل کرد اما شهرداری با اعتراض به این موضوع از فرمانداری خواسته بود این مصوبه را رد کند، فرمانداری تهران هم این کار را انجام داد. 

عیسی فرهادی، فرماندار تهران  گفته بود: فرمانداری تهران «با استناد به مواد متعدد قانونی» مصوبه شورای شهر تهران را رد کرده است.

به گفته فرهادی، فرمانداری تهران در بررسی مصوبات شورای شهر تهران به موضوع لایحه «بند 10 قسمت الف پیوست دوم مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط با ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران» دو ایراد قانونی وارد دانسته است. نخست اینکه خانه شهریاران جوان از موسسه‌های فرهنگی وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است که مطابق ماده 35 اساسنامه سازمان مذکور هرگونه تغییر در این اساسنامه یا تصمیم گیری درباره انحلال آن می‌بایست در هیات امنای سازمان مطرح شود.

فرماندار تهران در ادامه گفته علاوه بر این شورا در بحث خانه شهریاران جوان صرفا می‌بایست لایحه پیشنهادی شهرداری را که الحاق خانه شهریاران جوان به معاونت فرهنگی هنری شهرداری بود تایید یا رد می کرد و نمی‌تواند تصمیم به انحلال این مجموعه بگیرد.

فرهادی همچنین اعلام کرده این مصوبه به شورا بازگردانده می‌شود و در صورت اصلاح به تصویب فرمانداری تهران می‌رسد و «در صورت اصرار شورا، موضوع در هیات حل اختلاف وزارت کشور» مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

این همان کاری است که شورای شهر انجام خواهد داد. احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران گفته اعتراض فرمانداری در شورای شهر بررسی خواهد شد و «با توجه به اینکه به اصل مصوبه تعداد بالایی از اعضا رای داده بودند به احتمال زیاد شورا بر نظرش اصرار خواهد کرد» و این مصوبه به شورای حل اختلاف خواهد فرستاد.

حکیمی‌پور معتقد است خانه شهریاران جوان و بسیاری از شرکت‌های دیگر شهرداری در شورای سوم تعیین تکلیف شده‌اند و این خانه تا امروز هم «به صورت غیرقانونی» فعالیت می‌کرده است. رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر می‌گوید انگیزه شهرداری از اصرار بر حفظ خانه شهریاران چندان روشن نیست.

در صورت اصرار اعضای شورای شهر تهران بر انحلال خانه شهریاران پرونده آن به شورای حل اختلاف خواهد رفت و شاید این فرصت دیگری برای شهرداری باشد تا بتواند برای حفظ این تشکیلات بزرگ باز هم تلاش کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار