طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل کلید خورد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵ 26 October 2015
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی بهزیستی اردبیل ، این طرح برای کودکان سه تا شش سال به همت اداره بهزیستی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان در تمام مهدهای کودک و مراکز بهداشت ، مراکز آمادگی و پیش دبستانی اجرا می شود.
در این طرح تمام کودکان سه تا شش سال به صورت رایگان مورد معاینات چشمی قرارمی گیرند.
معاون فرهنگی ، پیشگیری بهزیستی استان اردبیل در آغاز این طرح گفت: عمده ترین روش غربال در این طرح استفاده از E چارت و استفاده از دستگاه های دیجیتالی برای سنین 3 تا 4 سال است که نمی توانند با روش E چارت همکاری کنند.
طاهره رزاق پور افزود : شرکت در آزمون E چارت قبلا به کودکان آموزش داده شده و همچنین دستگاه های دیجیتالی به صورت سیار در تمام مراکز برای انجام طرح مورد استفاده قرار می گیرد.
او اظهار کرد: در سال گذشته حدود 66 هزار کودک 3 تا 6 سال در استان در طرح آمبیلیوپی مورد معاینه قرار گرفتند که حدود پنج هزار کودک در سطح اول بیمار و مشکوک به تنبلی چشم شناخته شدند که سریع مراحل درمانی و معاینات تکمیلی آنها آغاز شد.
رزاق پور گفت: کودکانی که در تشخیص اولیه بیمار شناخته می شوند به اپتومتریست ها و چشم پزشکان طرف قرارداد بهزیستی استان معرفی و مورد معاینه و مداوا قرار پمی گیرند.
رزاق پور اظهار کرد: اردبیل جزو استان هایی است که پیگیری برای کودکانی که بیمار شناخته شده اند 100 درصد است و همه کودکان تحت مداوا قرار گرفته اند.
داور علی اکبری مدیر اداره بهزیستی شهرستان اردبیل گفت : طرح آمبیلیوپی در شهرستان اردبیل تا پایان آذرماه ادامه خواهد یافت و هماهنگی های لازم با مدیران مهدهای کودک شهری و روستایی از اول مهرماه آغاز و مدیران مهدهای کودک در جلسات توجیهی قبل از طرح حاضر شده اند.
وی افزود: برای کودکان معاینه شده کارت معاینه صادر و وضعیت آنها در کارت مورد نظر برای مراجعه ها و پیگیری های آینده ثبت خواهد شد.
علی اکبری با مهم دانستن اجرای این طرح اظهار کرد: مهم ترین عاملی که در موفقیت این طرح می تواند مفید باشد همکاری خانواده هاست که در صورت تشخیص تنبلی چشم کودکان سریع مراحل درمانی را آغاز و با اداره بهزیستی همکاری کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار