افتتاح 19طرح مصوب سفررهبرمعظم انقلاب اسلامی،معارفه معاون جدیدسیاسی استاندار با حضورمعاون وزیرکشور ، جلسه کارگروه پدافند غیرعامل ، کاهش 7 درصدی مصرف گاز و طلب 240 میلیارد ریالی شهرداری از جمله اخبارهفته گذشته قم بود.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 25 October 2015
به گزارش تابناک قم، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در مراسم معارفه معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: باید مواردی را که ممکن است انتخابات آینده را مورد خدشه قرار دهد، شناسایی و از آن جلوگیری کنیم تا فضایی امن و آرام برای انتخابات فراهم شود. سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این آیین گفت: در انتصاب مدیران استان، همواره شایسته سالاری را مورد توجه قرار داده ایم. همچنین، احد جمالی معاون جدید سیاسی و امنیتی استاندار در این مراسم گفت: کار سیاسی در نظام اسلامی را مقدس می دانم اما از سیاسی کاری بسیار متنفر هستم.

** رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: با برنامه ریزی و تلاش همه مسوولان اجرایی، عمده پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان اجرایی شده است.
سید حسن رضوی در ششمین جلسه شورای اداری استان قم بویژه سفر رهبرمعظم انقلاب به قم افزود: در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان 715 پروژه به تصویب رسیده بود که عمدتا به بهره برداری رسیده و دستگاههای اجرایی باید تلاش کنند تا پایان سال مابقی پروژه ها اجرایی شود. وی با بیان اینکه در سال جاری از پروژه های مصوب سفر رهبر انقلاب به استان 19 پروژه با اعتبار 67 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: در سفر رهبری حدود یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبارات به استان اختصاص یافته بود که توانست تحول عظیمی در اجرای پروژه ها و تامین منابع مالی ایجاد نماید

** استاندار قم در هفته گذشته در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، بر ضرورت پیگیری مصوبات بانکی سفر سال گذشته هیات دولت به قم برای کمک به واحدهای تولیدی تاکید کرد. همچنین، مجیدی آوری فرد مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قم در این جلسه گفت: بازنشستگی پیش از موعد مقرر کارگران واحدهای صنعتی به صلاح تولید نیست. ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم نیز دراین جلسه گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به شمار می رود.

** سید مهدی صادقی همچنین در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل استان، با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه های اجرایی در موضوع پدافند غیرعامل گفت: دستگاه های اجرایی استان باید با نگاه سیستمی (نظام مند) در این مساله، با یکدیگر هم افزایی و هماهنگی داشته باشند.سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز در این جلسه به استفاده از بستر رودخانه قمرود بعنوان یک معبر شهری اشاره کرد و گفت: این مسیر یکی از تهدیدات شهری است و دستگاه های اجرایی باید در هنگام بروز حوادث آمادگی لازم برای پیشگیری را داشته باشند. 

** سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به جنگ نرم دشمن و لزوم مقابله با آن گفت: سپاه برای پاسداری از انقلاب اسلامی بیش از 10 سال است با تمام بضاعت خود در جنگ نرم ورود پیدا کرده است و همه تلاش خود را برای مقابله با اقدامات فرهنگی دشمن انجام می دهد.

** سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم در دیدار با خانواده شهدای نیروی انتظامی این استان گفت: پایداری خانواده شهدا در راه حفظ ارزش های نظام اسلامی، کم نظیر است.

** حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سومین نشست صمیمانه با اصحاب رسانه استان، از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مطابق اساسنامه جدید انتخابات خانه مطبوعات برگزار می شود.

** پیکر بانو سلطان حقانی مادر شهید حجت الاسلام غلامحسین حقانی، نخستین رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و از شهیدان فاجعه هفتم تیر، تشییع و به خاک سپرده شد.
همچنین پیکر پاسدار شهید مهدی علیدوست از تکاوران سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم یکی از شهیدان مدافعان حرم مطهر حضرت زینب(س) درقم تشییع شد.

** مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه رسانه ها نقشی حیاتی در زمان های بحرانی برعهده دارند بهسازی مکان رسانه های استان با توجه به پدافند غیرعامل امری ضروری است.

** سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در جلسه کمیته فنی پسماند، با اشاره به اهمیت دفع درست پسماندهای صنعتی، گفت: صاحبان صنایع استان باید نسبت به دفع اصولی پسماندهای صنعتی توجه و تعهد داشته باشند و در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می شود. 

** غلامرضا فرجی مدیرعامل شرکت گاز استان قم در گفت وگویی، از کاهش 7 درصدی مصرف گاز در استان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

** امیر هوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم از آموزش مدیران ارشد، مدیران کنترل کیفیت و فنی واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان در زمینه ایزو 9001با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

** سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مشکلات مالی این نهاد مردمی گفت: شهرداری مبلغ 240 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده طلب دارد که طبق مذاکره با اداره مالیات، این مبلغ به صورت فصلی به ما پرداخت می شود.

** امیر مهدی زاده قهرمان کاراته مسابقات آسیایی 2015 مدال طلای خود را به آستان مقدس حضرت معصومه(س) اهداکرد.

** رضا ملک پور ، مدال طلا دو 400متر با مانع و مدال برنز دو 400 متر آزاد، محسن سالاری در پرش با نیزه و حسین میرزایی در ده گانه عنوان چهارم، تیم چهار در 400 متر امدادی استان قم نیز عنوان چهارم، محمدرضا فریدی در 200متر و علی جبار پور در پرش با نیزه به مقام پنجم، محمدرضا فریدی در 400 متر آزاد مقام ششم را در مسابقات قهرمانی کشور به دست آوردند. 

** حسین موسوی مسئول مشاغل خانگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم در گفت وگویی اعلام کرد: در شش ماه نخست امسال با وجود عدم ابلاغ اعتبار لازم، تعداد 136 مجوز مشاغل خانگی در استان قم صادر شده است.

** عباس خرمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم هفته گذشته در گفت وگویی اظهار کرد: با اجرای سامانه آبیاری تحت فشار می توان تا 30 درصد به بازده آبیاری در کشاورزی اضافه کرد.

** احمدرضا سمیعی نسب رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم درگفت و گویی، از کشف 89 هزار و 754 مورد کالای قاچاق در شش ماهه نخست سال جاری به ارزش دو میلیارد و 298 میلیون ریال در استان خبر داد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار