ماه محرم که از راه می رسد تکیه های سوگواری در جای جای استان فارس برپا می شود در این میان در برخی نقاط استان فرهنگ پرور فارس عزاداری ها رنگ و بوی هنر و فرهنگ دارد.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 24 October 2015
تابناک فارس به نقل از  ایرنا:، آیین های سنتی همچون چک چکو در استهبان٬ تعزیه لار٬ تعزیه صحرا رود فسا ، تعزیه زرقان و شیراز٬ آیین عمه کبار خرم بید٬ پرده خوانی٬ شروه و ... آیین هایی است که توانسته به عزاداری ها رنگ و بوی فرهنگ بدهد. اما هیاتی بزرگ و قدیمی شهر شیراز امسال ابتکارات جالبی برای ترویج فرهنگ عاشورا در کنار عزاداری انجام داده است.

این هیات که یادگار حاج علی اصغر سیف از پیرغلامان حسینی فارس است٬ در جلسات خود به معرفی کتاب هایی با موضوع فرهنگ شیعه و عاشورا می پردازد. این کتاب ها در کتابفروشی دانشکده علوم قرانی که در مجاورت مراسم عزاداری برپا است با تخفیف 30درصد عرضه می شود.

این کتابفروشی مجموعه ای کامل از کتاب های با موضوعات فرهنگ غنی شیعه در اختیار عزاداران قرار داده است و بسیاری از سوگواران در بین مراسم با خواندن کتاب و آشنایی با فلسفه و سیره امام حسین(ع)٬ نفسی تازه می کنند.

نکته جالب دیگر این عزاداری استفاده از ظرفیت دانش آموزان و نوجوانان در مراسم است. این نوجوانان در ابتدای جلسه٬ به معرفی اصحاب امام حسین (ع)٬قرائت متون ادبی عاشورایی و شعرخوانی می پردازند.

عزاداری جمعیت اتحاد حسینی تا پایان محرم در دانشکده علوم قرانی واقع در بلوار زرگری از ساعت 19 میزبان عزاداران حسینی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار