توسط معاون امور معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان
معاون امور معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت : با ابلاغ وزیر صنعت فرآیند امور معدنی و واگذاری محدوده های معدنی آزاد می شود .
کد خبر: ۱۱۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 22 October 2015
به گزارش  تابناک تبریز ، سید مرتضی نیرومند اسکوئی با اعلام این خبر افزود : یکی از عمده دلائل ابلاغ این دستورالعمل وجود محدوده‌های بلوکه شده متعدد در کشور( شامل درخواست های صدور پروانه اکتشاف ابطالی، پروانه های اکتشاف ابطال شده و مابقی محدوده های گواهی کشف) و همچنین بروز مشکلات عدیده در واگذاری آنها از طریق فرآیند مزایده عمومی و یا ثبت درخواستهای جدید می باشد . 

وی ادامه داد : با توجه به راه اندازی سامانه کاداستر از سال گذشته در کل کشور، محدوده های یادشده از تاریخ 1/10/94 آزاد اعلام می گردند.

نیرومند با اشاره به اینکه  این دستورالعمل شامل کلیه محدوده های درخواست صدور پروانه اکتشاف که به هر دلیل ابطال و بلوکه شده اند به استثناء مواردی که پس از اخذ موافقت دستگاههای موضوع ماده 24 قانون معادن ابطال شده اند می باشد افزود با توجه به ابلاغ تفاهم نامه فی مابین معاونت معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشورصرفاً بخشهایی از محدوده هایی که به موجب بخشنامه یادشده مورد مخالفت دستگاه مذکور قرار می گیرند، بلوکه شده و از واگذاری آنها خودداری خواهد شد.

نیرومند افزود همچنین کلیه محدوده های بلامعارض ابطالی و همچنین پروانه های اکتشاف ابطالی که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته اند، پس از اطلاع رسانی کامل ، آزاد  می شوند .

وی ادامه داد درصورت کاهش مساحت محدوده های پروانه اکتشاف بنا به تقاضای دارنده آن در هر مرحله، بخش کسرشده نیز آزاد می گردد و این بند شامل محدوده های باقیمانده پیش از ابلاغ این بخشنامه هم خواهد بود .

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود بخشهای باقیمانده از پروانه های اکتشافی که تا زمان صدور این بخشنامه منجر به صدور گواهی کشف یا مجوز برداشت به استناد تبصره1 ماده28 آیین نامه اجرایی قانون معادن شده اند، به شیوه مذکور از کالک حذف  می شوند .

نیرومند اسکوئی ابراز امیدواری کرد ابلاغ موارد فوق ، فعالیت های اکتشافی و معدنی در کشور را تسهیل نماید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار