سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به سفر هیات سیاسی و اقتصادی استان به جمهوری آذربایجان، گفت: برای استفاده از فرصت‌های فراهم شده در این سفر، هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی استان تا یک ماه آینده به این کشور سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 22 October 2015
به گزارش تابناک تبریز، احمد محمدزاده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، افزود: این هیات اقتصادی ضمن دیدار با همتایان خود در جمهوری آذربایجان، برای توسعه همکاری‌ها و بسط و گسترش مناسبات دوجانبه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی همچنین از سفر یک هیات اقتصادی از استان هوبی چین به تبریز در هفته آینده خبر داد و گفت: در مدت حضور این هیات در تبریز درباره راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و صنعتی گفت‌وگو خواهد شد.

محمدزاده پیشنهاد کرد با توجه به حضور هیات‌های متعدد اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی در استان کمیته پیگیری سفرهای خارجی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی برای استقبال و سامان‌دهی سفرهای خارجی تشکیل یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که شورای گفت‌و‌گو تنها شورایی است که توانسته سه قوه را در یک جا جمع کند، افزود: جا دارد دبیرخانه این شورا بیشتر تقویت شده و قدرت اجرایی داشته باشد.

در این جلسه پیشنهادات اصلاحی مرتبط با مقررات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و ابطال مصوبه هیات وزیران قبلی و جایگزینی آن با مصوبه جدید مطرح و تصویب شد.

بررسی پیشنهاد لحاظ حق عضویت پرداختی توسط شرکت‌ها بابت تشکل‌ها در تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده در خواست شده توسط انجمن مدیران صنایع استان، پیشنهادات خوشه آجیل و خشکبار تبریز با محوریت حل مشکلات واحدهای مستقر در بازار بزرگ تبریز، همچنین پیشنهادات اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف کشور و استان در خصوص حفظ و ارتقای عنوان تبریز، شهر جهانی فرش دستباف از دیگر موارد طرح شده در این جلسه بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار