کد خبر: ۱۱۶۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ 16 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 28/01/1403 تقدیم حضور می گردد.


-----------------------------------------------------------------------------------------


اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پايه خدمتي ارديبهشت 1403

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پايه خدمتي اردبيهشت ماه 1403 در روز شنبه يکم ارديبهشت ماه از شهرستان هاي معين خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدرضا کريم پور در تشريح اين خبر، گفت: اعزام مشمولان  دانشگاهي و غير دانشگاهي پايه خدمتي آذر 1402  راس ساعت 6 و 30 دقيقه صبح روز شنبه ، يکم ارديبهشت 1403 در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.

وي تصريح کرد: بر اين اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعين شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا در ساعت تعين شده به مراکز آموزشي  اعزام خواهند شد.

سرهنگ کريم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر مي بايستي در ساعت تعين شده براي اعزام به مراکز آموزشي به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر  مراجعه کنند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني شامل مراکز آموزشي شهيد اديبي مرزن آباد چالوس- شهيد قاسميان شيرگاه و المهدي (عج) سپاه بابل با کد 536  ،  طلبه هاي طرح هجرت با کد 719 و 720  و شهيد آيت اله خاتمي يزد(قرارگاه سازندگي خاتم) با کد388 مي بايست در زمان مقرر بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام معرفي شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.

وي تاکيد کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه، برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص متأهلين، پدر نظامي شاغل يا وابسته، گواهي فوت والدين، جانبازان و خانواده درجه يک شهداء و... براي مشمولان در روز اعزام ضروري است.

کريم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعايت بهداشت فردي از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسايل شخصي و بهداشتي را بهمراه داشته باشند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي ياد آور شد: کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکليف مشمولين  وظيفه را تعيين نمايد و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

----------------------------------------------------------

اعمال محدوديت هاي ترافيکي بمناسبت روز ارتش در ساري

رييس پليس راهور استان مازندران از اعمال محدوديت هاي ترافيکي از ساعت 6و نيم صبح فردا از ميدان امام ساري تا ميدان ابن شهرآشوب(دروازه بابل )اين شهر بمناسبت اجراي مراسم روز ارتش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس ، سرهنگ نصرالله بيگلري در تشريح اين خبر گفت : از ساعت 6و نيم صبح مورخ 29 فروردين ماه بمناسبت فرا رسيدن روز ارتش و اجراي مراسم رژه يگانهاي نظامي محدوديت هاي ترافيکي در شهر ساري اعمال خواهد شد.

وي از مسدود شدن مسير ميدان امام تا ميدان ابن شهر آشوب از ساعت 6 و نيم صبح روز چهارشنبه مورخ 29 فروردين ماه تا پايان مراسم خبر داد و اذعان داشت : شهروندان محترم ساروي براي تردد مي توانند از مسيرهاي جايگزين مثل خيابان جام جم،بلوار عسکري محمديان و کمربندي و ... استفاده کنند.

----------------------------------------------------------

کشف سيگار خارجي قاچاق در"آمل" 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 8000 نخ سيگار خارجي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مجيد باقري" در تشريح اين خبر گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پي کسب خبري مبني بر عرضه سيگار و مواد مخاني قاچاق در يک واحد صنفي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وي ادامه داد: در اجراي اين مامورين، ماموران کلانتري 11 با هماهنگي قضايي در بازرسي از اين واحد صنفي، 8000 نخ انواع سيگار خارجي قاچاق كشف کردند.

سرهنگ باقري با اشاره به دستگيري متصدي اين واحد صنفي، تصريح کرد:فرد دستگير شده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اشاره به اين که برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس قرار دارد، ازشهروندان خواست: درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعا با شماره تلفن و سامانه پيامكي 110 به پليس اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------

اعتراف سارقان داخل خودرو به 20 فقره سرقت در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق لوازم و محتويات داخل خودرو و ديگرهمدست وي و اعتراف به 20 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. ‏ 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" با اعلام اين خبر گفت: به دنبال دستگيري يک نفر مظنون به سرقت توسط ماموران کلانتري 12 با دستور مقام قضائي اين متهم براي انجام تحقيقات تکميلي به پليس آگاهي شهرستان منتقل شد.

وي با اشاره به سوابق متعدد اين سارق در امر سرقت، افزود: متهم در تحقيقات تکميلي با مشاهده مستندات پليس به ناچار لب به اعتراف گشود و به 20 فقره سرقت لوازم و محتويات داخل خودرو با همدستي متهم ديگر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از شناسايي و دستگيري متهم ديگر اين پرونده خبر داد و گفت: با تکميل پرونده متهمان به همراه مالباختگان براي انجام مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ داداش تبار در پايان خاطرنشان کرد که رعايت نکات پيشگيري از سرقت مي‌تواند از رسيدن سارقان به اهدافشان جلوگيري کند.

----------------------------------------------------------

کشف برنج تقلبي در بابل 

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از شناسايي يک انبار و کشف يک تن و 200 کيلوگرم برنج تقلبي خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" درباره اين خبر اظهارداشت: در راستاي مقابله با کالاهاي تقلبي و کلاهبرداري در ارزاق عمومي مورد نياز مردم ، ماموران پليس امنيت اقتصادي با اشرافيت اطلاعاتي از وجود محل تهيه و توزيع برنج هاي تقلبي در سطح شهرستان بابل مطلع شدند.

وي افزود: ماموران با انجام اقدامات نامحسوس و اشراف اطلاعاتي، مكان دقيق نگهداري اين کالاها را در يک انبار شناسايي و با هماهنگي قضائي  و همکاري بازرسان جهاد کشاورزي از محل بازديد کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل گفت: ماموران در بازرسي انجام شده يک تن و 200 کيلوگرم برنج خارجي نامرغوب با برنج هاي مرغوب ايراني تخليط گرديده بود را کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به دستگيري يک نفر متهم و معرفي وي به مرجع قضايي، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و همچنين پيشگيري از سوء استفاده از اقلام مورد نياز توسط سودجويان، بلافاصله موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------

رمزگشايي از 9فقره سرقت از اماکن خصوصي در ساري

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از شناسايي و دستگيري يک سارق حرفه اي اماکن خصوصي و کشف 9 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام خبري مبني بر سرقت از يک ساختمان نيمه کاره در ساري، موضوع در دستور کار ماموران کلانتري13 اين شهرستان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران کلانتري13با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ،يکي از سارقان سابقه دار را شناسايي و با هماهنگي قضائي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به اعتراف متهم دستگير شده به 9 فقره سرقت از اماکن خصوصي و ساختمان هاي نيمه کاره ، افزود: متهم پس از تشکيل پرونده توسط ماموران انتظامي به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان هاي نيمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان هاي درحال ساخت و نيمه کاره ، ضريب سرقت اموال خود را کاهش دهند.

----------------------------------------------------------

کشف لوازم آرايشي 20 ميلياردي قاچاق در قائم شهر

فرمانده انتظامي قائم شهر از کشف محموله 20 ميليارد ريالي لوازم آرايشي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مهدي خادمي" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهارداشت: مأموران پليس امنيت اقتصادي شهرستان در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و عرضه لوازم خارجي در بازار داخلي،موضوع را با انجام اقدامات پليسي بصورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي از شناسايي دو مغازه تهيه و فروش لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي خبر  داد و افزود: ماموران در بازرسي از اين  2 مغازه فروش لوازم آرايشي ، انواع لوازم آرايشي  و بهداشتي  خارجي و فاقد هرگونه مجوز گمرکي  به ارزش 20 ميليارد ريال را کشف کردند .

سرهنگ خادمي گفت: در اين راستا  ماموران دو عامل تهيه و توزيع اجناس خارجي قاچاق را دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي کردند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه قاچاق کالا  از مهمترين عوامل ايجاد مشكلات اقتصادي و بيکاري جوانان جامعه  ما مي باشد، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه سوداگري در زمينه قاچاق کلالا موضوع را در کمترين فرصت ممکن به پليس 110 اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------

دستگيري سارق حرفه اي و کشف 6 دستگاه خودرو مسروقه در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از شناسايي و دستگيري سارق حرفه اي خودرو و کشف 6 دستگاه خودروي سرقتي در عمليات هماهنگ مامورن پليس اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علي داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان شناسايي و دستگيري عامل اين سرقت ها به صورت ويژه در دستور کار ماموران  قرار گرفت.

وي در ادامه گفت: پس از بررسي هاي ميداني و تحقيقات گسترده نامحسوس توسط کارآگاهان پليس آگاهي، سارق شناسايي و اقدامات تخصصي پليسي براي دستگيري متهم آغاز شد. 

فرمانده انتظامي شهرستان بابل افزود: سرانجام با کار دقيق و هوشمندانه پليسي محل اختفاء متهم در يکي از شهرستان هاي استان شناسايي و سارق در يک عمليات هماهنگ دستگير شد.

وي با اشاره به اعتراف سارق به سرقت 6 خودرو و کشف هر 6 دستگاه خودروي مسروقه  خاطر نشان کرد: متهم براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شد.

سرهنگ داداش تبار به مالکان خودروها و وسايل نقليه توصيه کرد: حتما خودروي خود را به قفل پدال، دزدگير و يا ساير تجهيزات بازدارنده مجهز کنند و با رعايت کامل هشدارهاي انتظامي فرصت سوء استفاده را از سارقان سلب کنند.

----------------------------------------------------------

کشف بيش از 30 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در بابل 

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از کشف بيش از 30 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق توسط ماموران پليس امنيت اقتصادي اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علي داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در تداوم اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و سلب تحرك از قاچاقچيان و ناامن كنندگان اقتصاد كشور، ماموران پليس امنيت اقتصادي شهرستان بابل با اشرافيت اطلاعاتي و بررسي هاي تخصصي از دپو تعداد قابل توجهي سيگار خارجي قاچاق در منزلي در يکي از روستاهاي اين شهرستان اطمينان حاصل کردند.

وي با اشاره به هماهنگي قضائي افزود: ماموران به آدرس روستا اعزام، که در بازرسي هاي به عمل آمده بيش از 30 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش يک ميليارد ريال کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل گفت: در اين رابطه يک نفر دستگير و با تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند.

سرهنگ داداش تبار در پايان خاطرنشان ساخت : شهروندان مي‌توانند اخبار و اطلاعات خود در حوزه خريد، نگهداري و فروش کالاي قاچاق را از طريق شماره تلفن ??? به پليس اعلام کنند.

----------------------------------------------------------

دستگيري سارق اماکن خصوصي با 8 فقره سرقت در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري سارق اماکن خصوصي و کشف 8 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزيزي "در بيان اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي در سطح حوزه استحقاظي شهرستان نکا ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي در ادامه گفت: در اين راستا ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات پليسي سارق را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي وي را در اقدامي عملياتي دستگير کردند.

سرهنگ "عزيزي" خاطر نشان کرد: متهم در بازجويي هاي فني تاکنون به 8 فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

عزيزي در ادامه از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده در اين شهرستان نيز خبر داد و گفت: در اجراي اين طرح 12معتاد متجاهر دستگير و به مراکز درماني و ترک اعتياد معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا در خاتمه ،توصيه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص سرقت جدي گرفته و با رعايت اصول و مقررات پيشگيرانه در کاهش و کنترل سرقت پليس را ياري داده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار