مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در طرح گردشگری دریایی ایام نوروز ۳۰۸ هزار و ۴۵۳ نفر از خدمات گردشگری دریایی بنادر این استان استفاده کردند.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹ 08 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محمد شکیبی در نشست ارائه گزارش عملکرد طرح گردشگری دریایی اظهار کرد: از مجموع خدمات ارائه شده در طرح گردشگری دریایی قایق‌های تفریحی، جت اسکی، موتورلنج و شناور‌های فلزی به ترتیب با خدمات دهی به ۲۲۳ هزار و ۶۰۲، ۴۴ هزار و ۸۸۱، ۲۴ هزار و ۲۳۷ و ۱۵ هزار و ۷۳۳ نفر به ترتیب بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.
وی بیان کرد: در این طرح بنادر گناوه، بوشهر، دیلم و کنگان به ترتیب بیشترین سهم در خدمات دهی به گردشگران را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: امسال با وجود به بهره‌برداری رسیدن پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر انتظار می‌رفت از حیث جابجایی گردشگری دریایی رکوردی جدید رقم بخورد، اما مواجی و تلاطم دریا در عمده روز‌های عید مانع از تحقق این مهم شد.
شکیبی نسب ادامه داد: امسال با تدابیر پیش‌بینی شده در مراکز مجاز ارائه خدمات گردشگری دریایی استان خدمات به صورت کاملا ایمن و بدون کوچک‌ترین حادثه به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه شد.
وی اضافه کرد: امسال طرح گردشگری دریایی ایام نوروز با رویکرد خدمات رسانی به ادارات و مدارس دولتی تا ۲۵ فروردین تمدید شده و خدمات طرح با تخفیف ویژه ارائه می‌شود.
شکیبی نسب یادآور شد: برای ایام نوروز امسال با انجام بازرسی‌های فنی در مجموع مجوز فعالیت ۱۴۱ شناور شامل ۱۳۰ قایق و ۱۱ موتور لنج سنتی و ۳۰ جت اسکی در طرح گردشگری ایام نوروز این استان صادر شد.
وی بیان کرد: در طرح تسهیل گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز همچنین با هدف افزایش ایمنی تردد ۷۰۰ جلیقه نجات شامل ۶۰۰ جلیقه بزرگسالان، ۱۰۰ جلیقه کودکان و ۶۵ حلقه نجات در بنادر استان بوشهر توزیع شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، شکیبی نسب یادآور شد: برای این ایام همچنین هفت شناور ناجی، ۱۱ فروند شناور همیار ناجی و ۱۳ شناور آتشخوار در آماده‌باش کامل قرار گرفتند تا در صورت بروز حادثه در اسرع وقت خدمات موردنیاز را ارائه کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار