استاندار خوزستان گفت: اخلاق مداری، پویایی و تعهد از ویژگی های هنر انقلاب اسلامی است و هنرمندان با پایبندی به این ویژگی ها بدون شک می‌توانند در رشد و تعالی بیش از پیش مقوله هنر در کشور موثر باشند.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ 08 April 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب در پیامی آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: بیستم فروردین، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم‌، سیدمرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی و سر آغاز گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی را به جامعه هنری و هنر دوستان تبریک عرض می کنیم.

وی ادامه داد: شهید سیدمرتضی آوینی، لحظات عمر با برکت خود را به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، از این رو سالروز شهادت این هنرمند با اندیشه و توانمند، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

حسینی محراب با بیان اینکه هنرمندان انقلاب با لطافت معنوی، هنر قبل از انقلاب را به‌سوی هنری با هویت ایرانی سوق دادند افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌دهنده هنر ایران، حضور عناصر نمادینی است که ریشه در سنت و آداب معنوی دارد، حضور این شاخصه‌ها همچنان تا به امروز در آثار هنری ادامه داشته است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: از آن هنگام که هنرمند قصد می‌کند که آنچه بیان می‌کند دیگر حدیث نفس نباشد و متعهد می‌شود، اولین گام انقلابی خویش را برمی‌دارد.

وی اضافه کرد: از این گام به بعد دیگر بین هنر و تعهد فاصله‌ای نیست و هنر را باید عین تعهد دانست و در این نقطه میثاق ازلی خویش را با خدا تجدید می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در اندیشه انقلاب اسلامی، هنر یک ثروت الهی و زبان رسای اخلاق و فضیلت است ادامه داد: توانایی تولید آثار هنری و اثر مستقیم در تربیت نیروی انقلابی در جامعه بزرگ اسلامی و توانایی تولید اندیشه و ترویج گفتمان مقاومت و استکبار ستیز می‌تواند بخشی از دستاورد آموزش نخبگان و تربیت هنرمندان نسل جدید جامعه ایران اسلامی باشد که به خوبی در اندیشه و کارکرد شهید آوینی تبلور یافت.

حسینی محراب ضمن گرامیداشت این روز و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی به تمامی هنرمندان و مردم شهیدپرور خوزستان، علو درجات این شهید متعهد و هنرمند را از درگاه خدای شهیدان خواستار شد و ابراز امیدواری کرد: با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری روز به روز شاهد رونق هنر اسلامی در جبهه جهادتبیین باشیم.

شهید آوینی در ۲۰ فروردین سال ۷۲ براثر انفجار مین جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به همرزمان شهیدش پیوست.

سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار