مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: افزایش ۹ درصدی بارندگی در سال آبی جاری منجر به ایجاد رواناب مناسب و سرریز ۷ سد در استان شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ 07 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، آرش آریانژاد امروز شنبه ۱۸ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال آبی جاری ۳۵۰ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه ۹ درصد و نسبت به دراز مدت ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های مؤثر و مناسب در حال حاضر ۷ سد در استان کردستان سرریز داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، بیان کرد: سد‌های عباس‌آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری سرریز کرده‌اند.

وی در ادامه حجم کلی سد‌های استان را در حال حاضر یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: ذخیره آب سد‌های استان حدود ۶۹ درصد است و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد بود. آریانژاد همچنین به پیش‌بینی‌های انجام شده برای جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از سرریز به اراضی پائین دست این سد‌ها اشاره و عنوان کرد: تیم مطالعاتی این شرکت چندین روز قبل از ورود جبهه‌های بارشی به استان، میزان بارش و ایجاد رواناب‌ها را پیش‌بینی می‌کنند و حوزه‌های طرح و توسعه و بهره‌برداری بر بازگشایی یا بستن دریچه‌های تخلیه کننده تحتانی اقدام و عملا سرریز‌هایی که به وجود می‌آید، منجر به بروز خسارت نشده و خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه گزارش مبنی بر بروز خسارت ناشی از سرریز این هفت سد به این شرکت واصل نشده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار